Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.

Témák - Köcsög taxis

Oldalak: 1 2 [3] 4
31
Végs? elhatározásban jutottam arra a dologra, hogy egy egyszer? kis számokkal alátámasztott levelet írok a f?polgármester úrnak!
Abba bízván ugye, hátha felt?nik neki is az, hogy a szavazásra kerül? taxisrendeletben valami nem megfelel?.

Ezt a levelet most nyilvánosan elérhet?vé teszem bárki számára, melyben mindenki saját maga levonhatja annak tanulságait valamint a valóság tartalmát.

Lehet rajta vitatkozni, lehet mondani, hogy én jobb taxis vagyok, lehet hülyézni, de miel?tt ezt megteszed gondolkozz el, ...mennyit ülsz a kocsidba naponta, ...mennyit n?tt az adósságod az utóbbi évekbe, ...mikor voltál szabadságon, és becsületesen tudsz-e dolgozni esetleg adózni!



Tisztelt F?polgármester úr!

Végs? elhatározásomban fordulok önhöz azzal a kéréssel, hogy a most szavazásra kerül? taxi-
rendeletet némileg egy megalapozottabb megfelel? hatósági ár kialakítására támogatni
szíveskedjen, olyan formában, hogy legalább egy közgazdasági szakért? bevonását kezdeményezze
a fix vagy maximált ár megállapítására, mivel ezt az ön által megbízott BKK nem tette meg!

Az el?készített taxirendelet véleményem szerint megalapozatlan és nem alkalmas – az alapvet?
emberi normák figyelembe vételével – egy becsületesen m?köd? vállalkozás fenntartására
folytatására.
Röviden mint tudjuk minden m?köd? vállalkozás alapja a bevétel és kiadás oldal között keletkez?
pozitív összeg a bevételi oldal javára.

Egyetlen kérdés merül fel bennem ezzel kapcsolatban, hogy ez önöknek milyen közgazdaságilag
alátámasztott módszerrel jött ki ez a taxitarifa, mivel véleményem szerint ez a taxivállalkozás
jogszer? m?ködését ma már nem teszi lehet?vé! (240-270Ft/km 300Ft alapdíj)
Els?sorban természetesen a hasraütés-szer?en kitalált viteldíjakról van szó ami kizárólag egy
veszteséges vállalkozás folytatását biztosítja a számomra, mint taxisvállalkozónak.

Ezen piacon minden érdekvéd?nek kikiáltott hangadó csoportosulás, valamint cégvezet?, csak a
másik elpusztításában látja a kivezet? utat de persze csak olyan formában, hogy önmaguknak
semmilyen érdeksérelmet ne okozzon a megújuló taxisrendelet.
Kérdezem önökt?l, valaki már bemutatott egy üzleti tervet egy gazdasági számítást, mert a
legeslegels? kiinduló lépcs?fokon erre lenne már szükség!

Most röviden nagy vonalakban felvázolom csak is azért, hogy tisztába legyenek a dolgokkal.
Kétféle költség létezik az els? amikor még be sem indítottuk a gépkocsit, a második amikor
elkezdünk menni vele.
Els? csoportba sorolt költségek:
Az eszköz vételára amit önök (piac talán joggal) elvárnának az minimum 5millió forintnál
kezd?dik, tehát legyen ez a kiindulási szám! Ebbe a gépkocsiba taxiórát szabadjelz?t és URH
készüléket kell vásárolni ami nagyságrendileg olyan 250-300ezer forint a beszereléssel.
Amortizáció (Beruházási költségek)
5300000x0.2=1060000Ft évente
Id?szakos költségek 2012
Gk adó: 25000Ft/év 2080Ft/hó
Gk kötelez? bizt: 30000Ft/év2500Ft/hó
Casco biztosítás: 60000Ft/év 5000Ft/hó
Éves m?szaki vizsga: 36000Ft/év 3000Ft/hó
Taxidrosztdíj: 38100Ft/év 3175Ft/hó
Taxióra hitelesítése:16500Ft/2év 688Ft/hó
Tb járulék: 592884Ft/év 49407Ft/hó
Könyvel?/év 60000Ft/év 5000Ft/hó
Tagdíj: 864000Ft/év (céges) 72000Ft/hó
Kamarai regisztráció: 5000Ft/év 417Ft/hó
Munkabér (2012) 1116000/év 93000Ft/hó

Második csoportban tartozó költségek
Üzem közben keletkez? költségek
Üzemanyag 10L/100Km 42Ft/Km
Karbantartás, javítás 10Ft/Km
Gk mosatás heti/1 2000Ft 50x 100000Ft/év

Most adjuk össze: ami annyit jelent, hogy éves szinten 3995134Ft olyan bevételt kell el?teremteni a
vállalkozónak amelyben még nem is gurul a gépkocsijával, ez évi 250 munkanappal számolva
naponta 15981Ft-ot jelent.
Erre a napi kötelez?en el?írt bevételre rárakodik esetünkben a kilométerenkénti 52Ft, amit
hangsúlyozom minden egyes megtett kilométert terhel.
Egy jól dolgozó taxitársaságnál lév? vállalkozó (mezítlábas kevesebb) napi szinten 8 óra alatt
átlagba talán 8-10 fuvart ha megtud csinálni, ami átlagban maximum olyan 5-6 km távolságot jelent
utassal. Tehát ezekb?l most már nem nehéz kiszámolni miel?tt elvesznénk a részletekben, hogy
9x300 az 2700Ft alapdíj bevételt és 12960Ft kilométerdíj (240Ft) bevételt termel, mely összesen
15660Ft.
Ezt az összeget most szemben állítjuk 100%-os kihasználtság mellett – ami csak az elméletben
létezhet – ez gyakorlatban olyan 50% -ot képvisel, a költség oldalon megkapott
15981+(54x52)=18789 forinttal vagy a gyakorlatban 15981+(108x52)=21597 forinttal, és ugye
megkapjuk azt az eredményt ami természetesen mínuszos értéket ad, míg az elméleti esetben -3129
a gyakorlatban -5937 forint veszteséget jelent naponta.
Az itt felvázolt egyszer? költség számításban, nem szerepelnek a kölcsönök kamatai, illetékek,
adók, egyéb adminisztratív költségek, valamint az önök által kitalált matricázás festés és
szabadjelz? költsége!

Talán, most joggal mondja azt a kérdést magában, hogy akkor miként m?ködnek még ezek a
vállalkozások a mai napig, pedig egyszer? a válasz úgy, hogy új eszköz helyett a mások által
lestrapált 3-6 (vagy id?sebb) gépkocsit vásárolnak, napi 12-16 órát dolgoznak 25-28 napon
keresztül, vagy becsapják az államot esetleg önmagukat és a kiírt árhoz képest az utast.
Itt direkt írtam a kiírt és nem a reális kifejezést mert a ma kialakult árak nem tényleges reális árakat
képviselik.
Olyan tartozásokat görgetnek maguk el?tt ami a vállalkozásuk során csak folyamatosan növekszik,
banki kölcsönök, vagy az államháztartás felé megjelen? formában.

Sajnos itt kellene, hogy jöjjenek önök de az önökre ráruházott jogalkotási lehet?séggel nem élnek
hanem visszaélnek, ez vagy betudható csupán a szakmai hozzá nemértésnek, esetleg az
érdektelenségnek, vagy talán az érdekeltségnek melyben a taxisvállalkozások elpusztítása az
els?dleges célpont.

Tisztelt Tarlós úr önnek mint eme önkormányzat legf?bb vezet?jének joga és kötelessége olyan
törvény megalkotását el?segíteni amely figyelembe veszi az abban érintettek jogszer? érdekeit, nem
jár a legalapvet?bb emberi normák sérelmével és megfelel a magasabb rend? törvények
el?írásainak!

