Beszélgessünk a reális tarifáról! > Tarifa kérdés.

Mibe is kerül nekünk ez a taxi vállalkozás!

(1/2) > >>

Köcsög taxis:
Most itt megpróbálom néhányak kedvéért kiszámolni, hogy mibe is kerül nekünk ez a taxi vállalkozás! Kétféle verziót állítok fel, hogy érthetőbb legyen, természetesen ezek csak példák, amik egyénenként változnak és pontosan kiszámolhatóak. Egy nagyon egyszerű vállalkozást számolok, (semmi luxus) középkategóriás gépkocsi és a béred a minimálbér!
Állandó költségek: (2010)

* Gk adó: 25000Ft/év                         2080Ft/hó
* Gk kötelez? bizt: 30000Ft/év           2500Ft/hó
* Casco biztosítás: 60000Ft/év          5000Ft/hó
* Éves m?szaki vizsga: 36000Ft/év    3000Ft/hó
* Taxidrosztdíj: 25000Ft/év                2080Ft/hó
* Taxióra hitelesítése:13500Ft/2év      540Ft/hó
* Tb járulék: 32340Ft/hó                  32340Ft/hó
* Könyvel?/hó 6000Ft                        6000Ft/hó
* Tagdíj: 65000Ft/hó (céges)           65000Ft/hó
* Munkabér minimálbér (2010)         73500Ft/hó
* Összes idáig=                   192040Ft/hóMost elérkeztünk egy olyan költséghez ami egyénenként változhat, de jelen van mindenhol, a piaci terv valamint részben az idő és a futás függvényében, azaz az amortizációhoz!1.Példa: 4000Km/hó (ennyit megyünk havonta) Számoljunk egy egyszerű középkategóriás gépkocsival aminek az ára 4millió Ft. Mondjuk azt, hogy 5 (öt) év múlva szeretnénk kicserélni az autónkat amit akkor majd egy 20%-os maradványértéken értékesítünk, tehát eladunk 800ezer Ft-ért. Itt megkapjuk az 5 (öt) év alatt keletkezett 3,2millió Ft amortizációt ami 60 hónapra elosztva 53333Ft/hó, kamatok és egyéb költségek nélkül! A fent írt 192040Ft-hoz adjuk hozzá a 53333Ft-ot, eredményként megkapjuk a 245373Ft összeget és még be sem indítottuk az autót.
Most tartunk 245373Ftnál2.Példa: 2000Km/hó (ennyit megyünk havonta) Itt számoljunk egy ugyan olyan gépkocsival ha keveset megyünk, csak cseréljük le 10 (tíz) éves korában, amit majd eladunk egy 10%-os maradványértéken azaz 400ezer Ft-ért. Itt a 10 (tíz) év alatt keletkezett 3,6millió Ft amortizációt 120 hónapra elosztva megkapjuk a 30000/Ft/hó költséget, kamatok és egyéb vonzatok nélkül. (de ez nem egy szokványos eset) A fent írt 192040Ft-hoz adjuk hozzá a 30000Ft-ot, eredményként megkapjuk a 222040Ft összeget és még szintén be sem indítottuk az autót.
Most tartunk 222040FtnálMost jön az a rész amit úgy hívunk, hogy üzem közben keletkező költségek, havi szinten számolva! http://taxisforum.hu/../files/kellekek/szgep.swf
* Mosatás/hó (heti/1) = 6000Ft
* Taxiórapapír, számlatömb/hó = 800Ft
* Üzemanyag/km (10L/100Km Ár=330Ft/L) = 33Ft/Km 132000Ft
* Karbantartás (olaj, sz?r?k) 15000Km/30000Ft (2Ft/Km) = 8000Ft
* Javítás (minden egyéb) (8Ft/Km) = 32000Ft
* Összes idáig=                      424173Ft/hó
