Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.

Üzenetek - Dodi

Oldalak: [1]
2
Információk - tájékoztató / Re:A taxisfórum célja!
« Dátum: 2011 Április, 15, 22:02:40 »
 8) feleség  friend

3
Általános társalgó / Re:Hiéna - Mi is, vagy ki is az a taxishiéna?
« Dátum: 2010 Szeptember, 21, 12:34:54 »
Erősen a zöld nyíl felfelé ível folyamatosan!  friend

4
Ez tökéletesen így van! A megfelel? lépéseket egy összefogáshoz már elkezdtük végrehajtani!

5
Általános társalgó / Re:Egy kis nosztalgia...
« Dátum: 2010 Június, 06, 01:21:59 »
NAGYBETŰVEL! EZ IGEN! :)

6
Tarifa kérdés. / Taxizás Kínai mintára :):)
« Dátum: 2010 Június, 06, 00:28:11 »
Igaz, nem most volt,de 96-ban volt szerencsém eljutni Kínába, mivel akkoriban egy Kínai barátnőm volt.  ;)
A repülőtérről a centrumba, természetesen taxival mentünk. Barátnőm segédletével,sikerült beszélgetnem a taxi sofőrével.
Kínában egy nagy szervezet működteti a taxikat alkalmazottakkal, de persze vannak magán taxik is. A szervezet neve, címe, telefonszáma a taxik két első ajtaján találhatók, és érdekes a magán taxikon is ugyan ez szerepel. A taxikban nincsen semmilyen kommunikációs eszköz, aki taxit akar,az int.  A rengeteg taxinak köszönhetően, pár perc alatt taxit találhatunk, igaz esős időben ez lehet akár 20perc is. Tarifa rendszerük, díj számításuk nagyon érdekes és számomra nagyon szimpatikus volt, tudomásom szerint ez ma is így működik Kínában. Kezdjük az alapdíjjal!
Az alapdíjban benne van 4km megtétele és a forgalmi okokból eredő várakozás is, kivéve ha az utas megszeretne mondjuk állni vásárolni, rövid időre, ilyenkor az üzemanyag ár fele a várakozási díj,minden megkezdett perce. Az első 4km az üzemanyag árának a kétszerese, tehát ez nálunk durván 700ft és 2800ft-ra jönne ki a 4km alapdíjjal együtt. Ha útközben az utas valami oknál fogva nem akar taxival tovább utazni, akkor is ezt a díjat köteles kifizetni. Tovább! Ezután minden megkezdett km, már egy liter üzemanyag árával számlázódik azaz 330ft-tal. Innentől már a várakozás is fizetős,forgalmi okokból is adódóan. Itt az üzemanyag árának a fele és annak a 80%-a, ez úgy kb,140ft. A rendszer nagyon elgondolkodtató és meglátásom szerint ez nálunk is nagyszerűen működne. Szinte a csalás lehetősége is kizárt lenne a belvárosban, mivel a taxaméter mindig egyet mutatna a 2800ft-ot. Ha az átlag fuvarokat nézzük, mind 4km-en belül mozognak.

Tisztelt kollégák! Szerintem így! Vegyünk új irányzatot, társaságok nélkül,hiszen ez egy egyszemélyes foglalkozás! Na és újra lenne intés, hegyekben! Gurulhatnánk amerre kedvünk tartaná! Értelmetlenné válna a drosztfoglalás és a hotelek előtti parkolás, beindulna a körforgás szerte szét a városban. Működjünk vállalkozási alapon, így a létszám is kedvezően alakulna. Legyen ez a szakma nehezen megszerezhető és végre érjük el azt, hogy ne szégyen és titok szakma legyen a taxizás, hanem büszkén és bátran mondjuk ha kérdezik, hogy taxisok vagyunk!!! ;)

7
Egy matek kérdés 2010-ben! :)
Közel 24 éve mezítlábas taxisként dolgozom a fővárosban!
Napi 10-11 órát dolgozom, illetve tartózkodom a taxiállomásokon, átlagosan számolva naponta 3 fuvart tudok teljesíteni ez idő alatt, a fuvarok általában 10-15 percesek, ez azt jelenti, hogy szinte naponta 9-10 óra várakozással telik el.
A rezsim 3 kiló, ilyen helyzetben megszűnik a tarifa kérdés, itt már arról van szó,hogy mennyiért tudom eladni az egyes fuvarokat, hogy megéljek még ebben a kusza taxis világban!
Még az autót is le kellene cserélni 8 éves korában, legalább egy 4 évesre, és tovább... Tehát!?  ??? Fuvaronként, mennyi összeget kellene, hogy elkérjek az utasoktól ezeket figyelembe véve??
Taxis társadalom összefogása nélkül ez az állapot változatlan maradhat hosszú évekig!! A taxis ne a taxitársaságokért legyen, hanem a taxis, legyen a taxisért!
Én a közös egységes élhető tarifát, taxitársaságok nélkül tudom elképzelni!! Kb,4-5ezer taxi és 10-12 taxi társaság! Nem röhej? Nekünk taxisoknak kell irányítani a szakmát, nem pedig taxitársaságokat eltartani és nevetségessé tenni a taxi társadalmat!!
Megítélésem szerint a taxisok 70%-ka súlyos problémákkal küszködik! Minden rajtunk áll !!! :(

Oldalak: [1]