Engedje meg, hogy csak a magam megnyugtatása végett idézek néhány törvényi rendelkezésb?l!
Alaptörvény
„M) cikk
(1) Magyarország gazdasága az értékteremt? munkán és a vállalkozás szabadságán alapszik.
(2) Magyarország biztosítja a tisztességes gazdasági verseny feltételeit. Magyarország fellép az er?fölénnyel való
visszaéléssel szemben, és védi a fogyasztók jogait.
Ártörvény
8. § (1) A legmagasabb árat - a (2) bekezdésben szabályozott kivétellel - úgy kell megállapítani, hogy a
hatékonyan m?köd? vállalkozó ráfordításaira és a m?ködéséhez szükséges nyereségre fedezetet biztosítson,
tekintettel az elvonásokra és a támogatásokra is.
(3) A legalacsonyabb árat úgy kell megállapítani, hogy az legalább a hatékonyan m?köd? vállalkozó
ráfordításaira fedezetet biztosítson, tekintettel az elvonásokra és támogatásokra is.
10. § (1) A hatósági ár megállapítása - ideértve az áralkalmazási feltételeket is - hivatalból vagy az árat
érvényesít? vállalkozó kérelmére történhet. Ez utóbbi esetben a kérelmez? köteles a hatósági árra vonatkozó
javaslatát a hatósági ár megállapítója részére egyidej?leg megküldeni. A hatósági ár megállapítója - mindkét
esetben - további adatokat kérhet.
Megjegyezném, hogy hivatalból vagy az árat érvényesít? vállalkozó kérelmére történhet! Tehát amennyiben ezt
valamely önmagát érdekvédelemnek nevezett szervezet csoportosulás kezdeményezi az véleményem szerint
jogszer?tlen, amennyiben önök kezdeményezik akkor arra kérem önöket, hogy legalább a 8. § vegyék figyelembe.

Tisztelt Tarlós úr a végén még egyszer arra kérem önt, vezet? szerepében, próbáljon hatni a törvény
kidolgozóira, mert minden olyan szabályozás ami csak a követelmények terén formai és esztétikai
megjelenésen túl (ami véleményem szerint irreleváns), nem foglalkozik a vállalkozás gazdaságos
folytatásához szükséges alapok biztosításával, az megalapozatlan és szakmailag hiányos.
Nem szeretnék lassan ötvenéves fejjel, 14-16 dolgozni naponta, nem szeretnék csalni, de viszont
szeretnék megfelel? új eszközt befektetni és évente egyszer szabadságra menni!
Hangsúlyozom ez a foglalkozási iparág nem bír el több költséget, nem lehet már tovább terhelni
anélkül, hogy a megfelel? bevételi oldalt biztosítanák a számunkra. Abban mindenki egyetért, hogy
a létszámot csökkenteni kell, mert abban az esetben növelhet? a kihasználtság de jelenleg már egy
kialakult létszám van amib?l senki nem akar engedni, akkor meg ugye a nagyobb létszámhoz
magasabb tarifa kell.

Szomorú tán elfogadható dolog az amikor egy vállalkozás a piac hanyatlása vagy a vállalkozói
verseny következében tökre megy, de más az amikor a szabályozó hatóság által létrehozott rendelet
következtében a kezdeti pillanatban már halálra van ítélve.

E levelem ezen tartalommal megküldöm Vitézy Dávid úr részére, valamint nyilvános formában
elérhet?vé teszem bárki számára az általam üzemeltetett weboldalon, és várom válaszát az önök
által alátámasztott életszer? gazdasági számítás bemutatásával.

Tisztelettel: ********
Egyéni vállalkozó
2012 Június 18

32
Megint el?relépés történt a szakmában az „érdekvéd?k” képviseletével!

B?vebben itt olvashatod!

Különösen felhívom a figyelmét mindenkinek Vitézy Dávid prezentációjára, valamint arra kérem azokat akik nem értenek egyet az itt tervezettekkel vagy ha más az elképzelésük, azok írjanak egy e-mailt az általuk megadott címre taxi@bkk.hu 2012-04-16 ig!

Én is ezt fogom tenni, és ezek után már csak a tachográf beszerelését valamint a munkába töltött  id? meghatározását kérem, aztán majd kigömbölyödik, hogy mire is elég az általuk kitalált tarifa.
Számomra els?sorban nem azzal van a probléma, hogy fejleszteni akarnak vagy egységesíteni, hanem megint csak kötelezettségeket akarják el?bb megteremteni és nem a feltételeket, ami alapján lehetne majd teljesíteni a kötelezettségeket.

Leghatározottabban elzárkózóm az el?l, hogy egyes csoportosulások az én nevembe hivatkozva mint „érdekvéd?k” a taxisok érdekeit védve eljárjanak és azt úgy tálalják mások elé mintha ténylegesen engem képviselnének! Ez az ? általuk hangoztatott érdekvédelem véleményem szerint, csupán egy látszat ami cégeik által fenntartható létszám valamint szerz?dött partnereik megtartására irányuló törekvés bármi áron, még a szakma lábbal taposásával is.

33
Íme megint egy újabb törvénytervezet, csak a közvetlen minket érint? rész kimásolva az új személyszállítási törvény tervezetb?l!
Legérdekesebb els?sorban az 5-dik bekezdés!

9. Személytaxi szolgáltatás, személygépkocsis személyszállító szolgáltatás
12.   § (1) Személygépkocsival közúti személyszállítási szolgáltatás személytaxi-
szolgáltatásként vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásként végezhet?.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott személyszállítási szolgáltatások végzésének és az
azokhoz használt járm?vek üzemeltetésének feltételeit, továbbá az e tevékenység végzéséhez
kapcsolódó egyéb feltételeket a Kormány a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti
személyszállításról szóló rendeletben határozza meg.

(3) Az adott település területén lév? taxiállomások igénybevételének rendjét a helyi
önkormányzat rendeletben állapítja meg.

(4) A helyi önkormányzat – a F?város területén a F?városi Önkormányzat – rendeletében e
törvény keretei között a közigazgatási területén végzett személytaxi szolgáltató m?ködését –
ideértve a személyszállítási-szolgáltatást közvetít? és szervez? szolgálat m?ködését is – az
(5)–(6) bekezdésben meghatározott feltételekhez kötheti.

(5) A helyi önkormányzat (4) bekezdés szerinti rendelete a helyi sajátosságok
figyelembevételével a személytaxi szolgáltatónak a környezet és a lakosság egészségének
védelme, az utasforgalom biztonságos és magas színvonalon történ? ellátása, a tevékenység
szabályozott keretek közötti folytatásának biztosítása érdekében a személygépkocsival díj
ellenében végzett közúti személyszállításról szóló jogszabályban meghatározottak mellett
további, a járm?vek küls? megjelenésére, környezetvédelmi besorolására és méretére
vonatkozó feltételeket állapíthat meg.


(6) A személytaxi szolgáltatást közvetít? és szervez? szolgálat m?ködése körében a helyi
önkormányzat (4) bekezdés szerinti rendelete meghatározhatja a tevékenység folytatásához
szükséges infokommunikációs eszközök alapvet? m?szaki sajátosságait, további feltételként
köztartozás-mentességet és a tevékenység folytatásához szükséges mérték? t?keer?t írhat el?.

(7) Ha a helyi önkormányzat – a F?városban a F?városi Önkormányzat – az (5)–(6) bekezdés
szerint feltételeket állapított meg, a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti
személyszállításról szóló rendeletben meghatározott tevékenységi engedély kiadását
megel?z?en a helyi önkormányzat vagy az általa megbízott közlekedésszervez? el?zetesen
igazolja a feltételek teljesülését.”
A teljes forrás .pdf állomány

34
Sajnos újra áremelés történt amit az „okosok” természetesen megszavaztak szinte egyhangúlag, ezért megint egy picit, csak mélyebbre kell nyúlni a taxiszsebekben!(2012-t?l 37500Ft) Talán nem is ez lenne a legnagyobb probléma ha esetleg valamit kapnánk is azért pénzért cserébe, de számomra nagyon úgy t?nik, hogy semmit nem adnak a pénzünkért a hosszú évek óta.
Kezdetben ez az úgynevezett Drosztkezel? Kht néven indult, ma már szépen lassan csendben átalakult F?városi Taxiállomásokat Üzemeltet? Szolgáltató Nonprofit Kft-vé lett (jelenleg, mert jöv?re  beépül), valami fajta pénzbeszed? intézmény a f?város részér?l.
Ennek az "intézménynek" az áldásos tevékenységét valamint a szakmai hozzáért? munkáját gyakran tapasztalhatjuk a f?város taxiállomásain néha meg-megállva, vagy csak egyszer?en arra járva.
Most nem írok itt arról a sok eldugott valamint a helytelenül az úttestre mer?legesen kialakított taxiállomásokról, hanem kimondottan egyet emelnék ki közülük mely párhuzamos az úttesttel és a kialakítása egy igazi hozzáértésr?l szakértelemr?l tanúskodik.

