Legutóbbi hozzászólások

Oldalak: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
61
Tarifa kérdés. / Re:Mibe is kerül nekünk ez a taxi vállalkozás!
« Utolsó üzenet: írta to1 Dátum 2012 Augusztus, 25, 19:12:36 »
Szia !

Szintén csak a saját véleményemet tudom írni.  A mai rendszer már annyira károsodott az általad is említett többlet szereplők miatt, hogy én már csak egy új
rendszerben bízom.  Szeretném, ha azok akik nem kalandorai a szakmánknak
tudjanak megélni a munkájukból.
Ma ez lehetetlen és ennek egyszer vége kell hogy legyen.
A saját lehetőségeimmel próbálok tenni a jövőért és nem csak magamért.

Te , mit tudnál tenni egymagad ?

Üdv.: to1
62
Tarifa kérdés. / Re:Mibe is kerül nekünk ez a taxi vállalkozás!
« Utolsó üzenet: írta Köcsög taxis Dátum 2012 Augusztus, 23, 13:15:20 »
Saját véleményemet tudom csak itt leírni, ami nem biztos, hogy azonosul a tiéddel!

A megoldás véleményem szerint az lenne, hogyha egy megfelel? érdekvédelem vagy egy nagyobb csoport felnyitná a döntéshozók szemét, hogy mi is a reális tarifa amely nem kényszeríti csalásra a vállalkozót. Megítélésem  szerint ezt el lehetne érni normális megfelelően alátámasztott  beadványokkal, valamint elfogadott jogi közgazdasági szakértők bevonásával, végső esetben egy bírósági útra terelve azt.

Ehhez az átmenethez a taxisok csak úgy tudnának hozzájárulni, hogy elsősorban egy összefogással, az olcsó és filléres fuvarokat ott hagyják az út szélén és nem vinnék el! Valamint a kártékony elemeket megpróbálják maguk közül eltávolítani és a hangjukat elnyomni, nem utánuk szaladni. (értsd OTSZ és társaik)
Tudom ,hogy ez illúzió ilyen kivéreztetett kizsákmányolt foglalkozásban, mert mindig van egy-kettő aki azt mondja, hogy neki megéri, mert csak a mának él és tartalékkal nem rendelkezik, de ez valójában csak egy pillanatnyi látszatot kelt és a további pusztítást szolgálja.
Amíg egy bevásárló központban van olcsó sör addig a tömeg azt veszi, ha nincs akkor megveszi a másikat némi lemorzsolódással.
Tehát véleményem szerint jobb lenne csinálni például 8 óra alatt 8-10 fuvarból (csak egy számot írok) 25e Ft-ot, mint 10-12 óra alatt 14-16 fuvarból 25e Ft-ot nagyobb idő és költség ráfordítással.
Nem vagyok a cégek ellen sem annyira, hogyha az normálisan működne és nem a „tagdíjszámok növelése minden áron” címszó alatt, például minden fuvar után  százalékot kapnának nem tagdíjat, és máris érdekeltek lennének, hogy a taxisnak több legyen a fuvardíja, mert ma csak a fuvarszámok száma számít.

Sokat tudnék írni erről a témáról ami ezt a foglalkozást ide juttatta, a létszámról, a korrupcióról, a kitartottakról, na és persze a mindig okos taxisról aki azt hiszi, hogy okosabb ügyesebb a másiknál, pedig már meg kellett volna tanulnia mindenkinek, hogy szép lehetsz de okos nem!
Üdv:  Taxis
63
Tarifa kérdés. / Re:Kényszer tarifa kiszámítása ! :) egy mezítlábas kolléga :)
« Utolsó üzenet: írta to1 Dátum 2012 Augusztus, 23, 10:31:00 »
A válság gondolkodásra sarkalt. Remélem sikerül sokunk számára 1 teljesen új alapokon nyugvó vállalkozási formát felépíteni.
Addig is sok szerencsét a pályán !
64
Tarifa kérdés. / Mennyibe kerül nekünk ez a taxi vállalkozás 2012-ben!
« Utolsó üzenet: írta Köcsög taxis Dátum 2012 Augusztus, 20, 14:38:57 »
Mivel elérkezett az időszakos műszaki vizsgám ideje, ezért egy újabb költségbomba csapott le rám a már megszokott de egyre nehezebben elviselhető, éves szinten ismétlődve.
Talán a 3 napos ünnepi csend, vagy a fuvarok hiánya késztetett arra, hogy egy némi kis költség számítást készítsek itt az idei évről.

