A A A A
Szerző Téma: Lehet, hogy ismét visszanyal a fagyi! (UBER)  (Megtekintve 1899 alkalommal)

Nem elérhető Köcsög taxis

  • Adminisztrátor
  • Ifjonc
  • *****
  • Hozzászólások: 91
  • Népszerűség: +10/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mezítlábas
0
Az előzőleg már a legfontosabb említett kérdés az, hogy mire is szükséges pontosan kiváltania a vállalkozását egy „UBER partnernek”, mert amennyiben az állam részéről elfogadnak bármilyen más jellegű tevékenységet, mint a taxi személyszállítás, akkor ez esetben legális tevékenységként folytatható tovább e piaci rész kiszakítása ebből a piaci területből.

Vélhetően a jövőben az történik majd, mint a „TaxiPlus" időszakban, csak egy másik TEÁOR kód alatt, újabb „gazda” váltás következik sokak számára, mivel az olcsó szolgáltatást keresők tömegesen veszik igénybe majd - most már a lassan legálissá váló - ezt a fajta szolgáltatási formát.

Ez pontosan az állam félrevezetése és a főváros pofátlansága, mivel egy taxi szabályozás címén, (vélhetően már akkor meglévő hátsó szándék mellett,) mindenféle szükségtelen költségnövelő szabályozásra kényszerítették a jelenleg piacon lévő szereplőket és egyben megszüntették a piaci versenyt, mindezt úgy, hogy közben az állam részéről majd később nyitottak egy kiskaput egy másik irányból.

176/2015. (VII. 7.) Korm. rendelete 22. § (2)  „Személygépkocsis személyszállító szolgáltatás kizárólag vagy külön díj megállapítása nélkül a főszolgáltatás részeként – a főszolgáltatást nyújtó, az utasok vagy megbízottjuk által adott előzetes megrendelés alapján – végezhető.”

A fent említett kormányrendeletben előírt feltételeket valamilyen úton-módon egy UBER vélhetően úgy is könnyűszerrel venni fogja és így az esetben megtörténik e piaci terület kettészakítása, tehát az olcsóságot keresők és a klasszikus taxiszolgáltatás elválik egymástól.  A személygépkocsis személyszállító tevékenységet a települési önkormányzatok nem szabályozhatják, mivel erre jelenleg egyáltalán nem rendelkeznek felhatalmazással, valamint az engedély az egész ország területére érvényes, ezért a fővárosi taxirendelet nem vonatkozik rá. Ez a fajta szolgáltatás jelenleg még nincs teletűzdelve, mindenféle túlzó költségnövelő tényezőkkel, tehát ezért olcsóbban folytatható, valamint nagyobb igény esetén már bizonyítottan, más díjszabás is érvényesíthető.

Talán lassan bebizonyosodik az a feltételezésem is, hogy csak pár taxicég marad talpon ezen a területen, akik ugye rendelkeznek a már előzőleg említett lenyúlt piaci helyekkel. 

Ezt csak azért írom le, mivel a Magyar Kormány részéről elhangzott az a kijelentés, hogy az UBER-t, nem tiltják be, viszont valahogy legálissá szükséges tenniük és erre a jelenlegi törvényi környezet ezt a lehetőséget biztosítja.

Annak ellenére kíváncsian várom a fejleményeket, mivel a magyar tőke egy része csap össze a külföldi tőke, a magyar társadalmi érdek és a magyar tőke másik részének érdekeivel szembe.

Nos, újra lehet gondolkozni!
« Utoljára szerkesztve: 2016 Január, 24, 23:03:00 írta taxis »