A nemrégiben átadott Lónyay utcai taxiállomásról van szó a Kálvin tér szomszédságában.
Akkor nézzük szépen lassan azt az igazi szakértelmet, ami megihlette eme írásomat!
Az állomás 5 fér?hellyel rendelkezik a tábla értelmében, de valójában használata igen bonyolult és sajátos tapasztalatot igényel.
Mint láthatjuk a mellékelt képeken utast beültetni csak akkor lehet ha az els? taxi ugye teljesen rágurult a mer?leges szegélyk?re, de probléma pont innen adódik, hogy ha következ? taxi beállt a sorba annak rendje és módja szerint aztán persze felzárkóztak a következ? gépkocsik is,
Esetleg valami csoda folytán keletkezik egy utas (akinek éppen nem jó a telefonja vagy egyéb okból nem tud rendelni) és talán még csomagja is van, akkor megkezd?dik az igazi szakmai szakértelmet igényl? tortúra:
  • El?ször meg kell nyugtatni az utazni szándékozót, hogy mihelyst kitudunk szállni a gépkocsiból azonnal bepakoljuk a csomagját a csomagtartóba, mert a baloldali ajtónkat lehetetlen kinyitni a lámpára várakozó gépkocsik miatt a sz?k besorolósáv kialakítása végett. (örüljünk ha nem viszik le tükrünket)
  • Másodszor meg kell kérni a mögöttünk felsorakozott kollégákat (ha nem rutinos), hogy mindenki indítsa be a kocsiját és menjen hátra 2-3 métert mert szeretnénk kiállni.
Ha ezt mind megcsináltuk már indulhatunk is a jól kiérdemelt fuvarunkkal!
Az egészbe számomra csak az a bosszantó, hogy aki ezt megtervezte az egy jelent?s összeget vett fel a munkájáért ami magyarul egy rakás sz@r, valamint az ilyen és hasonló munkákért kivitelezésért komoly pénzeket szednek be a törvény szigorával, t?lem és a sorstársaimtól!
Talán az ehhez és a hozzá hasonló taxiállomások kialakításához van szükség a több pénzre, amit nagyon jól tudhatunk, hogy valójában csak egy kimutatást szolgál!

35
Információk - tájékoztató / Hasznos információk
« Dátum: 2011 Május, 08, 15:37:01 »
Taxi személyszállítás TEAOR: 493201

Fizetendő járulékok főfoglalkozású egyéni vállalkozó esetén 2011-ben a minimálbér után (78000Ft)

Egészségbiztosítási- és munkaerő-piaci járulék (3%+7,5%) 10,5% = 8190Ft
Számlaszám: NAV Egészségbiztosítási és munkaerő-piaci járulék beszedési számla 10032000-06057749

Nyugdíj-biztosítási járulék(24%) + Nyugdíj-járulék(10%) 34% = 26520Ft
Számlaszám: NAV Nyugdíjbiztosítási Alapot megillető bevételek beszedési számla 10032000-06056236

Befizetési és bevallási határidő a tárgyhót követő hónap 12-dik napjáig!

Bővebb infó NAV

Ez összesen: 34710Ft/hó

36
Mint egyéb helyekről értesülhetünk róla, hogy a City taxi vezérkara és szimpatizánsai, újabb kísérletet tesznek a szakma  teljes elpusztítása irányában, egy igencsak részre hajló beadvány benyújtásával az illetékesek felé!

Most nem kívánom ennek a beadványnak a számtalan hibáját, és egyoldalú érdekeit ecsetelni, csupán néhányat emelnék ki közülük!

…  Kit képvisel és mi a célja?
Talán erre a legkönnyebb a választ megadni, hogy egy  taxizásból élő (nem a taxisokból élő!) vállalkozót NEM, hanem egy olyan érdekcsoportot aminek az a célja, hogy a már ilyen-olyan úton megszerzett fuvar mennyiséget és taxislétszámot fent tudják tovább tartani, azáltal hogy a piacra való betörést megakadályozzák egy alacsonyabb ár alkalmazásával!
Másodsorban vélt vagy túlértékelt okként, a sokszorosan már emlegetett „mezítlábas” taxis elpusztítása kiirtása vagy csatlakozásra bírása, de megítélésem szerint ez inkább csak figyelemelvonás, félrevezetése a többi gondolkodni nem tudó taxisnak, hogy így rájuk lehessen fogni a szakma pusztulását.

… Valóban reális-e a 220Ft/km díj a mai gazdasági helyzetben?
Szinte egyértelműen kijelenthető, hogy NEM!
Ezen beadvány benyújtói nem veszik figyelembe ezeket az alapvető emberi normatívákat, mint
8 óra munkaidő, 5 napos munkahét, éves szabadság, valamint egyéb külső tényezők forgalmi
viszonyok és szabályok betartása.
Az általuk kezdeményezett főként km/díj nem biztosít becsületesen kellő megélhetést egy taxis számára, a hatályos járulékok közterhek megfizetésére, ezáltal kiutat nem mutatva továbbra is kényszeríti őt a csalásra.
Ez véleményem szerint nagyon egyszerűen kiszámolható egy szakember  és a fent írt normák segítségével!

… Mi lenne az előre látható következménye?
Röviden és tömören:
A már megszerzett megrendelői kör  és létszám biztos megtartása, mert már az így is teljesen nyomott árból, lehetetlen lenne nagyobb leadókat letenni idegen zsebekben és bekerülni azáltal a piacra.
A kisebb feltörekvő cégek pusztulása, valamint a taxisok vándorlásának jelentős csökkenése.
A munkaidő hossza, a taxizási és a járulék fizetési szokások nem változnának semmilyen irányban.

… Mit nem vesz egyáltalán figyelembe?
Elsősorban azt, hogy ez egy vállalkozás, ezáltal nyereséget kellene, hogy termeljen egy normális munkarendben, ebből adódóan becsületesen tisztességes megélhetést biztosítson a vállalkozó számára.
A vállalkozásból családoknak háztartásoknak kell megélnie adóknak kell befolynia az állam felé, és nem azzal kellene foglalkozni, hogy mi marad az utas zsebébe.
Itt nincsenek állami töke injekciók, támogatások, nincsen kedvezményes üzemanyag ár, csak kötelezően előírt fizetési kötelezettségek.

Amit ezeknek a „taxis érdekvédőknek” üzennék kissé átgondolásra!

...Mindenki gondolkodjon el azon, hogy valójában kit is, vagy mit is képvisel és próbáljon a taxizásból becsületesen megélni!
...Lassan rá kellene eszmélni arra, hogy a fuvarmennyiség beállt egy bizonyos szintre, és csak úgy lehet fuvarhoz jutni, hogy ellopjuk egymástól.
...A tarifa megállapításánál figyelembe kellene venni azt, hogy nem csak az örökösen hangoztatott fuvarszám számít, hanem a gazdaságosság!
...Egy  taxis nem ellenség hanem kolléga, bármilyen cégzászló alatt vagy anélkül dolgozik,
az ellenőrzés a hatóságok feladata, és ennek a hiánya őket minősíti nem csak a vállalkozót.
...A tisztességtelen vállalkozó fogalma elég széles körű, ezt véleményem szerint nem lehet csak 500 taxisra rákiabálni, a csalásnak több módja létezik, de főként attól függ, hogy ki ellen irányul. (állam, utas, versenytársak, önmagam)
...Hogyan legalizálja azt egy taxis, például mikor felvesz egy rendelést, és leteszi az érte járó „pacsit” (példa 200Ft), majd a vége 950Ft az órában, aztán maradt a zsebében 750Ft amit majd meg kap a számlájára utalva, -2%-kal csökkentve úgy két hét múlva!
...A jelen viszonyok között sem lehet óra nélkül szolgáltatni, annak használata kötelező!
...Először a tisztességes megélhetéshez szükséges feltételeket kell megteremteni a taxis számára, amit ez a beadvány egyáltalán nem képvisel.
...Ha sokan vagyunk magasabb tarifa kell, ha kevesebb a létszám akkor nyilván alacsonyabb, persze a kitartottak száma függvényében, de nem a 220Ft/km!


A szokásos felmerülő kérdéseim!

Miért kell vajon a „technikai” tarifa, ha 220Ft-os hatósági díjjal mennénk kilométerenként (ha már transzfer akkor nem 220, ha garázsmenet lenne akkor 0)!
Miért nem kerül a beadványba a telefonos rendelés fogalma, mint plusz szolgáltatás!
Miért nem beszélnek soha a kitartottakról a szakmán élősködőkről (pacsipénz)!
Hogyan lehet a becsületességünket hangoztatva a nyugtaadási kötelezettségünket betartva, elmenni a belvárosi hotelekből 1-3 kilométeres szakaszokra 2000-2500Ft-os fix (transzfer) áron!
Miért nem akarják rendbe tenni ezt a foglalkozást hosszú évek óta, és csak „összemaszatolják" mindig!

