A A A A
Szerző Téma: Újabb rúgás a vergődő taxis szakmának!  (Megtekintve 19885 alkalommal)

Nem elérhető Köcsög taxis

  • Adminisztrátor
  • Ifjonc
  • *****
  • Hozzászólások: 84
  • Népszerűség: +11/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mezítlábas
Újabb rúgás a vergődő taxis szakmának!
« Téma Start: 2011 Február, 24, 20:11:35 »
0
Mint egyéb helyekről értesülhetünk róla, hogy a City taxi vezérkara és szimpatizánsai, újabb kísérletet tesznek a szakma  teljes elpusztítása irányában, egy igencsak részre hajló beadvány benyújtásával az illetékesek felé!

Most nem kívánom ennek a beadványnak a számtalan hibáját, és egyoldalú érdekeit ecsetelni, csupán néhányat emelnék ki közülük!

…  Kit képvisel és mi a célja?
Talán erre a legkönnyebb a választ megadni, hogy egy  taxizásból élő (nem a taxisokból élő!) vállalkozót NEM, hanem egy olyan érdekcsoportot aminek az a célja, hogy a már ilyen-olyan úton megszerzett fuvar mennyiséget és taxislétszámot fent tudják tovább tartani, azáltal hogy a piacra való betörést megakadályozzák egy alacsonyabb ár alkalmazásával!
Másodsorban vélt vagy túlértékelt okként, a sokszorosan már emlegetett „mezítlábas” taxis elpusztítása kiirtása vagy csatlakozásra bírása, de megítélésem szerint ez inkább csak figyelemelvonás, félrevezetése a többi gondolkodni nem tudó taxisnak, hogy így rájuk lehessen fogni a szakma pusztulását.

… Valóban reális-e a 220Ft/km díj a mai gazdasági helyzetben?
Szinte egyértelműen kijelenthető, hogy NEM!
Ezen beadvány benyújtói nem veszik figyelembe ezeket az alapvető emberi normatívákat, mint
8 óra munkaidő, 5 napos munkahét, éves szabadság, valamint egyéb külső tényezők forgalmi
viszonyok és szabályok betartása.
Az általuk kezdeményezett főként km/díj nem biztosít becsületesen kellő megélhetést egy taxis számára, a hatályos járulékok közterhek megfizetésére, ezáltal kiutat nem mutatva továbbra is kényszeríti őt a csalásra.
Ez véleményem szerint nagyon egyszerűen kiszámolható egy szakember  és a fent írt normák segítségével!

… Mi lenne az előre látható következménye?
Röviden és tömören:
A már megszerzett megrendelői kör  és létszám biztos megtartása, mert már az így is teljesen nyomott árból, lehetetlen lenne nagyobb leadókat letenni idegen zsebekben és bekerülni azáltal a piacra.
A kisebb feltörekvő cégek pusztulása, valamint a taxisok vándorlásának jelentős csökkenése.
A munkaidő hossza, a taxizási és a járulék fizetési szokások nem változnának semmilyen irányban.

… Mit nem vesz egyáltalán figyelembe?
Elsősorban azt, hogy ez egy vállalkozás, ezáltal nyereséget kellene, hogy termeljen egy normális munkarendben, ebből adódóan becsületesen tisztességes megélhetést biztosítson a vállalkozó számára.
A vállalkozásból családoknak háztartásoknak kell megélnie adóknak kell befolynia az állam felé, és nem azzal kellene foglalkozni, hogy mi marad az utas zsebébe.
Itt nincsenek állami töke injekciók, támogatások, nincsen kedvezményes üzemanyag ár, csak kötelezően előírt fizetési kötelezettségek.

Amit ezeknek a „taxis érdekvédőknek” üzennék kissé átgondolásra!

...Mindenki gondolkodjon el azon, hogy valójában kit is, vagy mit is képvisel és próbáljon a taxizásból becsületesen megélni!
...Lassan rá kellene eszmélni arra, hogy a fuvarmennyiség beállt egy bizonyos szintre, és csak úgy lehet fuvarhoz jutni, hogy ellopjuk egymástól.
...A tarifa megállapításánál figyelembe kellene venni azt, hogy nem csak az örökösen hangoztatott fuvarszám számít, hanem a gazdaságosság!
...Egy  taxis nem ellenség hanem kolléga, bármilyen cégzászló alatt vagy anélkül dolgozik,
az ellenőrzés a hatóságok feladata, és ennek a hiánya őket minősíti nem csak a vállalkozót.
...A tisztességtelen vállalkozó fogalma elég széles körű, ezt véleményem szerint nem lehet csak 500 taxisra rákiabálni, a csalásnak több módja létezik, de főként attól függ, hogy ki ellen irányul. (állam, utas, versenytársak, önmagam)
...Hogyan legalizálja azt egy taxis, például mikor felvesz egy rendelést, és leteszi az érte járó „pacsit” (példa 200Ft), majd a vége 950Ft az órában, aztán maradt a zsebében 750Ft amit majd meg kap a számlájára utalva, -2%-kal csökkentve úgy két hét múlva!
...A jelen viszonyok között sem lehet óra nélkül szolgáltatni, annak használata kötelező!
...Először a tisztességes megélhetéshez szükséges feltételeket kell megteremteni a taxis számára, amit ez a beadvány egyáltalán nem képvisel.
...Ha sokan vagyunk magasabb tarifa kell, ha kevesebb a létszám akkor nyilván alacsonyabb, persze a kitartottak száma függvényében, de nem a 220Ft/km!


A szokásos felmerülő kérdéseim!

Miért kell vajon a „technikai” tarifa, ha 220Ft-os hatósági díjjal mennénk kilométerenként (ha már transzfer akkor nem 220, ha garázsmenet lenne akkor 0)!
Miért nem kerül a beadványba a telefonos rendelés fogalma, mint plusz szolgáltatás!
Miért nem beszélnek soha a kitartottakról a szakmán élősködőkről (pacsipénz)!
Hogyan lehet a becsületességünket hangoztatva a nyugtaadási kötelezettségünket betartva, elmenni a belvárosi hotelekből 1-3 kilométeres szakaszokra 2000-2500Ft-os fix (transzfer) áron!
Miért nem akarják rendbe tenni ezt a foglalkozást hosszú évek óta, és csak „összemaszatolják" mindig!

Megjegyzés
Ebben a foglalkozásban is ugyanúgy mint nagyban, mindenki azt szeretné, hogy változás legyen, de csak úgy, hogy öt ez ne nagyon érintse negatívan!
Sajnos ez így nem megy...!
Azt megítélésem szerint, hogy miért nem támogatnak egy magasabb reális tarifát az kézenfekvő, mert akkor esetleg abból más is letudna adni és betörhetne a piacra, de így ebből a lenyomott fix árból a felosztott taxispiacon már szinte lehetetlen.
A végén nem a taxistársaságok vezetői, tulajdonosai a hibásak, hanem azok akik táplálják ezt a hamis eszmét ezáltal élteve őket!
« Utoljára szerkesztve: 2019 Június, 20, 00:24:50 írta Köcsög taxis »