* Napi bevétel 24 nap/hó =     17674Ft/napEzt a bevételt kell kitermelned ennyi (4000) kilométer alatt, az éves szinten 5090076Ft, amiből még be kell fizetned 173063Ft-ot a jövedelem adóba (átalányadó), ami azt jelenti, hogy a nettó havi jövedelmed 59078Ft! Most akkor játsszunk a kilométerekkel! 4000Km/hó:24/nap=166.7Km a napi átlagba! 17674Ft:166,7Km=106Ft jut minden egyes megtett kilométerre! Tehát, ha egy nap van 12 fuvarod aminek az alapdíjai 3600Ft-ot tartalmaznak, akkor a 17674Ft-3600Ft=14074Ft, amit elosztunk egy 50%-os kihasználtság mellett 83,3-el, megkapjuk a 170Ft/Km-t, (de ilyen is csak a legjobb napokon van) ugyanezt megtesszük most 40% kihasználtság mellett (66,7Km) akkor eredményként megkapjuk a 211Ft/Km-t,a végén nézzük most 30% kihasználtság mellett (50Km) és eredményként megkapjuk a 281Ft/Km-t.(várakozást nem számoltam, mivel az viszonylagos) Ehhez még annyit tennék hozzá, hogy ez gyakorlatilag 8-9 órai munkával a külső tényezők figyelembe vételével kivitelezhetetlen! Ha ezt elméletileg ki is lehet termelni, akkor azt gyakorlatilag csak 12-16 óra alatt 59078Ft jövedelemért, ami szerintem minden normális embert elgondolkoztat. Valójában most látszik az, hogy a (főváros) kényszeríti csalásra a szakma dolgozóit így vagy úgy!
* Mosatás/hó (heti/1) = 6000Ft
* Taxiórapapír, számlatömb/hó = 400Ft
* Üzemanyag/km (10L/100Km Ár=330Ft/L) = 33Ft/Km 66000Ft
* Karbantartás (olaj, sz?r?k) 15000Km/30000Ft (2Ft/Km) = 4000Ft
* Javítás (minden egyéb) (8Ft/Km) = 16000Ft
* Összes idáig=                    314440Ft/hó
* Napi bevétel 24 nap/hó=    13102Ft/napEzt a bevételt kell kitermelned ennyi (2000) kilométer alatt, az éves szinten 3773280Ft, amiből még be kell fizetned 128291Ft-ot a jövedelem adóba (átalányadó), ami azt jelenti, hogy a nettó havi jövedelmed 62809Ft! Most akkor játsszunk a kilométerekkel! 2000Km/hó:24/nap=83,3Km a napi átlagba! 13102Ft:83,3Km=157.3Ft jut minden egyes megtett kilométerre! Tehát, ha egy nap van 6 fuvarod aminek az alapdíjai 1800Ft-ot tartalmaznak, akkor a 13102Ft-1800Ft=11302Ft, amit elosztunk egy 50%-os kihasználtság mellett 41,7-el, megkapjuk a 271Ft/Km-t, (de ilyen is csak jobb napokon van) ugyanezt megtesszük most 40% kihasználtság mellett (33,3Km) akkor eredményként megkapjuk a 339,4Ft/Km-t, a végén nézzük most 30% kihasználtság mellett (25Km) és eredményként megkapjuk a 452Ft/Km-t.(várakozást nem számoltam, mivel az viszonylagos) Tehát 240Ft/Km maximált ár határnál ez megvalósíthatatlan!
Mindenki gondolkodjon el, hogy valójában amit csinál (140-240FT/Km) azzal kit csap be, az államot és önmagát, de egy biztos az utast nem!Figyelem! Ezen példák alatt nem számoltam a hitelintézetek által nyújtott gépkocsi vásárlás kamatait, egyéb költségeit, valamint a taxióra vásárlása átszerelése, és a nullás igazolások illetékének költségeit!
Ne feledd a béred a bruttó minimálbér, valamit minden mozdulatoddal ki vagy téve a rendőrnek és a közlekedés többi résztvevőjének!Mi is az a normális reális tarifa valójában a 8 óra munkaidő alatt, anyagi befektetéssel?