Megjegyzés
Ebben a foglalkozásban is ugyanúgy mint nagyban, mindenki azt szeretné, hogy változás legyen, de csak úgy, hogy öt ez ne nagyon érintse negatívan!
Sajnos ez így nem megy...!
Azt megítélésem szerint, hogy miért nem támogatnak egy magasabb reális tarifát az kézenfekvő, mert akkor esetleg abból más is letudna adni és betörhetne a piacra, de így ebből a lenyomott fix árból a felosztott taxispiacon már szinte lehetetlen.
A végén nem a taxistársaságok vezetői, tulajdonosai a hibásak, hanem azok akik táplálják ezt a hamis eszmét ezáltal élteve őket!

37
Íme megint, a téma a reptér,  TV2 Napló 2011-02-13 felvétel!
http://taxisforum.hu/files/naplo110213repter.flv

Véleményem szerint sajnos pont az a kisebb elítélend? dolog, hogy aki csinálja ezeket a cselekedeteket mindkét oldalról, ...?k a f?b?nösök, a valóságban az a nagyobb probléma,
hogy azok az igazi b?nösök aki hagyják, hogy csinálják már lassan évtizedek óta, valamint kiszolgáltatják ezt a foglalkozást él?sköd?k kénye kedvének, és ezzel egy örökös témát szolgáltatnak alapul a cinikus médiának.

Arról szintén most megint nem beszéltek, hogy fuvaronként az a kb. 1000Ft (20%!!!) hová kerül,
...miért egy reptér szabályoz egy jelent?s taxis piacot, és vajon miért nem közvetlen a f?város!
Miért kell azt sok rövidlátó taxist egymásnak ugrasztani, és miért kell róluk lehúzni még az utolsó b?rt is!
(Akinek nem inge, ne vegye magára!)

Ment a tábla!
...letakar a tábla!
...jött a bódé!
...és jött a tábla!
...ezzel együtt jött is a magasabb "leadó" a megfelel? zsebekbe!

38
Általános társalgó / Reptéri tenderek ide vagy oda!
« Dátum: 2010 December, 23, 00:38:14 »
Itt két érdekes kis cikket ajánlanék politika mentesen, azok figyelmében akik még nem olvasták esetleg! :-\

Katt ide 1!

Katt ide 2!


Számunkra az egészben talán az lehet egy kissé megnyugtató, hogy másnak is feltűnik, persze nem teljesen ugyanazon szempontok alapján, a reptér megpályáztatása körüli zavaros homályos dolgok összessége. (legalább is engem megnyugtat egy kicsit!)
A saját részemről csak azt a kis gondolatmenetet fűzném hozzá, ha a beszállóhelyek területe amit már többször hangoztatottan hallottam itt-ott, hogy nem Budapest területéhez tartozik, (itt gondolom a 2 terminálra értik) ...akkor hogyan adta azt tovább üzemeltetésre harmadik félnek a Taxiállomás Kht. jogszerűen ami nem az övé.„1. § (1) Az önkormányzati rendelet hatálya a főváros közigazgatási területén belüli közterületekre terjed ki.”

A mostanában kialakult reptéri pályázat körül, az a megítélésem, hogy taxis szempontból csak annyi történt, az ott dolgozók zsebéből még több pénz húznak ki és más a közvetítő, valamint a taxisok nagy része átmatricázta a gépkocsiját aztán ugyanonnan dolgozik tovább.

39
Általános társalgó / Jegyárak és a taxi maximált ár változásai.
« Dátum: 2010 December, 15, 23:59:36 »
Most kövessük nyomon a 2000 óta történ BKV buszjegy ár, valamint a taxi maximált ár változásait, hogy milyen mértékben érintette ezeket a szolgáltatásokat az infláció a gazdasági viszonyok változása, az ugyanazon döntéshozók által felügyelt és szabályozott piacon.
Természetesen nagyon jól látszik, hogy két fajta mércét lehet felállítani, egyik amire hatással van az infláció és a gazdaság, a másik amire nincs, és ez a mi foglalkozásunk.
Na ugye, hogy milyen jó nekünk!
|Időszak||BKV jegyár||Maximált km díj||Maximált alapdíj||Arány / km||Arány / alapdíj|

|2000.01.01||95 ft / jegy||200 ft km díj||200 ft alapdíj||2,11||2,11|
|2000.05.01||95 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||2,53||3,16|
|2001.01.01||100 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||2,4||3,0|
|2002.01.01||106 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||2,26||2,83|
|2003.01.01||120 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||2,0||2,5|
|2003.07.01||125 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||1,92||2,4|
|2004.01.01||140 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||1,71||2,14|
|2004.07.01||145 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||1,66||2,07|
|2005.01.01||160 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||1,5||1,88|
|2005.07.01||170 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||1,41||1,76|
|2006.01.01||185 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||1,3||1,62|
|2007.01.01||230 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||1,04||1,30|
|2008.01.01||270 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||0,89||1,11|
|2009.01.15||290 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||0,83||1,03|
|2009.07.01||300 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||0,8||1,0|
|2010.01.01||320 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||0,75||0,94|
|2013.01.01||350 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||0.69||0.86|

A Fővárosi Közgyűlés 2012 október 31-én, természetesen rövid átmeneti idő alatt szavazta meg, mint tudjuk már a 2013 január 1-től érvénybe lépő 350Ft-os BKV buszjegy árat.
Azt mondják, hogy már 3 éve nem emeltek és szükséges az infláció miatt.
A taxiknak a hatósági ár változásáról egyelőre nincs szó, nem is nagyon akarnak hallani róla, csak a színéről meg a méretéről!

40
EU - Európai Unió / Berlin - Németország
« Dátum: 2010 Szeptember, 30, 02:15:15 »
Most annak nézünk utána, hogy Németország legnagyobb városában Berlinben, milyen árakon és szabályok alapján dolgoznak az ottani taxis kollégáink.
Berlinben 1 fajta taxitarifa van alkalmazásban amit a helyi hatóság rendeletben szabályoz, a legutolsó tarifa változás 2019 szeptember 29-én történt és 2019 október 01-től van hatályba. (Itt)

Váltószámként alkalmazzunk most 330Ft-os €/HUF árfolyamot és számoljunk azon!

1) Rövid útdíj tarifa: 6,00€ = 1980Ft
(Ez csak abban az esetben használható ha utcán intik meg a taxit és a fuvar hossza 2 km alatt van megszakítás nélkül.)

2) Normál tarifa
Alapdíj: 3,90€ = 1287Ft
Kilométerdíj: 0-tól 7km-ig: 2,30€ = 759Ft /km
                            7 km-től: 1,65€ = 545Ft /km
Várakozás: 33€/óra = 10890 Ft/óra azaz 182 Ft percenként
Lépésnagyság 0,20€ = 66Ft

Pótdíjak:
Egyterű autó: 5-8 személyre 5,00€ = 1650Ft
Terjedelmes csomag ami nem fér el a csomagtartóba: 1,00€ = 330Ft
Készpénzmentes fizetés: 1,50€ = 495 Ft
Behajtás a Tegel reptérre:  0,50€ = 165 Ft

Pótdíjmentes a kerekesszék, gyerekkocsi, személyes poggyász, kutya, kisállat. Példa 1 Példa 2

Tömegközlekedés Lásd itt!
2020-as árak
Szakaszjegy felnőtt (max. 3 megállóra): 1,90€ = 627 Ft

A legolcsóbb felnőtt (1) zónajegy 2,90€ = 957 Ft ami 120 percen keresztül érvényes a belvárosi részen.
2 zóna: 3.30€ = 1089 Ft
3 zóna: 3,60€ = 1188 Ft

Következtetés
Nálunk a taxisok (többségét talán) megnyugvással töltené el az a tudat ha ilyen árakon dolgozhatna becsületesen, és valószínűleg látna reményt a foglalkozása gyógyulásában!

41
EU - Európai Unió / Prága - Csehország
« Dátum: 2010 Szeptember, 29, 02:18:39 »
A cseh fővárosba szintén nagyon hasonló problémák uralkodnak mint nálunk, de ha egy kicsit is megvizsgáljuk, akkor talán kitűnik, hogy arányaiban ha csak egy leheletnyit is, de valamivel közelebb állnak az Európában kialakult fejlettebb országokhoz mint mi a taxizás területén.

Vegyünk alapul egy 11,5 Ft/CZK árfolyamot amin számolunk majd!