Nos lássuk, hogy mibe is kerül nekünk ez a taxivállalkozás nagy vonalakban 2012-ben!


Figyelem, most itt nem számolom a személyi feltételhez tartozó, valamint az autó cserénél jelentkező illeték, illetve egyéb költségeket, de ez is jelentős költség! Tehát egy pontos költségszámításnál ezt is figyelembe kell venni, ezért az itt leírtaknál szinte csak magasabb költségoldalt mutathatnak!

Kétféle költségünk jelentkezik, az egyik amikor még be sem indítottuk a gépkocsit, a másik akkor keletkezik amikor elkezdünk menni vele.
Első csoportba sorolt költségek, amikor azt mondják ránk, hogy már taxisok vagyunk:

A példánkban szereplő eszköz vételára az ami manapság már alaphangon minimum 5millió forintnál kezdődik, tehát legyen ez a kiindulási szám! Ebbe a gépkocsiba taxiórát szabadjelzőt és URH készüléket kell vásárolnunk ami nagyságrendileg olyan 250-300ezer forint a beszereléssel.

Amortizáció (Beruházási költségek)
5300000x0.2=1060000 Ft évente

Id?szakos költségek 2012
Gk adó: 25000 Ft/év 2080 Ft/hó
Gk kötelez? bizt: 30000Ft/év2500Ft/hó
Casco biztosítás: 60000 Ft/év 5000 Ft/hó
Éves műszaki vizsga (+megbontásos): 37000Ft/év  3083Ft/hó
Adóigazolás: 3000 Ft/év 250 Ft/hó
Taxidrosztdíj: 38100 Ft/év 3175 Ft/hó
Taxióra hitelesítése:16500 Ft/2év 688 Ft/hó
Tb járulék: 592884 Ft/év 49407 Ft/hó
Könyvelő/év 60000 Ft/év 5000 Ft/hó
Tagdíj: 864000Ft/év (céges) 72000 Ft/hó
Kamarai regisztráció: 5000Ft/év 417 Ft/hó
Munkabér (2012) 1116000/év 93000 Ft/hó

Második csoportban tartozó költségek, amikor megindulunk dolgozni a kocsinkkal:
Üzem közben keletkező költségek
Üzemanyag 10L/100Km 43 Ft/Km
Karbantartás, javítás 10 Ft/Km
Gk mosatás heti/1 2000 Ft 50x 100000Ft/év
Számlatömb papírszalag: 3000 Ft/év 250Ft/hó

Most adjuk össze: ami annyit tesz, hogy éves szinten [big]4002234Ft[/big] (papírszalag, mosatás hozzáadva) olyan bevételt kell el?teremteni a vállalkozónak amelyben még nem is gurul a gépkocsijával, ez évi (max) 250 munkanappal, azaz normális (szabadság nélkül) emberi értéken számolva, naponta 16009Ft-ot jelent.
Erre a napi kötelezően előírt bevételre rakodik rá esetünkben a kilométerenkénti 53 Ft, ami hangsúlyozom minden egyes megtett kilométert terhel.


Akkor jöjjön egy kis számtan: a 16009 Ft-ot elosztjuk a hőn áhított 240Ft-tal és kerekítve megkapjuk a 67-et, tehát ennyi utassal megtett kilométert kell menni azért, hogy csak ezt az összeget megtermeljük. De sajnos most jön még az a bökkenő, hogy ennek a 67Km-nek a megtételéhez újabb 53Ft kell kilométerenként, azaz 3551 Ft amit az alapdíjakból vagy további utaskilométerekkel kell megteremteni.

