A A A A
Szerző Téma: Íme megint egy újabb törvénytervezet - 2012 Február!  (Megtekintve 30371 alkalommal)

Nem elérhető Köcsög taxis

  • Adminisztrátor
  • Ifjonc
  • *****
  • Hozzászólások: 84
  • Népszerűség: +11/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mezítlábas
Íme megint egy újabb törvénytervezet, csak a közvetlen minket érint? rész kimásolva az új személyszállítási törvény tervezetb?l!
Legérdekesebb els?sorban az 5-dik bekezdés!

9. Személytaxi szolgáltatás, személygépkocsis személyszállító szolgáltatás
12.   § (1) Személygépkocsival közúti személyszállítási szolgáltatás személytaxi-
szolgáltatásként vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásként végezhet?.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott személyszállítási szolgáltatások végzésének és az
azokhoz használt járm?vek üzemeltetésének feltételeit, továbbá az e tevékenység végzéséhez
kapcsolódó egyéb feltételeket a Kormány a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti
személyszállításról szóló rendeletben határozza meg.

(3) Az adott település területén lév? taxiállomások igénybevételének rendjét a helyi
önkormányzat rendeletben állapítja meg.

(4) A helyi önkormányzat – a F?város területén a F?városi Önkormányzat – rendeletében e
törvény keretei között a közigazgatási területén végzett személytaxi szolgáltató m?ködését –
ideértve a személyszállítási-szolgáltatást közvetít? és szervez? szolgálat m?ködését is – az
(5)–(6) bekezdésben meghatározott feltételekhez kötheti.

(5) A helyi önkormányzat (4) bekezdés szerinti rendelete a helyi sajátosságok
figyelembevételével a személytaxi szolgáltatónak a környezet és a lakosság egészségének
védelme, az utasforgalom biztonságos és magas színvonalon történ? ellátása, a tevékenység
szabályozott keretek közötti folytatásának biztosítása érdekében a személygépkocsival díj
ellenében végzett közúti személyszállításról szóló jogszabályban meghatározottak mellett
további, a járm?vek küls? megjelenésére, környezetvédelmi besorolására és méretére
vonatkozó feltételeket állapíthat meg.


(6) A személytaxi szolgáltatást közvetít? és szervez? szolgálat m?ködése körében a helyi
önkormányzat (4) bekezdés szerinti rendelete meghatározhatja a tevékenység folytatásához
szükséges infokommunikációs eszközök alapvet? m?szaki sajátosságait, további feltételként
köztartozás-mentességet és a tevékenység folytatásához szükséges mérték? t?keer?t írhat el?.

(7) Ha a helyi önkormányzat – a F?városban a F?városi Önkormányzat – az (5)–(6) bekezdés
szerint feltételeket állapított meg, a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti
személyszállításról szóló rendeletben meghatározott tevékenységi engedély kiadását
megel?z?en a helyi önkormányzat vagy az általa megbízott közlekedésszervez? el?zetesen
igazolja a feltételek teljesülését.”
A teljes forrás .pdf állomány

Nem elérhető Egér

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Népszerűség: +0/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mezítlábas
Sziasztok! Magunknak kerestük a bajt, megtaláltuk.. most kezdhetjük elejét?l az egészet!!!!  el kell nagyon gondolkodnunk azon hogy,érdemes e bohóckodnunk a SÁRGA színnel vagy visszatérünk a régi bevált FEHÉR színhez,( tökéletesen HÜLYÉNEK néznek minket a fizetett ellenségeink, önkormányzat,kamara.....stb........stb.....) jó munkát !!

Nem elérhető kezd?

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • Népszerűség: +0/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mikor hogy!

Nem elérhető Köcsög taxis

  • Adminisztrátor
  • Ifjonc
  • *****
  • Hozzászólások: 84
  • Népszerűség: +11/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mezítlábas
Amíg mint társaságok szerepelnek benne az áraikkal addig véleményem szerint nem, de ha egyéni taxisként lehet fuvarhoz jutni úgy mint a linkelt cikkben akkor van némi remény talán az utcai fuvarozásban, mert a hoteleknél és a lenyúlt helyeken nagy változást nem hoz.
Valamint valószín?, hogy a cégek nem engedik olyan könnyen el az aranytojást tojó tyúkot, ahol lehet úgy is betartanak vagy követelik a részüket.

Úgy meg van már félemlítve és tönkretéve ez a szakma, hogy ha beledöglik akkor sem fog már a kizsákmányolóinak neki menni.  Esetleg ha el is terjedne akkor meg csak annyi lenne, hogy más pénztárnál kellene fizetni el?ször a csekély majd az egyre nagyobb összeget!

Nem elérhető kezd?

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • Népszerűség: +0/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mikor hogy!
Olvasd el figyelmesen a rendszer m?ködését, vagy kérdezd a német kollégákat, hogy náluk , hogy megy. Regisztrálhatsz te mint egyéni vállalkozó is. Téged választ az ügyfél egyb?l a mobilod dobja a címet. Rajtad és a megrendel?n kívül senki nem tudja hol a cím. Tehát más nem megy oda. De ha cégnél is vagy, akkor a cégeden át is kaphatsz címet, meg egyénileg is ami a saját regisztrációd. Szerintem most a bátraké a jöv?. De még azért dominálni fog, hogy az üzemeltet? címenként mennyit vesz le.