A taxiszolgáltatás árait Prágában is az önkormányzat szabályozza. 2007. január 1-t?l a következő maximális árak érvényesek:
kiállási díj 40 cseh korona (460Ft)
viteldíj /km 28 cseh korona (322Ft)
várakozási díj /perc 6 cseh korona (69Ft)
Forrás

Társaságok

Prágában is több taxitársaság létezik amelyek hasonló módszereket alkalmaznak mint idehaza, ott is vannak kedvezményes szerződéses tarifák, transzferek az utasok megszerzésére, de némileg abban különböznek a hazai viszonylathoz, hogy nincsenek szuper kedvezményes telefonos tarifáik amik egy telefonszám hívására kényszerítik az utazni szándékozót.
A legolcsóbb városon belüli kilométer tarifa 18CZK azaz 207Ft, általában a normál tarifa 24CZK ami 276Ft-nak felel meg.
Lásd
Az alapdíjak általában 30/40CZK azaz 345/460Ft változnak taxitársaság és tarifaosztály alapján.
A várakozás 4-5CZK azaz 46-57,5Ft körül mozog.
Természetesen itt is megtalálhatóak a reptéri transzferek amik úgy 525CZK 6038Ft-ról indulnak a 16-17km-re lévő város centrumához, egyes taxitársaságok több zónára osztották a várost ami 160CZK-nál 1840Ft kezdődik és 1050CZK-nál 12075Ft ér véget.
Lásd

Tömegközlekedés

Egy átszállójegy ára 26CZK azaz 299Ft, amiért 75 percig utazhatunk a tömegközlekedési járm?veken.

Következtetés

Ha egy picit megnézzük akkor talán annyi kiderül, hogyha jelenleg nem is oly nagyon sokkal, de egy kis lépéssel előrébb járnak mint mi!
Rövid következtetés: A tömegközlekedés olcsóbb egy kicsivel, a taxi pedig drágább egy picivel, és így jöhet ki az, hogy egy átszállójegy (nem vonaljegy, nálunk 490Ft) a maximált kilométer tarifa alatt van! Ebből mindenki vonja le azt a következtetést … amit szeretne!

42
Úgy néz ki, hogy nagyon komoly tenni akarás indult a szakmában megint értünk taxisokért, jobbnál jobb szakmai javaslatokkal bombázzák az illetékes és igen csak tenni akaró fels?bb vezetést!
Vizsgáljuk meg egy picit jobban az OTSZ (Metál Zoltán) nevével fémjelzett számomra egy kissé talán ironikus javaslatait!

Vágjunk bele, kezdjük szépen sorban mindjárt az elején a konkrét javaslataikkal,
1. Kerüljön törlésre a II-es, emelt tarifa meghatározása.”!
Ezt a pontot valójában talán egy reálisan gondolkodó ember aki nem ellensége önmagának és ténylegesen e foglalkozásból él, az le se merné írni, mert mivel még egy egyszer? munkavállalót (a vállalkozót nem) is véd a Munka Törvénykönyve amit most nem írok le végig,(akit érdekel olvassa el) ami meghatározza a munkaadó számára százalékos arányban, a délutános (15%-20%) az éjszakai (30%-40%) valamint a vasárnapi (50%) bérpótlék kötelez? kifizetését egy munkavállaló részére!
Figyelembe veszem a nappali és az éjszakai forgalmi viszonyokat, ami bizony a 4-es pont által említett (300Ft-os éjszakai) pótdíj felszámításával is, sokkal gyakrabban olcsóbban kijöhet, egy ugyanazon az útvonalon éjszaka megtett fuvar esetén.
Talán ha most valaki egy kicsit is elgondolkodik esetleg rá eszmél arra, hogy ha vállalkozó is, akkor is milyen erkölcsi normák alapján lehet elvárni t?le, hogy éjjel, ünnepnapokon a családjától gyerekét?l távol, nagyobb veszélynek kitéve, mikor más emberek általában szórakoznak ö kevesebbért vagy ugyanannyiért végezze a munkáját mint egy nappalos kollégája.

Az általuk fentebb (OTSZ javaslat) említett „a taxisok többsége (95%) azért nem használja, mert a mértékét a tudatos fogyasztó elfogadhatatlannak tartja. Ez kizárólag arra alkalmas, hogy az önkorlátozást nem alkalmazó vállalkozóknak lehet?séget biztosítson a piaci viszonyokat nem ismer? személyek megkárosítására.”Itt csak azzal helyesbíteném a fenti idézett mondataikat, hogy a tudatos fogyasztó mindent elfogadhatatlannak tart ami a pénztárcáját érinti, (Én is elfogadhatatlannak tartom a szervizek óradíját, de ha kell igénybe veszem!) valamint … lehet?séget biztosítson a kialakult ABNORMÁLIS piaci viszonyokat nem ismer? személyek egy reálisabb áron való szolgáltatás igénybevételére, és nem a megkárosítására.

Következik a „2. Az 1-es tarifaosztály tételei rögzített hatósági árként kerüljenek meghatározásra.”Itt újra visszakanyarodhatunk az el?z?höz, ami tehát így ebben a formában alkalmatlan egy tisztességes megélhetésre!

A 3. pontról nem is írnék sokat, mert van valami reális alapja, csak a zárójelben javasolt (BKV vonaljegy árának 75%-a) arány ami nem normális a mai világban. (Szerintem 100-120%-a, mint a civilizált társadalmakban általában. Egyszer?en érthetetlen, hogy miért kell egy taxisnak fillérekért dolgozni, és még kéri is azt!)

Következzen a „4.  A rendelet határozza meg azon extra szolgáltatások körét, és fizetend? pótdíjait, melyek egységesen az alapdíjon felül felszámíthatóak.
Itt most azért van némi vitaalap, amit kezdenék az éjszakai hétvégi felár ily módon való meghatározásával, aminek mint már fentebb írtam az a teljes munkaid? tartamára (ahogy jelenleg is van) százalékos arányban kellene, hogy vonatkozzon és nem pótdíj formájában fuvaronként meghatározni, mivel így nincs megfelel? arányban díjazva az adott id?szakra a szolgáltatás. Például ha egy éjszaka dolgozó taxisnak 2-3 hosszabb fuvarja adódik, akkor az jóval kevesebbet keres azzal mint a nappalos kollégája.
A kombis felár és a csomagszállítási felár lehet egy és ugyanaz, mivel teljesen mindegy, hogy kombival vagy egyter?vel vagy normál személygépkocsival szállítjuk a plusz csomagokat, csupán csak azt kell meghatározni, hogy egy személyhez például maximum 20kg normál kézi poggyász tartozhat az alapdíjba. (Pl. BKV Utazási feltételek)

Vajon itt most miért nem került említésre, ...a rendelésre történ? kiállás pótdíja, pedig az is igen csak az extra szolgáltatások körébe tartozik, és ami mai f?városi taxistársadalom legnagyobb részét érinti! (Ugye ez egy jó kérdés!)

Elérkeztünk a „5. A rendelet határozza meg a taxióra-használat kötelez? módját. Az utazás megkezdésekor kötelez? legyen a taxiórát bekapcsolni.
Ez az a pont ami szinte számomra érthetetlen, mert jelenleg sem, senkit semmilyen jogszabály nem hatalmaz fel arra, hogy ne használja a taxiórát, s?t annak használata kötelez? (24/1995. (XI. 22.) PM rendelet 3. § (1) Nyugtaadási kötelezettségüket kizárólag pénztárgéppel, taxaméterrel teljesíthetik...) mivel nyugtaadós pénztárgépként m?ködik! Itt bármi nem? trükközés jelenleg is csalásnak min?sül, (értsd: óra megállítások, transzferek, kevesebbet vagy többet kell fizetni mint amit az óra mutat) ehhez nem kell egy alacsonyabb rend? jogszabályt módosítani amir?l egy fels?bb már rendelkezik.

Következik a 6-7 és a 8 pont az ellen?rzés témakörével, ami már szinte az ideg állapotom megnyugtatása érdekében némi sör fogyasztását igényli, jelenleg is alkalmas a taxik oldalán elhelyezett taxiengedélyszám valamint a szélvéd?n elhelyezett drosztengedély-matrica a vállalkozó azonosítására, és akkor nem beszéltem a nyugtáról amit a fuvar végeztével az összeg átvételekor át kell nyújtani a fogyasztónak, valamit az els? utasoldalon elhelyezett taxivezet?i-igazolvány a gépkocsivezet? ellen?rzésére, továbbá a kötelez?en kihelyezett tarifatábla a panasztétel lehet?ségével, ezeknek a további bonyolítása teljesen felesleges mivel maga az ellen?rzés megfelel?en kivitelezhet?, ha nem akad el akarat hiányában. Véleményem szerint az ellen?rzés lehet?sége már most is meg van megfelel?en teremtve, csupán végrehajtásánál és a szankcionálásnál mutatkozik jelent?s tétovázás, de vajon miért!