Akkor egy olyan alternatívát ragadjunk ki ami csak elméletben valósítható meg, … mondjuk volt 10 utasunk akik egymás után egymásnak adták a kilincset ezekkel mentünk 70 utaskilométert 70x240=16800Ft és az alapdíjaikból összejött 3000 Ft, ez 16800+3000=19800Ft keletkezett a bevételi oldalon, míg a kiadásoldalán csak 16009+(70x53)=19719 Ft ...és láss csodát már is nyereségesek vagyunk! Ennek a szigorúan elvi alapokon felállított számításnak kettő olyan gyakorlati tényezője van ami miatt azonnal elbukik a számítás, az egyik, hogy az első és az utolsó utas a telephelyünkön szállt be, illetve ki a gépkocsiból, a másik pedig a munkaidő hossza.
***
Most számoljunk egy gyakorlatban is megvalósítható példával (mert minden olyan kilométer költség mikor csak a mosóba, a benzinkútra vagy a szerelőhöz megyünk): … vegyünk alapul egy 50%-os kihasználtságot egy fordított számolással amiben az ehhez megfelelő kilométerdíjat számoljuk ki!
Van egyszer 16009Ft valamint 140x53=7420 Ft, azaz 23429 Ft a költségoldalon amiből levonjuk a 10 fuvar esetén a 3000Ft alapdíjat és ezek után a megkapott 20429-et elosztjuk a 70 utaskilométerrel ami 292Ft-os eredményt ad.
***
Tehát egy jó céges „versenyző” aki mondjuk 70%-os kihasználtsággal tud dolgozni (pl.a város közepén van a telephelye, nyom mindenre de azért ésszel) annak az esetében van 16009 Ft valamint 100x53=5300Ft, azaz 21309 Ft a költségoldalon, amiből levonjuk a 10 fuvar esetén a 3000 Ft alapdíjat és ezek után a megkapott 18309-et elosztjuk a 70 utaskilométerrel ami 262Ft-os eredményt ad.
***
Most mindenki vegye el? az óra által kiadott kis zárást és viszonyítson egy kicsit az utaskilométerek tekintetében, valamint vegye figyelembe a szokásait, hogy mikor kapcsolja be-ki mikor nem azt a masinát! (sajnos nálam az 50%nál is rosszabb a helyzet)

Most már csak a végére 4 kérdésem maradt:
1. Minden nap megvan-e a 70 utaskilométered 10 fuvarból?
2. Ha meg is van mindennap, ezért csak 8 órát dolgozol-e?
3. A gépkocsid készpénzre vetted-e?
4. Elég-e a létedhez az itt kiszámolt minimálbér?

Mert, ha itt bármelyik kérdésre „NEM” a válaszod, akkor az itt kiszámolt kilométerdíjak ennél súlyosabb számokat kellene, hogy mutassanak a tarifatábládon! (Akkor még az ÁFA törvényről nem is beszéltünk!)
65
Meglep? módon érkezett meg a levélre adott válasz, postai úton ajánlott levélként a címemre címezve!

Mivel a levelet nyilvános formában elérhet?vé tettem bárki számára, ezért nyilvánvaló, hogy a levélre érkezett választ is megosztom a nyilvánossággal.
Véleményem szerint ezen válaszlevélben nem teljesen az általam kért, közgazdaságilag alátámasztott tarifa számítások szerepelnek. Hanem egy olyan nagy általánosságban írt „[dot]tájékoztatás[/dot]” melyben azt próbálják elhitetni velem, hogy ?k megtettek mindent.
Mindenki saját szájíze szerint értelmezze és eméssze, hogy mi is szerepel benne pontosan!
A levél PDF formátumban tekinthet? meg, itt lentebb. [blink][big]???[/big][/blink]
67
Végs? elhatározásban jutottam arra a dologra, hogy egy egyszer? kis számokkal alátámasztott levelet írok a f?polgármester úrnak!
Abba bízván ugye, hátha felt?nik neki is az, hogy a szavazásra kerül? taxisrendeletben valami nem megfelel?.

Ezt a levelet most nyilvánosan elérhet?vé teszem bárki számára, melyben mindenki saját maga levonhatja annak tanulságait valamint a valóság tartalmát.

Lehet rajta vitatkozni, lehet mondani, hogy én jobb taxis vagyok, lehet hülyézni, de miel?tt ezt megteszed gondolkozz el, ...mennyit ülsz a kocsidba naponta, ...mennyit n?tt az adósságod az utóbbi évekbe, ...mikor voltál szabadságon, és becsületesen tudsz-e dolgozni esetleg adózni!



Tisztelt F?polgármester úr!

Végs? elhatározásomban fordulok önhöz azzal a kéréssel, hogy a most szavazásra kerül? taxi-
rendeletet némileg egy megalapozottabb megfelel? hatósági ár kialakítására támogatni
szíveskedjen, olyan formában, hogy legalább egy közgazdasági szakért? bevonását kezdeményezze
a fix vagy maximált ár megállapítására, mivel ezt az ön által megbízott BKK nem tette meg!