Nem elérhető kezd?

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • Népszerűség: +0/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mikor hogy!
Egyébként véleményem szerint ezen rendszer miatt vannak a nagy tagfelvételek is most a cégeknél, hogy most még ezen legyen bevétel amíg lehet.

Nem elérhető kezd?

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • Népszerűség: +0/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mikor hogy!
Egy kicsit más téma.
Egyébként nem is értem a fuvarszervez?knél dolgozókat. Szerintem ?k a saját maguk sikertelenségük oka. A rendszer fordítva m?ködik. Fizetnek egy cégnek tagdíjat. Tehát ?k adják a bevételt.Engedik magukat minden félével büntetni és fizetik is plusz vállalják a letiltást stb. Ha valaki telefonon rendel már rohannak is kis pénzért szolgáltatnak. Ha valaki az utcán leint majdnem dupla pénz. Pedig a telefonos számít a fullosabb szolgáltatásnak, hiszen majdnem , hogy a lakásába mész érte. " És akkor ez az olcsóbb???" Egy ismer?söm azt csinálja-" A háza el?tt a droszt. De ? lesétál elmegy vagy 150 métert és telefonon hívja. Mert hülye lenne nagyobb díjért beülni a háza el?tt. Ha nagyon siet rögtön azt a céget akinek a vállalkozóját látta a háza el?tt. Aztán mindenkinek meséli, hogy mekkora nagy király ?. Meg azt is, hogy nem érti, hogy a Taxisok ezt, hogy nem látják. Mert ha Pl: holnaptól senki nem menne telefonos megrendelésre akkor az szolgáltatást igénybe vev?k el?bb utóbb tudnák, hogy taxit csak az utcán foghatnak. Vagy el?jönnének a tárcákból a taxis névjegykártyák, vagy jön a Mytaxi szolgáltatás. És ennek a nagy nyertesei lennének az egyéni taxisok. 

Nem elérhető Köcsög taxis

  • Adminisztrátor
  • Ifjonc
  • *****
  • Hozzászólások: 84
  • Népszerűség: +11/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mezítlábas
Ezt a cikket már korábban elolvastam, és még egyszer leírom a rövid magán véleményem!
Valószín? ez nálunk a taxisok számára azért nem hozna a jelenlegi állapot szerint jelent?s változást, mert mint a cégek szerepelnek az adatbázisban a nyomott tarifájukkal, az valójában igaz, lehet regisztrálni egyéni vállalkozóként, csak egy kérdés marad, hogy kifogja rendelni a „Kiss Pistát” magasabb tarifával (még ha közelben is van) mikor ott virít az orra el?tt a sok filléres tarifa.
Ahhoz, hogy cég zászlókat hordhasd és értékelni tudjanak ahhoz meg ugyanúgy kell fizetni majd a tagdíjat, a különbség csak annyi lenne, hogy a megrendel? egy alkalmazásból hívja a kocsit és nem a központon keresztül, amit szintén egy alkalmazás fogad a kocsiban. Talán a telefonkezel?knek kevesebb lehet a munkája, és nem lesz szükség annyi alkalmazottra, azért majd több marad a zsebükben.
Ez azokban a civilizált országokban kivitelezhet?, ahol a tartományban egy ár van, valamint minden társaság (közel) azonos tarifával jár, és nem az ár dönt, mint nálunk.

Idézetek a cikkb?l:hogy többféle ötletük van üzleti modellre, amib?l az egyik legfontosabb, hogy megállapodjanak a társaságokkal. Nem megkerülni akarják ?ket, hanem együttm?ködni velük,”
...”myTaxi olyan helyeken m?ködhet jól, ahol rend van, tehát annyi a kilométerdíj, amennyi a kocsi oldalára van írva. Szerinte Magyarországon ez nincs így, a legtöbb helyen katasztrofális a helyzet
...”Horváth szerint itthon ár alapján tesznek különbséget taxitársaság és taxitársaság között, Németországban ez azért m?ködhet, mert ott nagyjából minden cég ugyanannyi pénzt kér egy fuvarért.
...tehát szerintem mezítlábas taxisként, egyel?re így sem sok esélyt látok bármiféle változásra.

Ja még valamit nem az ismer?söd a balga, hanem aki elhordja fillérekért és még fizet is érte, hogy kihasználhassák! Csak az nem értem, hogy minek sétál el 150 métert és miért nem a drosztra kéri a kocsit!
« Utoljára szerkesztve: 2012 Március, 30, 00:52:57 írta taxis »

Nem elérhető kezd?

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • Népszerűség: +0/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mikor hogy!
Lehet ez lesz a megoldás  az egyforma tarifára. Ha ez bejön akkor meg minek cégesnek lenni!

http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/szavazz-milyen-legyen-az-uj-budapesti-taxi-2084518

Nem elérhető kezd?

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • Népszerűség: +0/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mikor hogy!