Elérkeztünk a második részhez ami a 59/1999. (XI. 18.) F. Kgy. rendelet módosítására tesz javaslatot.„Konkrét javaslataink a 59/1999. (XI.18.) F?v. Kgy. rendelet módosítására:
1. A drosztengedély a gépkocsivezet?nek, és ne a taxi gépkocsinak biztosítson szolgáltatási lehet?séget. Ez lehet?vé teszi a szabályszeg?kkel szembeni szankciónálást.
2. A Drosztkezel? Kht. a jelenlegi drosztengedély-matrica helyett biztosítsa az el?bb említett rendelet módosításának megfelel?en, a hiteles tarifatáblákat a taxi vezet?knek.
3. A Drosztkezel? Kht által kiadott tarifatábla-drosztengedély matrica a jelenlegi méretnél (jelenleg 4 mm-es félkövér bet?kkel) nagyobb méretben tartalmazza:
 - a rögzített hatósági árral meghatározott alaptarifát és a használható pótdíjakat (ez max. 3 féle)
 - A taxivezet?, javasolt formátumú drosztengedélyének számát,
 - Egy ingyenesen hívható telefonszámot, melyen az utasok 0-24-ig bejelentést tehetnek az igénybe vett szolgáltatással kapcsolatosan,
 - Az érvényességi id?t az adott évszám megjelöléssel,
4. A szabályok megsértése esetére írásos határozat-kiállítási kötelezettsége legyen a Drosztkezel? Kht.-nak. A rendelet alapján a határozat tartalmazza az id?szakos drosztengedély-visszavonási kötelezettséget.
A drosztengedélyt le kell adnia a gépkocsivezet?nek 48 órán belül, ellenkez? esetben, a kés?bbiekben a taxívezet?nek nem lehet drosztengedélyt kiadni. Amennyiben valaki nem adja le az engedélyt, akkor a következ? m?szaki vizsgán ezt lehet ellen?rizni, illetve akkor már a súlyosabb szankcionálást végrehajtani. A drosztengedélyek visszavonásának kötelezettsége visszatartó erej? lehet a jelenleg szabályokat sért?kkel szemben.
6. A rendelet határozza meg a kiadható drosztengedélyek és a taxidrosztok számának arányát, (Javasolt arány a 3/1.)
7. A rendeletmódosítással kerüljön pontosításra a Drosztkezel? Kht. ellen?rzési kötelezettsége. Jelenleg ez nem hatékony.


Ezeket csak nagy vonalakban említeném, mivel ez szintén nem a tényleges problémák megoldására irányul, hanem a már-már sokszorosan túl hangoztatott utas védelmét helyezi el?térben a taxisvállalkozó megélhetésének figyelmen kívül hagyásával.
1. Erre ott a taxivezet?i igazolvány, ami szintén visszavonható. (89/1988. (XII. 20.) MT rendelet 5/C. § 5)
2. Minek, erre ott a tarifainfó ami alapja a jelenlegi tarifatáblának, az talán elég hiteles. (majd csinálnak és megint lehet járkálni 2-3 új pecsétért ide-oda, ne persze meg fizetni)
3. Formaság, ami megint csak nem gyógyír a jelenlegi problémákra.
4. A taxiengedély jelenleg is visszavonható, csak akarat kérdése. (89/1988. (XII. 20.) MT rendelet 5/A. § 13)
5. Ez a pont valamiért elt?nt!
6. Minek a drosztokon nincs már egyáltalán utas, beterelték ?ket egy-egy telefonszám alá, ahhoz, hogy ennek értelme legyen el?ször rendbe kell tenni az elkorcsosult fogyasztói szokásokat a taxipiacon. Ha ez egy önkorlátozó létszámszabályozás akar lenni, ami jelenleg igen csak egy hamis felvetés a piac szabályozására, akkor egy megfelel?en kiépített droszthálózat alapja lehetne ennek. Jelenleg csak egy számot kell kitalálni majd jogilag realizálni és megállítani az engedélyek kiadását. (Nagyon jól tudja mindenki, hogy arányaiban hány URH-s taxi várakozik a drosztokon címre várva! Ott nem jó a vétel, ha még meg is állhatna, de azért vannak sorok amik m?ködnek.)
7. Az ellen?rzés szükségessége az tény, de véleményem szerint nem egy Kht. részér?l hanem a hatóságok feladata, amit jelenleg manapság valami okból elhanyagolnak.

Az itt felsorolt sok badarsággal ellentétben, el?ször is meg kell(ene) teremteni a taxis számára az élethez szükséges megfelel? anyagi feltételeket és biztonságot ami nem kényszeríti csalásra, aminek az alapja a megfelel? tarifa alkalmazása a létszámhoz viszonyítva.
Véleményem szerint ez a javaslat ebben a formában tartalmában alkalmatlan arra, hogy a taxisok valós gondjait megoldja és kiutat mutasson számukra ebb?l a teljes káoszból.
A javaslat néhány reális gondolattöredéken kívül alkalmatlan, nem a tényleges problémák megoldására koncentrálódik, hanem megint a problémák tovább görgetésére biztosít lehet?séget, a zsebekb?l egy újabb összeg kihúzásának felvetésére! (Mert ingyen senki semmilyen matricát tarifatáblát nem fog nekünk gyártani!)

Magamból kiindulva amit egy taxisvállalkozó elszeretne érni, hogy ha már szabályozzák (össze maszatolják) a vállalkozás feltételeit és kötelezettségeit, hogy kiindulási alapként vegyék figyelembe a jogalkotók ezeket az emberi normatívákat:
 - 8 óra munka
 - rendes éves szabadság
 - egy megfelel? nyugdíj reménye (akiknek megadatik, hogy megéljék)
 - közlekedési szabályok, forgalmi viszonyok, ehhez pedig nem 240ft-os tarifa és szinte már egy nettó minimálbér felett lév? tagdíjak szükségeltetnek!
::)

43
Általános társalgó / Hiéna - Mi is, vagy ki is az a taxishiéna?
« Dátum: 2010 Szeptember, 12, 12:37:08 »
El?ször is nézzük, hogy mit jelent valójában a hiéna kifejezés!
-kutyához hasonló trópusi dögevő állat-
-kegyetlen, vérengző ember-

Ezt a kifejezést manapság már szinte minden nem cégzászló alá tartozó taxisra előszeretettel rá kiabálja a közvélemény. Számukra minden olyan taxis hiéna aki nem fillérekért dolgozik, hanem megpróbálja a vállalkozását úgy folytatni, hogy az nyereséget termeljen egy normális munkaidő alatt. Természetesen vannak kirívó esetek amikor valójában irreális az ár, csak azt a pontos mércét amihez viszonyítani lehet ki határozza meg, milyen erkölcsi valamint gazdasági normák és indokok alapján kerül az megítélésre!
A manapság kialakult taxiárak nem nyújtanak reális képet egy valóban gazdaságos, a jelen gazdasági viszonyok között, a taxisvállalkozó számára is élhető becsületes tarifáról.

Ez nagyrészt köszönhető az úgynevezett „fuvarszervező” irodáknak akik egy ismert telefonszám birtoklásával formálják és irányítják a taxipiac nagy részét, valamint a látszólag tehetetlen városvezetésnek. A fuvarszervezés tudománya számukra abban (most itt nem írok a visszapörgetésekről, pacsipénzekről,) ki is merül, hogy magyarul az utcán keletkező fuvarokat be kényszerítik egy telefonszám hívása alá az által, hogy „csak telefonon történő rendelés esetén” című okos kis szlogennel igen olcsó tarifát hirdetnek az utazóközönség felé, így kialakítva egy olyan fordított teljesen abnormális szolgáltatási szokást, hogy a plusz szolgáltatás olcsóbb, csak utazzon velünk! Ebből a tömegesen meghirdetett olcsó tarifából hamarosan kialakult egy hamis becsületes tarifa képe a közvélemény számára, ami nagyon messze áll a gazdaságos reális tarifától. Számukra nem volt elég az a tény, hogy hosszú évek alatt kialakítottak a taxipiacon egy teljesen hamis vállalkozói környezetet, amit a taxisok egy részének lejáratásával, a másik részének pedig a félrevezetésével értek el, hanem a szakma további pusztítását szeretnék folytatni! (Lásd: OTSZ javaslat)

Vannak még olyan taxisok akik nem hajlandóak behódolni ezeknek a „fuvarszervezőknek”, nem akarják egymást ellenőrizni, nem akarnak 1-2 perc alatt egy címre odaérkezni, és végül de nem utolsó sorban nem akarnak fillérekért dolgozni napi 12-16 órán keresztül, valamit élősködőket eltartani!

