A A A A
Szerző Téma: Újabb egyeztetés a szakma nagyjai részvételével! 2012 Április 05  (Megtekintve 4365 alkalommal)

Nem elérhető Köcsög taxis

  • Adminisztrátor
  • Ifjonc
  • *****
  • Hozzászólások: 91
  • Népszerűség: +10/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mezítlábas
Megint előrelépés történt a szakmában az „érdekvédők” képviseletével!

Bővebben itt olvashatod!

Különösen felhívom a figyelmét mindenkinek Vitézy Dávid prezentációjára, valamint arra kérem azokat akik nem értenek egyet az itt tervezettekkel vagy ha más az elképzelésük, azok írjanak egy e-mailt az általuk megadott címre taxi@bkk.hu 2012-04-16 ig!

Én is ezt fogom tenni, és ezek után már csak a tachográf beszerelését valamint a munkába töltött  idő meghatározását kérem, aztán majd kigömbölyödik, hogy mire is elég az általuk kitalált tarifa.
Számomra elsősorban nem azzal van a probléma, hogy fejleszteni akarnak vagy egységesíteni, hanem megint csak kötelezettségeket akarják előbb megteremteni és nem a feltételeket, ami alapján lehetne majd teljesíteni a kötelezettségeket.

Leghatározottabban elzárkózóm az elől, hogy egyes csoportosulások az én nevembe hivatkozva mint „érdekvédők” a taxisok érdekeit védve eljárjanak és azt úgy tálalják mások elé mintha ténylegesen engem képviselnének! Ez az Ő általuk hangoztatott érdekvédelem véleményem szerint, csupán egy látszat ami cégeik által fenntartható létszám valamint szerződött partnereik megtartására irányuló törekvés bármi áron, még a szakma lábbal taposásával is.
« Utoljára szerkesztve: 2012 Április, 06, 01:15:49 írta taxis »

Nem elérhető Köcsög taxis

  • Adminisztrátor
  • Ifjonc
  • *****
  • Hozzászólások: 91
  • Népszerűség: +10/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mezítlábas
Némi fontolgatás után döntöttem úgy, hogy nyilvánosan elérhetővé teszem a BKK-nak írt levelem tartalmát, amiből szinte semmit nem akarnak meghallani, csak a folyamatos mellébeszélés és a félrevezetés folyik ebben a témában. Ez a személyes véleményemet képviseli ami nem biztos, hogy egyezik a tiéddel vagy a másokéval!


Tisztelt BKK!

Az önök által felkínált lehetőséggel élve, engedjék meg, hogy néhány szót szóljak a
kezdeményezett taxi rendeletről.

Magamról röviden annyit írnék, hogy 22 év taxis múlttal rendelkezem mint mezítlábas taxis Budapest területén, és ebből fakadóan talán túlzás nélkül állíthatom, hogy van némi rálátásom erre a
szolgáltatásra.

Elsősorban számomra az kifogásolható, hogy megint nem a foglalkozásból valóban élőknek dolgozóknak (taxisoknak) nyújt segítséget, hanem egyes fuvarszervező cégek bebetonozott taglétszám (tagdíj) és fuvarszám megtartását segíti elő, oly módon, hogy a jelenleg már kialakult piaci viszonyok megszilárdítását biztosítja.

Miért is állítom ezt?
  • Mert az egész foglalkozásban csupán csak némi formai és nem strukturális változást hozna.
  • Mert az újabb kisebb cégek piacra jutását meggátolja. (Ez a cél, ami talán nem is probléma csak az a nagyon hangoztatott esélyegyenlőség valamint verseny!)
  • Mert a mesterségesen nyomott tarifa miatt a piac újra osztását lehetetlenné tenné.
  • Mert a „lenyúlt” megvásárolt hotelek éttermek cégek személyzetét illetve tulajdonosait
    biztosítja a már kialakult szokások maradéktalan betartására, abból kifolyólag, hogy a
    szolgáltatás ára egy lesz, csupán a zsebekbe csúsztatott vagy visszapörgetett pénzek mértéke változhatna, de a nyomott tarifa miatt lehetetlen lenne többet letenni a fuvarért cserébe.
  • Mert a létszámot sem közvetlen vagy közvetett módon nem csökkenti, mivel a
    taxisvállalkozók a már kialakult fuvarszervező cégek árnyékában bármikor vándorolhatnak, valamint szinte fillérekért új gépkocsikat alkalmazottakat vonhatnak be könnyűszerrel a fuvarközvetítő vállalkozásuk alá.

