A cseh fővárosba szintén nagyon hasonló problémák uralkodnak mint nálunk, de ha egy kicsit is megvizsgáljuk, akkor talán kitűnik, hogy arányaiban ha csak egy leheletnyit is, de valamivel közelebb állnak az Európában kialakult fejlettebb országokhoz mint mi a taxizás területén.Vegyünk alapul egy
11,5 Ft/CZK árfolyamot amin számolunk majd!
A taxiszolgáltatás árait Prágában is az önkormányzat szabályozza. 2007. január 1-t?l a következő maximális árak érvényesek:
kiállási díj
40 cseh korona (
460Ft)
viteldíj /km
28 cseh korona (
322Ft)
várakozási díj /perc
6 cseh korona (
69Ft)
Forrás
TársaságokPrágában is több taxitársaság létezik amelyek hasonló módszereket alkalmaznak mint idehaza, ott is vannak kedvezményes szerződéses tarifák, transzferek az utasok megszerzésére, de némileg abban különböznek a hazai viszonylathoz, hogy nincsenek szuper kedvezményes telefonos tarifáik amik egy telefonszám hívására kényszerítik az utazni szándékozót.
A legolcsóbb városon belüli kilométer tarifa
18CZK azaz
207Ft, általában a normál tarifa
24CZK ami
276Ft-nak felel meg.
LásdAz alapdíjak általában
30/40CZK azaz
345/460Ft változnak taxitársaság és tarifaosztály alapján.
A várakozás
4-5CZK azaz
46-57,5Ft körül mozog.
Természetesen itt is megtalálhatóak a reptéri transzferek amik úgy
525CZK 6038Ft-ról indulnak a 16-17km-re lévő város centrumához, egyes taxitársaságok több zónára osztották a várost ami
160CZK-nál
1840Ft kezdődik és
1050CZK-nál
12075Ft ér véget.
Lásd
TömegközlekedésEgy átszállójegy ára
26CZK azaz
299Ft, amiért 75 percig utazhatunk a tömegközlekedési járm?veken.
KövetkeztetésHa egy picit megnézzük akkor talán annyi kiderül, hogyha jelenleg nem is oly nagyon sokkal, de egy kis lépéssel előrébb járnak mint mi!
Rövid következtetés: A tömegközlekedés olcsóbb egy kicsivel, a taxi pedig drágább egy picivel, és így jöhet ki az, hogy egy átszállójegy (nem vonaljegy, nálunk 490Ft) a maximált kilométer tarifa alatt van!
Ebből mindenki vonja le azt a következtetést … amit szeretne!