Sajnos ezeknek az elveknek nagyon nagy ára van ami erkölcsileg elég sokba kerül, mert ezek a vállalkozók meg vannak bélyegezve a „fuvarszervező-irodák” és katonáik által, amit tudatosan a közvélemény formálására is felhasználnak.
Ezeket a taxisokat hívják mostanság hiénának ők a taxistársadalom kihirdetett hiénái!

Matricás társaikkal ellentétben ők el akarják kérni az utastól a megélhetésükhöz szükséges viteldíjat, amit egyes napokon 2-3 fuvarból kell teljesíteniük, de előfordultak már olyan napok is amikor nem tudtak fuvarhoz jutni egy műszak alatt. Ezeknek az embereknek is vannak költségei, eleve az amit a vállalkozásuk terén az állam rájuk rótt, valamint a megélhetésükhöz szükséges költségek.
Mivel „céges” társaiknál jóval kevesebben vannak ez által a szavuk szinte semmi a szakmában, képviselőjük nincs, a piaci harcok közben egymást is megmarják (egyre jobban hasonlítanak az őket irányító felsőbb vezetéshez) és szigorúan őrzik a szokás jogán kiharcolt territóriumukat, amiből már mint az utas fogalma a fent vázolt dolgok alapján teljesen kihaló félben van.
Előfordulhat, hogy egyes esetekben még a céges társaik ára alatt is tudnak fuvarozni, amit a sorban betöltött pozíciójuk alapján vagy személyes úti céljuk függvényében határoznak meg.

Most szinte újra elérkeztünk ahhoz az örök kérdéshez, hogy a tyúk vagy a tojás volt előbb, a „céges” a mezítlábast okolja, a mezítlábas pedig a matricást a szakma tönkretételéért, de sajnos a végeredmény egy és ugyanaz, hogy romokban a szakma!

44
Információk - tájékoztató / A taxisfórum célja!
« Dátum: 2010 Szeptember, 03, 02:28:20 »
A taxisfórum célja, elsősorban a foglalkozásban aktívan résztvevők egységes érdekérvényesítés lehetőségének kialakítása, a taxi-gépkocsivezetők összefogása, informálása egy olyan szinten ami főként abba az irányban szeretne megmozdulni, hogy felkapcsolja a világosságot azokban a sötét fejekbe, akik e foglalkozás további rombolása mellett döntöttek!

Ez a kezdeményezés valójában egy nagyon nehéz és szinte (a hozzáállásotokat ismerve) reménytelen feladat amit már többen meg is erősítettek számomra! Megemlíteném például, hogy 10 taxisból körülbelül 3-4 képes önállóan internetezni, aki ezen a körön kívül rekedt azokhoz sajnos nagyon nehezen jut el bárminemű törekvés.

Hadd szögezzem le gyorsan mielőtt bárki megijedne, nem kell senkinek semmit sehová fizetni, nem kérek pénzt semmiért, nincs elnökség, nem kell nyilatkozni, csak azt szeretném elérni, hogy (mivel én egy eléggé önző ember vagyok másokkal ellentétben) reálisan áron szeretnék egy a számomra elérhető jövőben dolgozni!
Ezt most azért nem tudom megtenni mert tápláltok egy olyan hamis eszmét, amit arra alapoznak élősködők, hogy mennyi a fuvarszámod, valamit mi a tömegesen jól eladható tarifa, és nem arra, hogy mennyi a reális profitod egy normális munkaidőbe.
A fuvarmennyiség véleményem szerint globálisan nemhogy növekszik a taxipiacon hanem folyamatosan csökken, mégis úgy tudtok több fuvart szerezni, hogy ellopjátok magyarul egymástól és viszitek alacsonyabb áron. Manapság jártok már 140-170 Ft-tal kilométerenként, ami a jövőre nézve lehet, hogy már 100-140 Ft lesz az elkövetkezendő években, talán csak annyit vesztek észre az egészből, hogy éjjel-nappal az autóban ültök és az adósságotok évről évre egyre nagyobb összegre rúg.

Most jön az a kérdés amit mormolsz magadban, hogy ehhez miért kellek én, mit tudok én tenni ...? Semmi komolyat csak a jövődet alakítani oly módon, hogy nem táplálod azt a tüzet aminél nem lehet majd melegedni, csak izzadni vagy fázni!
Ehhez nem kell senki és semmiféle érdekvédelem vagy szakszervezet, önmagad vagy az érdekeid védője, amit saját magad képviselsz!


Gondoljatok csak bele, ha valaki valójában taxizni akar akkor az meg is teszi, még abban az esetben is ha az  „ügyeletes kedvenc” társasági telefonszáma nem felel, csak annyi történne, hogy kifizetne egy magasabb valamivel reálisabb összeget a fuvarért!
Amit még megemlítenék az az a felfogás, hogy ...ha én nem viszem el akkor elviszi más, ...mit lehet tenni el kell vinni, ami szintén csak a további pusztuláshoz való közvetlen vagy közvetett hozzájárulás.
Ne légy irigy a másikra, hanem nyisd fel a szemét, hogy lásson, ha már egy embert meggyőztél akkor tettél valamit!


Végezetül mielőtt gondolatban nekem esnél, tudom, hogy ez a kezdeményezés szinte reménytelen, de veled ellentétben aki csak lesve olvas (kinek nem inge, nem vegye magára) és bele törődött a sorsába, ...én legalább megpróbáltam tenni valamit! Amit én szeretnék elérni az az, hogy legalább egy jelet tegyél egy hozzászólás mellé arra legyél képes, vagy mutasd meg nekem, hogy hogyan kell ezt a taxit jól csinálni, mert akkor talán már lesz arra is remény, hogy nem mástól várod a megoldást hanem tennél is érte valamit!
Olyan kollégák hozzászólását várnám akik nem akarnak a jövőben minél olcsóbb tarifával dolgozni, és nem az egymástól való különböző módszerekkel végrehajtott fuvarlenyúlásban látják a kivezető utat!

45
Taxizás más szemmel, hogy is van ez valójában? Rémálom vagy valóság, kinek is jó ez a káosz a taxipiacon? Valójában kinek is jó ez a káosz a taxipiacon, ennek a kérdésnek a pontos megválaszolásához szükséges tényeket próbálom most felvázolni egy másik szemszögb?l, az érmének arról az árnyékos oldaláról amelyet soha nem tálalnak a közvélemény számára!

Akkor nézzük, vajon kinek lehet jó ez a teljes anarchia a taxis piacon! Els?sorban az utasoknak akik az olcsósága miatt nem tör?dnek a háttérben zajló dolgokkal folyamatokkal, és valljuk be nem is az ? hibájuk. ?k kihasználják és élvezik az értük való marakodást úgymond versenyt! Tehát err?l nem is kívánok többet szólni, mivel ?k csak élnek a lehet?séggel amit folyamatosan felkínálnak a számukra. ?k soha nem fogják a taxisok* problémáit megérteni, az érdekeiket védeni, az ? tudásuk hozzáértésük kimerül az egyéni igényeik kielégítésének elvárásában, továbbá nem ellenségük a saját pénzüknek!

Másodsorban de f?ként a taxisokból él?knek, azon él?sköd?knek, akik ezt a teljes káoszt el?szeretettel fenntartják el?segítik, és ezt véleményem szerint próbálják minden er?vel meg?rizni. Els? lépésként amiben mind egyetértenek, megpróbálják a cégjelzés nélküli azaz a maszek taxikat, a köznyelvben már elfogadott mezítlábas hiéna kifejezésekkel illetve, a cinikus média hozzájárulásával teljesen lejáratni elpusztítani, vagy végs? esetben hozzájuk való csatlakozásra bírni a tagdíj reményében.
Napló 2007
http://taxisforum.hu/files/naploadas2007.flv
Következ? lépésben a már a részükre behódolt taxisokkal, el?nytelen szerz?déseket kötnek,  pénzéért cserébe, mivel tudják, hogy ? egy jámborabb „jószág”, nem olyan mint a „maszek” aki az utastól akarja elkérni a jussát a megélhetéséhez.
Ezekkel a szerz?désekkel egymást is túl licitálva, olyan követelményt támasztanak lassan de biztosan elé, amivel egy teljes adóssághalmazt akasztanak a nyakába, és az utazóközönség felé tetszelegve a saját dics?ségüket hangoztatva, bele kényszerítik egy mókuskerékbe.
Ezeknek a taxisoknak látszólag munkát biztosítanak teljesen el?nytelen áron, amit valójában a reális ár alatt meghirdetve, valamint visszapörgetéssel, és „pacsi pénzek” leadásával szereznek.