Mit szeretne valójában egy taxizásból élő vállalkozó?
  • Elsősorban egy megélhetést és társadalmi megbecsülést biztosító kiszámítható vállalkozás megteremtését.
  • A létszám közvetlen vagy közvetett (indirekt) módon történő meghatározását.
  • A taxistársadalomra rátelepedett szabályozó szerepüket betöltő élősködők teljes eltávolítását az iparágból.
  • Egy erős hatósági rendszert mely megfelelően felügyeli és irányítja ezt az önmagát
    irányítani szabályozni nem tudó szolgáltatást, ez által legalább csekély értéket teremtve a társadalomban eme foglalkozásnak.
  • Élhető és áttekinthető tarifarendszert ami arányban van a szolgáltatással felmerülő
    költségekkel, pontosan meghatározza pótdíjakat az extra szolgáltatások körét, valamint kizárja bármely módon a taxióra lekapcsolásának megállításának korrigálásának lehetőségét.
  • A fuvar kerüljön oda vissza ahonnan ered azaz az utcára, és ne egy telefonszám mögé
    aminek hívása esetén kialakítottak egy fordítottan működő taxipiacot.
  • Becsületes nyugdíjalapot valamint járulék fizetést megteremtő adózott jövedelmet 8-9 órai munkaidővel.

Mik azok a felmerülő morális és jogi kérdések?
  • A Munka Törvénykönyve még az egyszerű munkavállalót és védi, azzal a meghatározással, hogy délutános vagy éjszakai műszak (ünnepnap) esetén milyen mértékben kell a részére magasabb jövedelmet kifizetni, amit az önök által felügyelt BKV-nál szintén be is tartanak, valamint minden iparágban jogkövetően alkalmaznak. Számomra egyszerűen érthetetlen, hogy mi az az értékrend melynek alapján diszkriminatív módon lehet egy foglalkozást ily mostoha szándékkal megkülönböztetni ha még vállalkozók is, mint ha ott nem is a családjuktól távol lévő emberek dolgoznának!
  • Egy 10-12 milliós felső kategóriájú gépkocsival idegen nyelvtudással ugyanannyi pénzért fuvarozni mint például egy 3 milliós DACIA-val, ha még egyforma kockás vagy csíkos is teteje.
  • Esküvőkre temetésekre rendelhető taxigépkocsik teljes kiszorítása az ilyen jellegű
    fuvarvállalásokból.
  • Az önök által példaként említett országokban lévő egységes arculat kialakítása támogatás nélkül, persze csak a követelmények terén, mert ugye mikor már a tarifájukat is alkalmazni kellene akkor az már nem reális, tehát szolgáltassunk nyugat-európai színvonalon nyugati költségekkel de persze keleti árakon.

Mi az ami nem igaz?
  • Az hogy az önökkel tárgyaló állítólagos érdekvédők a taxisok érdekeit védik, véleményem szerint ők a saját „csapataik katonái” és legfőképp annak érdekeit helyezik előtérben minden mással szemben.
  • Az hogy az általuk hangoztatott éjszakai tarifát nem használja senki, mivel magam is és
    kisebb cégek a mai napig alkalmazzák gond nélkül.
  • A taxizásban vetett bizalom hiánya, mivel ez megítélésem szerint egy sokkal összetettebb dolog ami magyarázható egyrészt a túlzott kínálattal, valamint a gépkocsi állomány jelentős növekedésével a lakosság részéről, esetleg a mostanában a mindenre rámondható válsággal.
  • A taxiállomások számának örökös hangoztatása, mivel gyakorlatilag a fuvarfelvételek nem onnan történek, (esetleg csak a várakozások egyes sorokban) hanem a telefonszámok hívogatásával. Az összes budapesti fuvarnak talán 5% ha a taxiállomáson ül a kocsiban.
  • A mezítlábas taxistársadalmat okoló örökös lejáratás, a rávaló mutogatás, hogy miattuk
    nincs meg a megfelelő fuvarmennyiség.

