91
Itt engedd ki a gőzt, a feszültséget ami feldühített, írd le oszd meg a többiekkel! / Re:Újabb rúgás a vergődő taxis szakmának!
« Utolsó üzenet: írta Köcsög taxis Dátum 2011 Február, 26, 19:49:27 »Tisztelt Romeo!
El?ször is szeretném kihangsúlyozni, hogy mindenki véleményét tiszteletben tartom, annak pontos megismerése és megértése végett jött létre ez a fórum, de sajnos ezzel az álláspontoddal nem tudok egykönnyen azonosulni, ehhez részemre észérvek felsorakoztatása szükségeltetik!
Mivel mint említetted, ez egy felkérésre született szakmai anyag ami a taxisok helyzetének és a társadalomban elvárt megítélésének a jobbá tételére szolgálna, ami a saját véleményem szerint messze áll attól.
Ezt a véleményedet most megpróbálom ha nehéz is, egy kicsit más oldalról megvilágítani és talán megcáfolni!
Szakmailag:
Els?ként szakmailag piszkálnám meg egy kicsit ezt a beadványt ami részemr?l hagy némi kivetni valót maga után.
Ez a mondat talán számomra a legkritikusabb „A rendelet határozza meg a taxióra-használat, taxióra indítás kötelez? módját.” valamint” (Ne lehessen szóbeli megállapodás alapján, óra nélkül szolgáltatni!) ...könyörgöm, ezt most sem lehet, ez pontosan a cégek (hangsúlyozom nem egy cég!) kiváltsága, úgymond „okossága” ami véleményem szerint ugyanolyan csalás mint a túlszámlázás!
A másik sarkalatos pontja az a 220Ft-os (most 240Ft-tal jársz) tarifa, amit már fentebb említettem, hogy az emberi normatívák figyelembe vételével becsületesen gyakorlatilag megvalósíthatatlan.
(Én nem akarok mások miatt 50éves koromra 14-16 órát ülni egy autóban csak azért, hogy nyomott áron megmaradjon a megrendel?i kör!)
Hidd el nem normális az a tarifa ami BKV-val mondjuk 1200Ft, de taxival csak 600Ft, és számtalan példa sorolható!
Nem normális az sem , hogy egy hotel portás vagy egy pincér stb. többet keressen a fuvaron mint maga a taxis, és ezt úgy, hogy a taxis a nem létez? jövedelem után adózik amit nem is látott!
Emberileg csupán csak annyit emelnék ki, hogy...
Nem helyén való más személyekre kisebbségekre, úgy hátrányos lejárató kijelentéseket tenni, hogy közben mi magunk is bárányb?rben bújt farkasként tevékenykedünk a piacon. Továbbá erkölcsileg nem egy helyes cselekedet úgy piaci el?nyöket szerezni amit a másik lejáratásával, valamint a szakma a közvélemény félrevezetésével, és esetleg egyszer?en csupán csak visszapörgetéssel érünk el!
Azt, hogy az utazó közönség mit bír el azt nem akarom min?síteni, csak annyit írnék róla, hogy akinek van repül?jegyre, étteremre, szórakozásra pénze, annak van taxira is!
(A bevásárlóközpontban sem áll le a pénztárgép, ha elérsz egy határt, utána sem lehet ingyen kivinni semmit!)
Nem csak a politikusok hibáztathatóak mindazért, ahol tart ez a foglakozás, a politikus abból táplálkozik amit elé raknak, nem tartom valószín?nek, hogy a népszer?ségük miatt félnének (pl. BKV jegyár emelés, nagyobb tömeget érintett) inkább az érdektelenség vagy pontosan valami érdekb?l nem cselekednek! Egy normális politikusnak is az lenne a célja, hogy minél több becsületesen m?köd? vállalkozás legyen a körzetében és ezáltal több adó folyjon be az állam részére.
Ezt egy ilyen beadvány amir?l beszélünk nem teszi lehet?vé, csupán további id?t szolgáltat egy még lassabb halálra!
Egy rákos daganatot is teljesen el kell távolítani mert a felületi kezelés nem jár eredménnyel, akkor talán van remény a felépülésre, de ez csak a taxistársadalom valódi összefogásával jöhet létre.