A teljes színjátékhoz még hozzátartozik, hogy néha rövid ideig létszámstopot kiabálnak, különböz? büntetéseket alkalmaznak amiknek nagy része pénzért kiválható, esetleg egy-két „durvább” embert kirúgnak valós vagy valótlan indokok alapján a többiek megfélemlítése érdekében, ezeknek nagy részét egy bizonyos id? elteltével ha kell vissza is veszik.
Arra természetesen ügyelnek, hogy a közvéleményt megfelel? módon maguk mellett tartsák az olcsóságuk valamint reklámok segítségével.

Ezt a már régebben kialakult helyzetet hamar felismerve, mivel tudjuk a magyar leleményes ember, jelentek meg a szakmán él?sköd?k (hotelek, éttermek, utazási irodák, intézmények portásai, biztonsági cégek emberei) szintén folyamatos néha egyre nagyobb részüket követelve, és váltak közvetve e foglalkozás szabályozó dönt? részévé. (Némelyek ma már annyira leleményesek voltak a taxisok marakodásán felbuzdulva, hogy inkább saját céget alapítottak, és egyedi uralmuk lévén biztosítják számukra de f?ként a saját jólétükhöz való területet.)

Aztán jön az a pont, amikor valaki vagy valakik az ö módszerükkel harapnak a tortába, és a már megszerzett tagdíjaikat féltve, rögtön fixtarifáért kiáltanak.
Az újonnan jött, „taxitársaságokat” a saját (f?ként bejelentés nélkül) droidjaikon** kívül, nagyrészt a már teljesen eladósodott vagy túlvállalt kétségbe esett taxisok táplálják a napi látszólagos megélhetésükért cserébe. Talán önmaguk sem tudják, hogy ezen az úton elindítva eszközként használják ?ket, melyen velük cipeltetik a társaik és egyben a szakma koporsóját, aminek súlyától meggörnyedve kapják a kissé lassabb, de biztos halált! Ezeknek a társaságoknak a „leleményes” tulajdonosait csupán a tagdíjak számának növekedése érdekli bármi áron, amit folyamatos ár csökkentéssel akciókkal érnek el a taxisok kárára, és utazóközönség nagy örömére.

Ezt most csak a rend kedvéért említem meg, hogy a foglalkozásban vannak még jelen a folyamatosan veszteséget termel? BT-k KFT-k, ahol szintén meglehet kerülni a járulékok fizetését és ez által lehet olcsóbban „szolgáltatni”.

A szakmai hierarchia teljes csúcsán foglalják el a helyüket, uralkodói szerepüket betöltve a szakmát hivatalosan rendez?, de nálunk csak dilettáns döntéshozók csapatai, akik a hosszú évek alatt a már sokszorosan bebizonyított szakbarbár rendeleteik megalkotásával, ami valójában teljesen messze áll a reális rendezést?l, a taxisok további anyagi lehúzása mellett (élhetetlen tarifa, drosztengedély, igazolólap, stb.) el?segítik valamint fenntartják hallgatólagosan pártolják ezt a teljes káoszt. Ezek az döntéshozók nem tudják, de valójában inkább nem akarják tudni mert valami okból érdekük f?z?dik hozzá, hogy mi is megy végbe pontosan a taxipiacon, amely az ? döntéseik révén ma már egy közutálatnak örvend? foglalkozás, melyben további csalásra kényszerítik szakma dolgozóit így vagy úgy, arra ítélve, hogy él?sköd?k egyre nagyobb számát szolgálja ki a pusztulásra vezet? úton.
A jelenlegi vezetésnek feltehet?en az a célja, hogy mindenki pusztuljon bele, amihez a látszólag passzív hozzájárulást tanúsítanak, (nem létez? droszthelyekr?l drosztszámokról beszélnek mikor az utasok legnagyobb része már egyáltalán nem ül ott taxiba, vagy rendel vagy a birtokolt szórakozóhelyeknél éttermeknél hotelnál szál be, 210Ft-os tarifáról ami már több évvel ezel?tt sem volt becsületesen kifizet?d?, valamint csupán egy luxus számba men? matricázásról aminek a jogi háttere is homályos) de ez valójában egy tudatos pusztítása rombolása a foglalkozásnak, erre szinte minden esélyük megvan, mivel a taxisok a napi létük biztosítása érdekében egymás marásával, kiszorításával és fent írt él?sködök kitartásával vannak elfoglalva.
Az általuk azaz (f?város) két ellen?rük által kreált ellen?rzések hozzá nem értésr?l fejetlenségr?l tanúskodnak, többször ugyanazon már ismert taxisok rendszeres ellen?rzéséb?l (inkább piszkálásából) állnak ami csupán egy kimutatást szolgál, jogkörük csekély, tudásuk kimerül néhány nappali próbaút (most már az álló ellen?rzés is alkalmazzák mert mindenki ismeri ?ket a városban) és a tarifatábla kint létének hangoztatásából, a számlatömbök kíváncsi böngészéséb?l, a munkaidejük délután 3 óra felé lejár ezáltal gyakorlatilag teljesen ellen?rzés nélkül hagyva a piacot, ez szintén hallgatólagos pártolása a káosznak és félrevezetése a közvéleménynek.
Ezeknek az embereknek fogalmuk nincs arról, hogy f?ként az esti és éjszakai órákban egyáltalán mi zajlik ezen a piacon, hogy az általuk kijelölt drosztok 80-90% üresen áll, a „játékot” már leosztott lapok alapján játsszák!

Sajnos ha ez így folytatódik tovább, akkor lassan de biztosan kirajzolódni látszik abból a zavaros  káoszból, sok taxis számára ma még oly hihetetlenek t?n? az a már nem is olyan távoli jöv?, aminek építését a háttérben több évvel ezel?tt elkezdték alapját szolgáltatva a taxisok saját irigysége butasága, közönye, amelyben ezen döntéshozók akkor majd aktív segítségével, e szakma romjain felépítve teremtik újra, egy teljesen más gazdasági alapokra helyezve. (Lásd: Zóna taxi)

Ez a szakma egy komoly összefogás nélkül, önmagában ezekkel a résztvev?kel és valódi érdekképviselet hiányába alkalmatlan arra, hogy saját magát szabályozza, ehhez egy olyan hozzáért? hatósági szabályozás kikényszerítésére van szükség, ahol els?sorban az él?sköd?k leszakítása, a ténylegesen reális tarifa alkalmazhatósága, a létszám kérdése az els?dleges célpont! E három célpont együttes rendezése nélkül valamint egy szigorú ellen?rzés biztosítása mellett valójában nem oldható meg a hosszú évek alatt felgyülemlett, folyamatosan görgetett tényleges probléma!

Tehát most még egyszer felteszem a kérdést, hogy kinek is jó ez a káosz! A válasz: Ennek a folyamatnak a taxisok közül valódi gy?ztese egyáltalán nem lehetséges csak áldozata, minél tovább tartható fent mások el?nyére ez a lassú pusztító folyamat, annál tovább élteti aránytalanul olcsó tarifával utazó utasait, és a szakma megtelepedett él?sköd?it. Azt mondom döntse el mindenki magában, hogy az itt leírtak az rémálom vagy inkább a valóság fogalmát testesítik meg, de szerintem nem nehéz kitalálni.

Megjegyzés: Kívülállók valamint ezen döntéshozók szájából sokszor elhangzik az a cinikus kijelentés, „...,hogy akkor miért csinálják!, ...akkor abba kell hagyni!” ez a pontos határozott céljuk, a piac egy-két kézben való juttatása a „birkák karámba terelése” amiért valószín?síthet?, hogy valamilyen módon érdekeltek benne!

*taxisok = azok a taxisok, akik általában vállalkozók és saját maguk vezetik gépkocsijaikat.
**droid = önálló munkavégzésre alkalmas emberformájú robot, (látástól vakulásig dolgozó ember).

Oldalak: 1 2 [3] 4