Valójában mi hozhatna egy tisztább kiszámíthatóbb taxiszolgáltatást?
  • Az ha önök tényleg tenni akarnának valamit ennek szolgáltatásnak a megmentése érdekében és nem hagynák magukat félrevezetni a szakma nagyjai által, akik már szinte évtizedek óta bebizonyították, hogy hová juttatták ezt a foglalkozást.
  • Az ha egy gazdasági szakértő kiszámolná egy ilyen vállalkozás költségeit közterheit, a
    jogszerű működéséhez szükséges bevételt napi 8 óra ráfordítással a létszámhoz viszonyítva.
  • Az ha elsőként a működéshez szükséges feltételeket biztosítanák ahhoz, hogy becsületes munkával megteremthetőek legyenek a foglalkozásra előállított követelmények, ami miatt ne legyen csalásra kényszerítve a vállalkozó.
  • Az ha valójában a taxisokat kérdeznék meg és nem taxisokból élőket, hogy mi a
    véleményük, mit szeretnének, mi tartanak reális tarifának, mert sajnos ők nincsenek ott a pogácsapartikon ők dolgoznak napi 12-16 órát 25-30 napon keresztül havonta, elfásult meggyötört csalódott emberek javarészt akiknek sem türelmük sem hitük nincs már semmi változásban.
  • Az ha a formális esztétikai átalakításon túl egy teljes szerkezeti reformot hajtanának végre ebben a foglalkozásban, lassan lépésenként egy nyugat-európai szintre emelve azt.
     

Javaslatok.
  • Költséghatékony megoldásként javasolnám egy egyszerű szavazó szkript készítését (akár a BKK oldalán) a megfelelő kérdésekkel, melynek feltétele a drosztengedély vagy az arcképes taxivezetői igazolvány megléte.
  • Esetleg a taxiállomás engedély kiváltásakor, néhány kérdésből álló kérdőív kitöltése
    melyből megállapítható, hogy mit gondol a valójában a taxizásból élő vállalkozó.
  • Egy külföldön már megfelelően bizonyított működő taxisszabályozás tanulmányozása,
    mintaként való használata mind a feltételek és követelmények terén.
  • Megfelelő több nyelven elérhető utazási feltételek kidolgozását, (mint BKV) melyben
    pontosan meghatározásra kerülnek az extra szolgáltatások pótdíjai valamint az utazás
    feltételei. (csomag, állat, személyek száma, címre rendelés, kizáró okok, stb.)
  • A tarifáról nagyon nem szeretnék írni, pedig egy működő vállalkozás alapja, de azért
    megemlítem mert ami a taxisnak kevés az az utasnak mindig sok, és ezért kellene
    részrehajlás nélkül valójában egy jó gazda, ami véleményem szerint még nincs jelen.
    Tehát személyes javaslatom ami megítélésem szerint nem kényszeríti csalásra a vállalkozót az nagyrészt függ, hogy mekkora létszámhoz kívánjuk meghatározni, de számokba kifejezve alapdíj olyan 2,50-3€ az útdíj olyan 1,10- 1,80€ környékén mozogna természetesen a napszakok és egyéb pótdíjak meghatározásával.

Miért is írom ezt?
Mert már úgy érzem, hogy a tűrőképességem határán vagyok a sok mellébeszéléstől, valamint nagyon jól kirajzolódni látszik, hogy a 400 főnél több taggal rendelkező cégek törekvése melyeknek a szándékai elpusztítani minden kisebb vagy nem hozzájuk csatlakozott vállalkozást úgy, hogy az a számukra ne járjon semmiféle sérelemmel.

Tisztelettel: **********
Egyéni vállalkozó
2012-04-10

... és mi jön majd most? ... az igazi szakértelem, a tenni akarás a "Vitézek" részéről!
« Utoljára szerkesztve: 2012 Május, 31, 20:53:13 írta taxis »