Legutóbbi hozzászólások

Oldalak: [1] 2 3 ... 10
1
Elad - Kínál / Eladó Ford Mondeo
« Utolsó üzenet: írta bekdoki Dátum 2016 November, 26, 15:18:47 »
ELADÓ egy kifogástalan állapotban lévő Ford Mondeo 2.0 TDCI Trend Euro5-ös 2010/10havi Vezetett szervizkönyv ,karban tartva ,most volt olaj és szűrőcsere. Nemrég volt a részecskeszűrő pucolva és teljesen átnézetve. Az autó tökéletesen egyben van, motor, váltó kifogástalan. Budapesten tekinthető meg telefonon egyeztetett időpontban. Az autó munkakör váltás miatt ELADÓ. Taxiként vagy fehér rendszammal is! Érdeklődni és további info telefonon: 06309320424
Irányár: 2.350.000ft
2
Itt settenkedik a taxistársadalom újabb nagy piócája, azaz a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás kimagasló feltételekkel.

Míg sokan elsősorban az „UBER” tevékenységének a jogszabályi megfelelésére koncentrálva, illetve annak hiányára mutogatva várják a foglalkozásuk jövedelmezőségének jobbrafordulását, addig szinte észrevétlenül a figyelem hátterében (állami támogatással) megbújva egy újabb parazita kezdte el egyre intenzívebben szívni a taxis vállalkozások „vérét”.
Ezek pedig a biztosítók, kimondottan a KGFB termékei, melyek ugye mindenki számára kötelező érvénnyel és szerződési kötelezettséggel vannak a törvény erejével meghatározva.

Itt egyáltalán nem szándékom ennek a szükségszerűségét vagy kötelező jellegét vitatni, hanem kimondottan a mostanáig már elburjánzó gusztustalan és pofátlan, a taxisok (egyéb gazdasági tevékenységet folytatók) lehúzására irányuló díjszabásokat említem meg. Manapság már egyáltalán nem számít kirívónak a 3x-5x-ös, úgynevezett díjszorzó, amivel ezek a biztosítók, - itt most nevezzük nevén a gyereket - gátlástalanul visszaélnek, és pofátlan gerinctelen módon húzzák le e piac kiszolgáltatott szereplőit. Míg néhány évvel ezelőtt hallgatólagosan elfogadottnak számított a plusz 20-30%-os díjszorzó a taxik tekintetében, addigra mára már kialakult gyakorlattá vált, az irreális 3x-5x szorzók alkalmazása erre a szektorra. Előreláthatólag, amennyiben ez ilyen ütemben és mértékben folytatódik tovább anélkül, hogy bárki is fellépne ellene, akkor a jövőre nézve még súlyosabb lehúzásokkal találhatjuk magunkat szembe. Mert ami ma még csak 3x-5x-ös, az a közeljövőben (ellenállás hiányában) 6x-10x-es vagy akármilyen mértékű díjszorzó kitalálását is eredményezheti a biztosító részéről, csupán csak a pillanatnyi „éhség” alapján kialakítva.

Józan ésszel némileg elgondolkodtató az is, hogy egy személygépkocsi üzemben tartója, miért is jelent valójában ennyivel nagyobb kockázatot a biztosítók számára akkor, mikor rákerül a gépkocsira a sárga rendszám. Ha kétkedés nélkül elhinnénk azt, hogy a biztosítók a tényleges kockázatelemzés alapján alakítják így a díjtarifájukat a taxik tekintetében, akkor egyszerűen fogalmazva, hülyék lennénk, mint ahogy azok is vagyunk, hogy még szó nélkül tűrjük ezt az újabb lehúzási formát. 
Könnyen megesik néhány biztosítónál az is, hogy pl. aki már kettő-három káreseményt okozott fehér rendszámosan, ugyanolyan személyi és tárgyi feltételek esetén mégis kevesebbet fizet, mint az a „megbélyegzett” taxis, aki 5-10 éve káresemény nélkül közlekedik az utakon.
Azt sajnos tudatlan taxisként nem tudom megérteni, hogy miért releváns tényező az egy KGFB-nál, hogy mekkora a lakásom alapterülete vagy esetleg mennyi kiskorú gyermeket nevelek pontosan, mivel ez a biztosítási forma egy általam okozott kárért nyújt fedezetet a károsult számára, és nem a saját részemre biztosít fedezetet egyéb káresemény bekövetkezésekor.

Leginkább ezt a gusztustalanságot ahhoz tudnám hasonítani, pl. ha vásárláskor valamely barkácsáruházban fizetésnél a csavarhúzó árára 3x-5x szorzót alkalmaznak, mikor megtudják, hogy vállalkozóként a pénzkereset velejárójaként vásároljuk a szerszámot.

Talán ez az egész lehúzósdi is a reptéri-mutyi következményeként egyes gépkocsikban kialakult éves 100-120 ezres km futásteljesítményekből indul ki, vagy a „Pista bácsi féle” fixtarifával megállapított „a taxis most milyen jó keres” szlogeneket veszi alapul, illetve a PSZÁF beolvasztása az MNB alá a Jegybanktörvény által, a felügyelet fellazulásának lehetséges okozati következménye miatt jöhetett létre.