(tudom ez illúzió, pedig csak túl kellene látni a holnapon és a holnaputánra figyelni!)
El?ször is szeretném kihangsúlyozni, hogy mindenki véleményét tiszteletben tartom, annak pontos megismerése és megértése végett jött létre ez a fórum, de sajnos ezzel az álláspontoddal nem tudok egykönnyen azonosulni, ehhez részemre észérvek felsorakoztatása szükségeltetik!
Mivel mint említetted, ez egy felkérésre született szakmai anyag ami a taxisok helyzetének és a társadalomban elvárt megítélésének a jobbá tételére szolgálna, ami a saját véleményem szerint messze áll attól.
Ezt a véleményedet most megpróbálom ha nehéz is, egy kicsit más oldalról megvilágítani és talán megcáfolni!
Szakmailag:
Els?ként szakmailag piszkálnám meg egy kicsit ezt a beadványt ami részemr?l hagy némi kivetni valót maga után.
Ez a mondat talán számomra a legkritikusabb „A rendelet határozza meg a taxióra-használat, taxióra indítás kötelez? módját.” valamint” (Ne lehessen szóbeli megállapodás alapján, óra nélkül szolgáltatni!) ...könyörgöm, ezt most sem lehet, ez pontosan a cégek (hangsúlyozom nem egy cég!) kiváltsága, úgymond „okossága” ami véleményem szerint ugyanolyan csalás mint a túlszámlázás!
A másik sarkalatos pontja az a 220Ft-os (most 240Ft-tal jársz) tarifa, amit már fentebb említettem, hogy az emberi normatívák figyelembe vételével becsületesen gyakorlatilag megvalósíthatatlan.
(Én nem akarok mások miatt 50éves koromra 14-16 órát ülni egy autóban csak azért, hogy nyomott áron megmaradjon a megrendel?i kör!)
Hidd el nem normális az a tarifa ami BKV-val mondjuk 1200Ft, de taxival csak 600Ft, és számtalan példa sorolható!
Nem normális az sem , hogy egy hotel portás vagy egy pincér stb. többet keressen a fuvaron mint maga a taxis, és ezt úgy, hogy a taxis a nem létez? jövedelem után adózik amit nem is látott!
Emberileg csupán csak annyit emelnék ki, hogy...
Nem helyén való más személyekre kisebbségekre, úgy hátrányos lejárató kijelentéseket tenni, hogy közben mi magunk is bárányb?rben bújt farkasként tevékenykedünk a piacon. Továbbá erkölcsileg nem egy helyes cselekedet úgy piaci el?nyöket szerezni amit a másik lejáratásával, valamint a szakma a közvélemény félrevezetésével, és esetleg egyszer?en csupán csak visszapörgetéssel érünk el!
Azt, hogy az utazó közönség mit bír el azt nem akarom min?síteni, csak annyit írnék róla, hogy akinek van repül?jegyre, étteremre, szórakozásra pénze, annak van taxira is!
(A bevásárlóközpontban sem áll le a pénztárgép, ha elérsz egy határt, utána sem lehet ingyen kivinni semmit!)
Nem csak a politikusok hibáztathatóak mindazért, ahol tart ez a foglakozás, a politikus abból táplálkozik amit elé raknak, nem tartom valószín?nek, hogy a népszer?ségük miatt félnének (pl. BKV jegyár emelés, nagyobb tömeget érintett) inkább az érdektelenség vagy pontosan valami érdekb?l nem cselekednek! Egy normális politikusnak is az lenne a célja, hogy minél több becsületesen m?köd? vállalkozás legyen a körzetében és ezáltal több adó folyjon be az állam részére.
Ezt egy ilyen beadvány amir?l beszélünk nem teszi lehet?vé, csupán további id?t szolgáltat egy még lassabb halálra!
Egy rákos daganatot is teljesen el kell távolítani mert a felületi kezelés nem jár eredménnyel, akkor talán van remény a felépülésre, de ez csak a taxistársadalom valódi összefogásával jöhet létre.
(tudom ez illúzió, pedig csak túl kellene látni a holnapon és a holnaputánra figyelni!)