Az el?készített taxirendelet véleményem szerint megalapozatlan és nem alkalmas – az alapvet?
emberi normák figyelembe vételével – egy becsületesen m?köd? vállalkozás fenntartására
folytatására.
Röviden mint tudjuk minden m?köd? vállalkozás alapja a bevétel és kiadás oldal között keletkez?
pozitív összeg a bevételi oldal javára.

Egyetlen kérdés merül fel bennem ezzel kapcsolatban, hogy ez önöknek milyen közgazdaságilag
alátámasztott módszerrel jött ki ez a taxitarifa, mivel véleményem szerint ez a taxivállalkozás
jogszer? m?ködését ma már nem teszi lehet?vé! (240-270Ft/km 300Ft alapdíj)
Els?sorban természetesen a hasraütés-szer?en kitalált viteldíjakról van szó ami kizárólag egy
veszteséges vállalkozás folytatását biztosítja a számomra, mint taxisvállalkozónak.

Ezen piacon minden érdekvéd?nek kikiáltott hangadó csoportosulás, valamint cégvezet?, csak a
másik elpusztításában látja a kivezet? utat de persze csak olyan formában, hogy önmaguknak
semmilyen érdeksérelmet ne okozzon a megújuló taxisrendelet.
Kérdezem önökt?l, valaki már bemutatott egy üzleti tervet egy gazdasági számítást, mert a
legeslegels? kiinduló lépcs?fokon erre lenne már szükség!

Most röviden nagy vonalakban felvázolom csak is azért, hogy tisztába legyenek a dolgokkal.
Kétféle költség létezik az els? amikor még be sem indítottuk a gépkocsit, a második amikor
elkezdünk menni vele.
Els? csoportba sorolt költségek:
Az eszköz vételára amit önök (piac talán joggal) elvárnának az minimum 5millió forintnál
kezd?dik, tehát legyen ez a kiindulási szám! Ebbe a gépkocsiba taxiórát szabadjelz?t és URH
készüléket kell vásárolni ami nagyságrendileg olyan 250-300ezer forint a beszereléssel.
Amortizáció (Beruházási költségek)
5300000x0.2=1060000Ft évente
Id?szakos költségek 2012
Gk adó: 25000Ft/év 2080Ft/hó
Gk kötelez? bizt: 30000Ft/év2500Ft/hó
Casco biztosítás: 60000Ft/év 5000Ft/hó
Éves m?szaki vizsga: 36000Ft/év 3000Ft/hó
Taxidrosztdíj: 38100Ft/év 3175Ft/hó
Taxióra hitelesítése:16500Ft/2év 688Ft/hó
Tb járulék: 592884Ft/év 49407Ft/hó
Könyvel?/év 60000Ft/év 5000Ft/hó
Tagdíj: 864000Ft/év (céges) 72000Ft/hó
Kamarai regisztráció: 5000Ft/év 417Ft/hó
Munkabér (2012) 1116000/év 93000Ft/hó

Második csoportban tartozó költségek
Üzem közben keletkez? költségek
Üzemanyag 10L/100Km 42Ft/Km
Karbantartás, javítás 10Ft/Km
Gk mosatás heti/1 2000Ft 50x 100000Ft/év

Most adjuk össze: ami annyit jelent, hogy éves szinten 3995134Ft olyan bevételt kell el?teremteni a
vállalkozónak amelyben még nem is gurul a gépkocsijával, ez évi 250 munkanappal számolva
naponta 15981Ft-ot jelent.
Erre a napi kötelez?en el?írt bevételre rárakodik esetünkben a kilométerenkénti 52Ft, amit
hangsúlyozom minden egyes megtett kilométert terhel.
Egy jól dolgozó taxitársaságnál lév? vállalkozó (mezítlábas kevesebb) napi szinten 8 óra alatt
átlagba talán 8-10 fuvart ha megtud csinálni, ami átlagban maximum olyan 5-6 km távolságot jelent
utassal. Tehát ezekb?l most már nem nehéz kiszámolni miel?tt elvesznénk a részletekben, hogy
9x300 az 2700Ft alapdíj bevételt és 12960Ft kilométerdíj (240Ft) bevételt termel, mely összesen
15660Ft.
Ezt az összeget most szemben állítjuk 100%-os kihasználtság mellett – ami csak az elméletben
létezhet – ez gyakorlatban olyan 50% -ot képvisel, a költség oldalon megkapott
15981+(54x52)=18789 forinttal vagy a gyakorlatban 15981+(108x52)=21597 forinttal, és ugye
megkapjuk azt az eredményt ami természetesen mínuszos értéket ad, míg az elméleti esetben -3129
a gyakorlatban -5937 forint veszteséget jelent naponta.
Az itt felvázolt egyszer? költség számításban, nem szerepelnek a kölcsönök kamatai, illetékek,
adók, egyéb adminisztratív költségek, valamint az önök által kitalált matricázás festés és
szabadjelz? költsége!