Köcsög taxis:
Mivel elérkezett az id?szakos m?szaki vizsgám ideje, ezért egy újabb költségbomba csapott le rám a már megszokott de egyre nehezebben elviselhet?, éves szinten ismétl?dve.
Talán a 3 napos ünnepi csend, vagy a fuvarok hiánya késztetett arra, hogy egy némi kis költség számítást készítsek itt az idei évr?l.
Nos lássuk, hogy mibe is kerül nekünk ez a taxivállalkozás nagy vonalakban 2012-ben!

Figyelem, most itt nem számolom a személyi feltételhez tartozó, valamint az autó cserénél jelentkez? illeték, illetve egyéb költségeket, de ez is jelent?s költség! Tehát egy pontos költségszámításnál ezt is figyelembe kell venni, ezért az itt leírtaknál szinte csak magasabb költségoldalt mutathatnak!

Kétféle költségünk jelentkezik, az egyik amikor még be sem indítottuk a gépkocsit, a másik akkor keletkezik amikor elkezdünk menni vele.
Els? csoportba sorolt költségek, amikor azt mondják ránk, hogy már taxisok vagyunk:

A példánkban szerepl? eszköz vételára az ami manapság már alaphangon minimum 5millió forintnál kezd?dik, tehát legyen ez a kiindulási szám! Ebbe a gépkocsiba taxiórát szabadjelz?t és URH készüléket kell vásárolnunk ami nagyságrendileg olyan 250-300ezer forint a beszereléssel.

Amortizáció (Beruházási költségek)
5300000x0.2=1060000Ft évente

Id?szakos költségek 2012
Gk adó: 25000Ft/év 2080Ft/hó
Gk kötelez? bizt: 30000Ft/év2500Ft/hó
Casco biztosítás: 60000Ft/év 5000Ft/hó
Éves m?szaki vizsga (+megbontásos): 37000Ft/év  3083Ft/hó
Adóigazolás: 3000Ft/év 250Ft/hó
Taxidrosztdíj: 38100Ft/év 3175Ft/hó
Taxióra hitelesítése:16500Ft/2év 688Ft/hó
Tb járulék: 592884Ft/év 49407Ft/hó
Könyvel?/év 60000Ft/év 5000Ft/hó
Tagdíj: 864000Ft/év (céges) 72000Ft/hó
Kamarai regisztráció: 5000Ft/év 417Ft/hó
Munkabér (2012) 1116000/év 93000Ft/hó

Második csoportban tartozó költségek, amikor megindulunk dolgozni a kocsinkkal:
Üzem közben keletkez? költségek
Üzemanyag 10L/100Km 43Ft/Km
Karbantartás, javítás 10Ft/Km
Gk mosatás heti/1 2000Ft 50x 100000Ft/év
Számlatömb papírszalag: 3000Ft/év 250Ft/hó

Most adjuk össze: ami annyit tesz, hogy éves szinten [big]4002234Ft[/big] (papírszalag, mosatás hozzáadva) olyan bevételt kell el?teremteni a vállalkozónak amelyben még nem is gurul a gépkocsijával, ez évi (max) 250 munkanappal, azaz normális (szabadság nélkül) emberi értéken számolva, naponta [big]16009Ft[/big]-ot jelent.
Erre a napi kötelez?en el?írt bevételre rakodik rá esetünkben a kilométerenkénti 53Ft, ami hangsúlyozom minden egyes megtett kilométert terhel.

Akkor jöjjön egy kis számtan: a 16009Ft-ot elosztjuk a h?n áhított 240Ft-tal és kerekítve megkapjuk a 67-et, tehát ennyi utassal megtett kilométert kell menni azért, hogy csak ezt az összeget megtermeljük. De sajnos most jön még az a bökken?, hogy ennek a 67Km-nek a megtételéhez újabb 53Ft kell kilométerenként, azaz 3551Ft amit az alapdíjakból vagy további utaskilométerekkel kell megteremteni.

Akkor egy olyan alternatívát ragadjunk ki ami csak elméletben valósítható meg, … mondjuk volt 10 utasunk akik egymás után egymásnak adták a kilincset ezekkel mentünk 70 utaskilométert 70x240=16800Ft és az alapdíjaikból összejött 3000Ft, ez 16800+3000=19800Ft keletkezett a bevételi oldalon, míg a kiadásoldalán csak 16009+(70x53)=19719Ft ...és láss csodát már is nyereségesek vagyunk! Ennek a szigorúan elvi alapokon felállított számításnak kett? olyan gyakorlati tényez?je van ami miatt azonnal elbukik a számítás, az egyik, hogy az els? és az utolsó utas a telephelyünkön szállt be, illetve ki a gépkocsiból, a másik pedig a munkaid? hossza.
***Most számoljunk egy gyakorlatban is megvalósítható példával (mert minden olyan kilométer költség mikor csak a mosóba, a benzinkútra vagy a szerel?höz megyünk): … vegyünk alapul egy 50%-os kihasználtságot egy fordított számolással amiben az ehhez megfelel? kilométerdíjat számoljuk ki!
Van egyszer 16009Ft valamint 140x53=7420Ft, azaz 23429 Ft a költségoldalon amib?l levonjuk a 10 fuvar esetén a 3000Ft alapdíjat és ezek után a megkapott 20429-et elosztjuk a 70 utaskilométerrel ami 292Ft-os eredményt ad.
***Tehát egy jó céges „versenyz?” aki mondjuk 70%-os kihasználtsággal tud dolgozni (pl.a város közepén van a telephelye, nyom mindenre de azért ésszel) annak az esetében van 16009Ft valamint 100x53=5300Ft, azaz 21309 Ft a költségoldalon, amib?l levonjuk a 10 fuvar esetén a 3000Ft alapdíjat és ezek után a megkapott 18309-et elosztjuk a 70 utaskilométerrel ami 262Ft-os eredményt ad.
***Most mindenki vegye el? az óra által kiadott kis zárást és viszonyítson egy kicsit az utaskilométerek tekintetében, valamint vegye figyelembe a szokásait, hogy mikor kapcsolja be-ki mikor nem azt a masinát! (sajnos nálam az 50%nál is rosszabb a helyzet)

