A A A A
Szerző Téma: Hiéna - Mi is, vagy ki is az a taxishiéna?  (Megtekintve 7619 alkalommal)

Nem elérhető Köcsög taxis

  • Adminisztrátor
  • Ifjonc
  • *****
  • Hozzászólások: 83
  • Népszerűség: +11/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mezítlábas
Hiéna - Mi is, vagy ki is az a taxishiéna?
« Téma Start: 2010 Szeptember, 12, 12:37:08 »
0
El?ször is nézzük, hogy mit jelent valójában a hiéna kifejezés!
-kutyához hasonló trópusi dögevő állat-
-kegyetlen, vérengző ember-

Ezt a kifejezést manapság már szinte minden nem cégzászló alá tartozó taxisra előszeretettel rá kiabálja a közvélemény. Számukra minden olyan taxis hiéna aki nem fillérekért dolgozik, hanem megpróbálja a vállalkozását úgy folytatni, hogy az nyereséget termeljen egy normális munkaidő alatt. Természetesen vannak kirívó esetek amikor valójában irreális az ár, csak azt a pontos mércét amihez viszonyítani lehet ki határozza meg, milyen erkölcsi valamint gazdasági normák és indokok alapján kerül az megítélésre!
A manapság kialakult taxiárak nem nyújtanak reális képet egy valóban gazdaságos, a jelen gazdasági viszonyok között, a taxisvállalkozó számára is élhető becsületes tarifáról.

Ez nagyrészt köszönhető az úgynevezett „fuvarszervező” irodáknak akik egy ismert telefonszám birtoklásával formálják és irányítják a taxipiac nagy részét, valamint a látszólag tehetetlen városvezetésnek. A fuvarszervezés tudománya számukra abban (most itt nem írok a visszapörgetésekről, pacsipénzekről,) ki is merül, hogy magyarul az utcán keletkező fuvarokat be kényszerítik egy telefonszám hívása alá az által, hogy „csak telefonon történő rendelés esetén” című okos kis szlogennel igen olcsó tarifát hirdetnek az utazóközönség felé, így kialakítva egy olyan fordított teljesen abnormális szolgáltatási szokást, hogy a plusz szolgáltatás olcsóbb, csak utazzon velünk! Ebből a tömegesen meghirdetett olcsó tarifából hamarosan kialakult egy hamis becsületes tarifa képe a közvélemény számára, ami nagyon messze áll a gazdaságos reális tarifától. Számukra nem volt elég az a tény, hogy hosszú évek alatt kialakítottak a taxipiacon egy teljesen hamis vállalkozói környezetet, amit a taxisok egy részének lejáratásával, a másik részének pedig a félrevezetésével értek el, hanem a szakma további pusztítását szeretnék folytatni! (Lásd: OTSZ javaslat)

Vannak még olyan taxisok akik nem hajlandóak behódolni ezeknek a „fuvarszervezőknek”, nem akarják egymást ellenőrizni, nem akarnak 1-2 perc alatt egy címre odaérkezni, és végül de nem utolsó sorban nem akarnak fillérekért dolgozni napi 12-16 órán keresztül, valamit élősködőket eltartani!

Sajnos ezeknek az elveknek nagyon nagy ára van ami erkölcsileg elég sokba kerül, mert ezek a vállalkozók meg vannak bélyegezve a „fuvarszervező-irodák” és katonáik által, amit tudatosan a közvélemény formálására is felhasználnak.
Ezeket a taxisokat hívják mostanság hiénának ők a taxistársadalom kihirdetett hiénái!

Matricás társaikkal ellentétben ők el akarják kérni az utastól a megélhetésükhöz szükséges viteldíjat, amit egyes napokon 2-3 fuvarból kell teljesíteniük, de előfordultak már olyan napok is amikor nem tudtak fuvarhoz jutni egy műszak alatt. Ezeknek az embereknek is vannak költségei, eleve az amit a vállalkozásuk terén az állam rájuk rótt, valamint a megélhetésükhöz szükséges költségek.
Mivel „céges” társaiknál jóval kevesebben vannak ez által a szavuk szinte semmi a szakmában, képviselőjük nincs, a piaci harcok közben egymást is megmarják (egyre jobban hasonlítanak az őket irányító felsőbb vezetéshez) és szigorúan őrzik a szokás jogán kiharcolt territóriumukat, amiből már mint az utas fogalma a fent vázolt dolgok alapján teljesen kihaló félben van.
Előfordulhat, hogy egyes esetekben még a céges társaik ára alatt is tudnak fuvarozni, amit a sorban betöltött pozíciójuk alapján vagy személyes úti céljuk függvényében határoznak meg.

Most szinte újra elérkeztünk ahhoz az örök kérdéshez, hogy a tyúk vagy a tojás volt előbb, a „céges” a mezítlábast okolja, a mezítlábas pedig a matricást a szakma tönkretételéért, de sajnos a végeredmény egy és ugyanaz, hogy romokban a szakma!
« Utoljára szerkesztve: 2019 Június, 21, 01:42:24 írta Köcsög taxis »

Nem elérhető Dodi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • Népszerűség: +1/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mezítlábas
Re:Hiéna - Mi is, vagy ki is az a taxishiéna?
« Válasz #1: 2010 Szeptember, 21, 12:34:54 »
0
Erősen a zöld nyíl felfelé ível folyamatosan!  friend
« Utoljára szerkesztve: 2019 Június, 21, 01:36:19 írta Köcsög taxis »