Talán, most joggal mondja azt a kérdést magában, hogy akkor miként m?ködnek még ezek a
vállalkozások a mai napig, pedig egyszer? a válasz úgy, hogy új eszköz helyett a mások által
lestrapált 3-6 (vagy id?sebb) gépkocsit vásárolnak, napi 12-16 órát dolgoznak 25-28 napon
keresztül, vagy becsapják az államot esetleg önmagukat és a kiírt árhoz képest az utast.
Itt direkt írtam a kiírt és nem a reális kifejezést mert a ma kialakult árak nem tényleges reális árakat
képviselik.
Olyan tartozásokat görgetnek maguk el?tt ami a vállalkozásuk során csak folyamatosan növekszik,
banki kölcsönök, vagy az államháztartás felé megjelen? formában.

Sajnos itt kellene, hogy jöjjenek önök de az önökre ráruházott jogalkotási lehet?séggel nem élnek
hanem visszaélnek, ez vagy betudható csupán a szakmai hozzá nemértésnek, esetleg az
érdektelenségnek, vagy talán az érdekeltségnek melyben a taxisvállalkozások elpusztítása az
els?dleges célpont.

Tisztelt Tarlós úr önnek mint eme önkormányzat legf?bb vezet?jének joga és kötelessége olyan
törvény megalkotását el?segíteni amely figyelembe veszi az abban érintettek jogszer? érdekeit, nem
jár a legalapvet?bb emberi normák sérelmével és megfelel a magasabb rend? törvények
el?írásainak!

Engedje meg, hogy csak a magam megnyugtatása végett idézek néhány törvényi rendelkezésb?l!
Alaptörvény
„M) cikk
(1) Magyarország gazdasága az értékteremt? munkán és a vállalkozás szabadságán alapszik.
(2) Magyarország biztosítja a tisztességes gazdasági verseny feltételeit. Magyarország fellép az er?fölénnyel való
visszaéléssel szemben, és védi a fogyasztók jogait.
Ártörvény
8. § (1) A legmagasabb árat - a (2) bekezdésben szabályozott kivétellel - úgy kell megállapítani, hogy a
hatékonyan m?köd? vállalkozó ráfordításaira és a m?ködéséhez szükséges nyereségre fedezetet biztosítson,
tekintettel az elvonásokra és a támogatásokra is.
(3) A legalacsonyabb árat úgy kell megállapítani, hogy az legalább a hatékonyan m?köd? vállalkozó
ráfordításaira fedezetet biztosítson, tekintettel az elvonásokra és támogatásokra is.
10. § (1) A hatósági ár megállapítása - ideértve az áralkalmazási feltételeket is - hivatalból vagy az árat
érvényesít? vállalkozó kérelmére történhet. Ez utóbbi esetben a kérelmez? köteles a hatósági árra vonatkozó
javaslatát a hatósági ár megállapítója részére egyidej?leg megküldeni. A hatósági ár megállapítója - mindkét
esetben - további adatokat kérhet.
Megjegyezném, hogy hivatalból vagy az árat érvényesít? vállalkozó kérelmére történhet! Tehát amennyiben ezt
valamely önmagát érdekvédelemnek nevezett szervezet csoportosulás kezdeményezi az véleményem szerint
jogszer?tlen, amennyiben önök kezdeményezik akkor arra kérem önöket, hogy legalább a 8. § vegyék figyelembe.