Most már csak a végére 4 kérdésem maradt:
1. Minden nap megvan-e a 70 utaskilométered 10 fuvarból?
2. Ha meg is van mindennap, ezért csak 8 órát dolgozol-e?
3. A gépkocsid készpénzre vetted-e?
4. Elég-e a létedhez az itt kiszámolt minimálbér?

Mert, ha itt bármelyik kérdésre [big]„NEM”[/big] a válaszod, akkor az itt kiszámolt kilométerdíjak ennél súlyosabb számokat kellene, hogy mutassanak a tarifatábládon! (Akkor még az ÁFA törvényr?l nem is beszéltünk!)

to1:
Mi lenne a megoldás ?

Köcsög taxis:
Saját véleményemet tudom csak itt leírni, ami nem biztos, hogy azonosul a tiéddel!

A megoldás véleményem szerint az lenne, hogyha egy megfelel? érdekvédelem vagy egy nagyobb csoport felnyitná a döntéshozók szemét, hogy mi is a reális tarifa amely nem kényszeríti csalásra a vállalkozót. Megítélésem  szerint ezt el lehetne érni normális megfelel?en alátámasztott  beadványokkal, valamint elfogadott jogi közgazdasági szakért?k bevonásával, végs? esetben egy bírósági útra terelve azt.

Ehhez az átmenethez a taxisok csak úgy tudnának hozzájárulni, hogy els?sorban egy összefogással, az olcsó és filléres fuvarokat ott hagyják az út szélén és nem vinnék el! Valamint a kártékony elemeket megpróbálják maguk közül eltávolítani és a hangjukat elnyomni, nem utánuk szaladni. (értsd OTSZ és társaik)
Tudom ,hogy ez illúzió ilyen kivéreztetett kizsákmányolt foglalkozásban, mert mindig van egy-kett? aki azt mondja, hogy neki megéri, mert csak a mának él és tartalékkal nem rendelkezik, de ez valójában csak egy pillanatnyi látszatot kelt és a további pusztítást szolgálja.
Amíg egy bevásárló központban van olcsó sör addig a tömeg azt veszi, ha nincs akkor megveszi a másikat némi lemorzsolódással.
Tehát véleményem szerint jobb lenne csinálni például 8 óra alatt 8-10 fuvarból (csak egy számot írok) 25e Ft-ot, mint 10-12 óra alatt 14-16 fuvarból 25e Ft-ot nagyobb id? és költség ráfordítással.
Nem vagyok a cégek ellen sem annyira, hogyha az normálisan m?ködne és nem a „tagdíjszámok növelése minden áron” címszó alatt, például minden fuvar után  százalékot kapnának nem tagdíjat, és máris érdekeltek lennének, hogy a taxisnak több legyen a fuvardíja, mert ma csak a fuvarszámok száma számít.

Sokat tudnék írni err?l a témáról ami ezt a foglalkozást ide juttatta, a létszámról, a korrupcióról, a kitartottakról, na és persze a mindig okos taxisról aki azt hiszi, hogy okosabb ügyesebb a másiknál, pedig már meg kellett volna tanulnia mindenkinek, hogy szép lehetsz de okos nem!
Üdv:  Taxis

to1:
Szia !

Szintén csak a saját véleményemet tudom írni.  A mai rendszer már annyira károsodott az általad is említett többlet szerepl?k miatt, hogy én már csak egy új
rendszerben bízom.  Szeretném, ha azok akik nem kalandorai a szakmánknak
tudjanak megélni a munkájukból.
Ma ez lehetetlen és ennek egyszer vége kell hogy legyen.
A saját lehet?ségeimmel próbálok tenni a jöv?ért és nem csak magamért.

Te , mit tudnál tenni egymagad ?

Üdv.: to1

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

Teljes verzió megtekintése