Tisztelt Tarlós úr a végén még egyszer arra kérem önt, vezet? szerepében, próbáljon hatni a törvény
kidolgozóira, mert minden olyan szabályozás ami csak a követelmények terén formai és esztétikai
megjelenésen túl (ami véleményem szerint irreleváns), nem foglalkozik a vállalkozás gazdaságos
folytatásához szükséges alapok biztosításával, az megalapozatlan és szakmailag hiányos.
Nem szeretnék lassan ötvenéves fejjel, 14-16 dolgozni naponta, nem szeretnék csalni, de viszont
szeretnék megfelel? új eszközt befektetni és évente egyszer szabadságra menni!
Hangsúlyozom ez a foglalkozási iparág nem bír el több költséget, nem lehet már tovább terhelni
anélkül, hogy a megfelel? bevételi oldalt biztosítanák a számunkra. Abban mindenki egyetért, hogy
a létszámot csökkenteni kell, mert abban az esetben növelhet? a kihasználtság de jelenleg már egy
kialakult létszám van amib?l senki nem akar engedni, akkor meg ugye a nagyobb létszámhoz
magasabb tarifa kell.

Szomorú tán elfogadható dolog az amikor egy vállalkozás a piac hanyatlása vagy a vállalkozói
verseny következében tökre megy, de más az amikor a szabályozó hatóság által létrehozott rendelet
következtében a kezdeti pillanatban már halálra van ítélve.

E levelem ezen tartalommal megküldöm Vitézy Dávid úr részére, valamint nyilvános formában
elérhet?vé teszem bárki számára az általam üzemeltetett weboldalon, és várom válaszát az önök
által alátámasztott életszer? gazdasági számítás bemutatásával.

Tisztelettel: ********
Egyéni vállalkozó
2012 Június 18
68
Némi fontolgatás után döntöttem úgy, hogy nyilvánosan elérhet?vé teszem a BKK-nak írt levelem tartalmát, amib?l szinte semmit nem akarnak meghallani, csak a folyamatos mellébeszélés és a félrevezetés folyik ebben a témában. Ez a személyes véleményemet képviseli ami nem biztos, hogy egyezik a tiéddel vagy a másokéval!


Tisztelt BKK!

Az önök által felkínált lehet?séggel élve, engedjék meg, hogy néhány szót szóljak a
kezdeményezett taxi rendeletr?l.

Magamról röviden annyit írnék, hogy 22 év taxis múlttal rendelkezem mint mezítlábas taxis Budapest területén, és ebb?l fakadóan talán túlzás nélkül állíthatom, hogy van némi rálátásom erre a
szolgáltatásra.

Els?sorban számomra az kifogásolható, hogy megint nem a foglalkozásból valóban él?knek dolgozóknak (taxisoknak) nyújt segítséget, hanem egyes fuvarszervez? cégek bebetonozott taglétszám (tagdíj) és fuvarszám megtartását segíti el?, oly módon, hogy a jelenleg már kialakult piaci viszonyok megszilárdítását biztosítja.

Miért is állítom ezt?
  • Mert az egész foglalkozásban csupán csak némi formai és nem strukturális változást hozna.
  • Mert az újabb kisebb cégek piacra jutását meggátolja. (Ez a cél, ami talán nem is probléma csak az a nagyon hangoztatott esélyegyenl?ség valamint verseny!)
  • Mert a mesterségesen nyomott tarifa miatt a piac újra osztását lehetetlenné tenné.
  • Mert a „lenyúlt” megvásárolt hotelek éttermek cégek személyzetét illetve tulajdonosait
    biztosítja a már kialakult szokások maradéktalan betartására, abból kifolyólag, hogy a
    szolgáltatás ára egy lesz, csupán a zsebekbe csúsztatott vagy visszapörgetett pénzek mértéke változhatna, de a nyomott tarifa miatt lehetetlen lenne többet letenni a fuvarért cserébe.
  • Mert a létszámot sem közvetlen vagy közvetett módon nem csökkenti, mivel a
    taxisvállalkozók a már kialakult fuvarszervez? cégek árnyékában bármikor vándorolhatnak, valamint szinte fillérekért új gépkocsikat alkalmazottakat vonhatnak be könny?szerrel a fuvarközvetít? vállalkozásuk alá.

Mit szeretne valójában egy taxizásból él? vállalkozó?
  • Els?sorban egy megélhetést és társadalmi megbecsülést biztosító kiszámítható vállalkozás megteremtését.
  • A létszám közvetlen vagy közvetett (indirekt) módon történ? meghatározását.
  • A taxistársadalomra rátelepedett szabályozó szerepüket betölt? él?sköd?k teljes eltávolítását az iparágból.
  • Egy er?s hatósági rendszert mely megfelel?en felügyeli és irányítja ezt az önmagát
    irányítani szabályozni nem tudó szolgáltatást, ez által legalább csekély értéket teremtve a társadalomban eme foglalkozásnak.
  • Élhet? és áttekinthet? tarifarendszert ami arányban van a szolgáltatással felmerül?
    költségekkel, pontosan meghatározza pótdíjakat az extra szolgáltatások körét, valamint kizárja bármely módon a taxióra lekapcsolásának megállításának korrigálásának lehet?ségét.
  • A fuvar kerüljön oda vissza ahonnan ered azaz az utcára, és ne egy telefonszám mögé
    aminek hívása esetén kialakítottak egy fordítottan m?köd? taxipiacot.
  • Becsületes nyugdíjalapot valamint járulék fizetést megteremt? adózott jövedelmet 8-9 órai munkaid?vel.

Mik azok a felmerül? morális és jogi kérdések?
  • A Munka Törvénykönyve még az egyszer? munkavállalót és védi, azzal a meghatározással, hogy délutános vagy éjszakai m?szak (ünnepnap) esetén milyen mértékben kell a részére magasabb jövedelmet kifizetni, amit az önök által felügyelt BKV-nál szintén be is tartanak, valamint minden iparágban jogkövet?en alkalmaznak. Számomra egyszer?en érthetetlen, hogy mi az az értékrend melynek alapján diszkriminatív módon lehet egy foglalkozást ily mostoha szándékkal megkülönböztetni ha még vállalkozók is, mint ha ott nem is a családjuktól távol lév? emberek dolgoznának!
  • Egy 10-12 milliós fels? kategóriájú gépkocsival idegen nyelvtudással ugyanannyi pénzért fuvarozni mint például egy 3 milliós DACIA-val, ha még egyforma kockás vagy csíkos is teteje.
  • Esküv?kre temetésekre rendelhet? taxigépkocsik teljes kiszorítása az ilyen jelleg?
    fuvarvállalásokból.
  • Az önök által példaként említett országokban lév? egységes arculat kialakítása támogatás nélkül, persze csak a követelmények terén, mert ugye mikor már a tarifájukat is alkalmazni kellene akkor az már nem reális, tehát szolgáltassunk nyugat-európai színvonalon nyugati költségekkel de persze keleti árakon.

Mi az ami nem igaz?
  • Az hogy az önökkel tárgyaló állítólagos érdekvéd?k a taxisok érdekeit védik, véleményem szerint ?k a saját „csapataik katonái” és legf?képp annak érdekeit helyezik el?térben minden mással szemben.
  • Az hogy az általuk hangoztatott éjszakai tarifát nem használja senki, mivel magam is és
    kisebb cégek a mai napig alkalmazzák gond nélkül.
  • A taxizásban vetett bizalom hiánya, mivel ez megítélésem szerint egy sokkal összetettebb dolog ami magyarázható egyrészt a túlzott kínálattal, valamint a gépkocsi állomány jelent?s növekedésével a lakosság részér?l, esetleg a mostanában a mindenre rámondható válsággal.
  • A taxiállomások számának örökös hangoztatása, mivel gyakorlatilag a fuvarfelvételek nem onnan történek, (esetleg csak a várakozások egyes sorokban) hanem a telefonszámok hívogatásával. Az összes budapesti fuvarnak talán 5% ha a taxiállomáson ül a kocsiban.
  • A mezítlábas taxistársadalmat okoló örökös lejáratás, a rávaló mutogatás, hogy miattuk
    nincs meg a megfelel? fuvarmennyiség.

Valójában mi hozhatna egy tisztább kiszámíthatóbb taxiszolgáltatást?
  • Az ha önök tényleg tenni akarnának valamit ennek szolgáltatásnak a megmentése érdekében és nem hagynák magukat félrevezetni a szakma nagyjai által, akik már szinte évtizedek óta bebizonyították, hogy hová juttatták ezt a foglalkozást.
  • Az ha egy gazdasági szakért? kiszámolná egy ilyen vállalkozás költségeit közterheit, a
    jogszer? m?ködéséhez szükséges bevételt napi 8 óra ráfordítással a létszámhoz viszonyítva.
  • Az ha els?ként a m?ködéshez szükséges feltételeket biztosítanák ahhoz, hogy becsületes munkával megteremthet?ek legyenek a foglalkozásra el?állított követelmények, ami miatt ne legyen csalásra kényszerítve a vállalkozó.
  • Az ha valójában a taxisokat kérdeznék meg és nem taxisokból él?ket, hogy mi a
    véleményük, mit szeretnének, mi tartanak reális tarifának, mert sajnos ?k nincsenek ott a pogácsapartikon ?k dolgoznak napi 12-16 órát 25-30 napon keresztül havonta, elfásult meggyötört csalódott emberek javarészt akiknek sem türelmük sem hitük nincs már semmi változásban.
  • Az ha a formális esztétikai átalakításon túl egy teljes szerkezeti reformot hajtanának végre ebben a foglalkozásban, lassan lépésenként egy nyugat-európai szintre emelve azt.
     

Javaslatok.
  • Költséghatékony megoldásként javasolnám egy egyszer? szavazó szkript készítését (akár a BKK oldalán) a megfelel? kérdésekkel, melynek feltétele a drosztengedély vagy az arcképes taxivezet?i igazolvány megléte.
  • Esetleg a taxiállomás engedély kiváltásakor, néhány kérdésb?l álló kérd?ív kitöltése
    melyb?l megállapítható, hogy mit gondol a valójában a taxizásból él? vállalkozó.
  • Egy külföldön már megfelel?en bizonyított m?köd? taxisszabályozás tanulmányozása,
    mintaként való használata mind a feltételek és követelmények terén.
  • Megfelel? több nyelven elérhet? utazási feltételek kidolgozását, (mint BKV) melyben
    pontosan meghatározásra kerülnek az extra szolgáltatások pótdíjai valamint az utazás
    feltételei. (csomag, állat, személyek száma, címre rendelés, kizáró okok, stb.)
  • A tarifáról nagyon nem szeretnék írni, pedig egy m?köd? vállalkozás alapja, de azért
    megemlítem mert ami a taxisnak kevés az az utasnak mindig sok, és ezért kellene
    részrehajlás nélkül valójában egy jó gazda, ami véleményem szerint még nincs jelen.
    Tehát személyes javaslatom ami megítélésem szerint nem kényszeríti csalásra a vállalkozót az nagyrészt függ, hogy mekkora létszámhoz kívánjuk meghatározni, de számokba kifejezve alapdíj olyan 2,50-3€ az útdíj olyan 1,10- 1,80€ környékén mozogna természetesen a napszakok és egyéb pótdíjak meghatározásával.

Miért is írom ezt?
Mert már úgy érzem, hogy a t?r?képességem határán vagyok a sok mellébeszélést?l, valamint nagyon jól kirajzolódni látszik, hogy a 400 f?nél több taggal rendelkez? cégek törekvése melyeknek a szándékai elpusztítani minden kisebb vagy nem hozzájuk csatlakozott vállalkozást úgy, hogy az a számukra ne járjon semmiféle sérelemmel.

Tisztelettel: **********
Egyéni vállalkozó
2012-04-10

... és mi jön majd most? ... az igazi szakértelem, a tenni akarás a "Vitézek" részér?l!
69
Megint el?relépés történt a szakmában az „érdekvéd?k” képviseletével!

B?vebben itt olvashatod!

Különösen felhívom a figyelmét mindenkinek Vitézy Dávid prezentációjára, valamint arra kérem azokat akik nem értenek egyet az itt tervezettekkel vagy ha más az elképzelésük, azok írjanak egy e-mailt az általuk megadott címre taxi@bkk.hu 2012-04-16 ig!

Én is ezt fogom tenni, és ezek után már csak a tachográf beszerelését valamint a munkába töltött  id? meghatározását kérem, aztán majd kigömbölyödik, hogy mire is elég az általuk kitalált tarifa.
Számomra els?sorban nem azzal van a probléma, hogy fejleszteni akarnak vagy egységesíteni, hanem megint csak kötelezettségeket akarják el?bb megteremteni és nem a feltételeket, ami alapján lehetne majd teljesíteni a kötelezettségeket.

Leghatározottabban elzárkózóm az el?l, hogy egyes csoportosulások az én nevembe hivatkozva mint „érdekvéd?k” a taxisok érdekeit védve eljárjanak és azt úgy tálalják mások elé mintha ténylegesen engem képviselnének! Ez az ? általuk hangoztatott érdekvédelem véleményem szerint, csupán egy látszat ami cégeik által fenntartható létszám valamint szerz?dött partnereik megtartására irányuló törekvés bármi áron, még a szakma lábbal taposásával is.
Oldalak: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10