A taxis foglakozás a magyar gazdaságban, valamint ezáltal a társadalomban is valahogy olyan formán van bepozicionálva, hogy esetleg itt is egy érthetőbb hasonlattal is éljek, mint az evolúció folyamatában az afrikai szavannán a ragadozók számára a zsákmányállatok szerepe a megélhetésük biztosítása érdekében. E foglalkozás aktív résztvevői mindig egy olyan zsákmányállat szerepét töltik be, akit mindig fel lehet zabálni, akit mindig meglehet kergetni, akin mindig uralkodni lehet, akinek mindig menekülnie és küzdenie kell az életben maradásáért, mivel számos ragadozó les rá prédaként, mind a hatalom, mind a gazdaság szereplői közül.

E foglalkozásban vannak releváns, illetve kevésbé releváns tényezők, amit én úgy mérlegelek általában, hogy közvetlen vagy közvetve érinti a vállalkozásom működését és ez esetben sajnos, közvetlen érintenek ezek a lehúzások

Természetesen ehhez is, mint a sok egyéb mazochista baromsághoz, lehet ismét bégetni, majd a következményeként az utcán a „sárga gépkocsiban” egyre több időt eltölteni, mindezt azért, hogy egy újabb vérszívó pióca egyre nagyobb étvágyát kielégíthessük.
3
Megpróbáltam annak utána járni egy kicsit, hogy a NAV által közzé tett felhívásnak eleget téve, miként is indítható meg egy UBER-sofőr vállalkozása, amelyhez most már hangzatosan adószámot szükséges kiváltani.

Szaladjunk át gyorsan az előzményeken!

Először is megkerestem egy e-mail által a NAV-ot, melyben arra kértem őket, hogy az általuk közzé tett felhívás alapján adjanak számomra megfelelő tájékoztatást, milyen TEÁOR kód alapján indíthatom meg eme irányú tevékenységemet az okmányirodában.

Itt a válaszból csak idézni fogok egy részt: „Fentiek értelmében Ön a hivatkozott tájékoztatási kötelezettséget meghaladó válaszigényű kérdést fogalmazott meg, amelyre – a szükséges adatok hiányában – elektronikus levél útján nem áll módunkban a megfelelő tájékoztatást megadni.
Mindazonáltal - a levelében leírtakra tekintettel – a szóban forgó kérdésben segítséget nyújthat a Központi Statisztikai Hivatal, mely a tevékenységek TEÁOR kód szerinti besorolására jogosult.


Nem adtam fel e kérdés megválaszolását oly könnyen, ezért a KSH-n kívül megkerestem a KEKKH ügyfélszolgálatát is, melynek a válaszából az érthetőség végett, szintén csak idézni szeretnék.
Tájékoztatjuk, hogy Ügyfélszolgálatunk nem jogosult állásfoglalást nyújtani azon kérdéskörben, hogy egyéni vállalkozóként bizonyos tevékenység végzéséhez pontosan mely tevékenységi kör felvétele szükséges.
Tájékoztatjuk, hogy a kérdés eldöntésében szíveskedjen közvetlenül a leendő székhely szerinti illetékes járási hivatal okmányirodai ügyfélszolgálatához vagy új típusú kormányablakához fordulni, illetve a Központi Statisztikai Hivataltól is kérhető állásfoglalás erre vonatkozóan.


Időközben megérkezett a KSH elektronikus levele is melyben tájékoztattak, hogy „Hivatalunkhoz érkezett, körülményeiben nem részletezett besorolási igényével kapcsolatban tájékoztatom, hogy az osztályozásokba történő önbesoroláshoz honlapunkon valamennyi információ elérhető az alábbi útvonalon: www.ksh.hu Osztályozások- TEÁOR; TESZOR; ÖVTJ. Tájékoztatom, hogy amennyiben tevékenysége besorolását illetően szakértőink állásfoglalását kéri, azt térítési díj ellenében tudjuk teljesíteni.
Némi hezitálás után még mindig nem gondoltam, hogy feladom ily egyszerűen, ezért az általuk meghatározott 7000 Ft+Áfa kifizetése mellett döntöttem a kérdés pontos eldöntése érdekében.

A végeredmény itt mellékelve alul megtekinthető bárki számára, melyből a személyes adataimat azért eltávolítottam.

Ennek ellenére én még továbbra sem tartom biztosnak azt, hogy más TEÁOR, illetve ÖVTJ kód alapján nem indítható meg hivatalosan az úgynevezett  UBER-sofőr jellegű tevékenységi forma.
Itt szintén szeretnék arra utalni, hogy az F.taxi vezérigazgató nyilatkozata alapján megindult gyors látszólagos rendelet alkotási beavatkozás, – amit a rövidlátók, oly nagy sikernek értékelnek – mit is tartalmaz pontosan, mivel ebben a tekintetben jogi szempontból is kétségeket támaszt az UBER-sofőr hatósági felelősségre vonásával  kapcsolatban.

Röviden a most gyorsan „megszült” (326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet) változás pontosan azt tartalmazza, hogy:
97. § (1) Az ellenőrző hatósági személy a hatósági engedélyt és jelzést a helyszínen elveszi, ha
e) a járművel a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról szóló kormányrendeletben meghatározott tevékenységi engedély nélkül végeztek személytaxi-szolgáltatást.
"
Itt a hangsúly a személytaxi-szolgáltatáson van, mivel a (176/2015. (VII. 7.) Korm. rendelet), azaz a „személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról szóló kormányrendelet” így deklarálja annak pontos meghatározását.
7. személytaxi-szolgáltatás: a viteldíjjelző készülékkel ellátott, a személygépkocsi vezetőjén kívül legalább négy és legfeljebb hat utas utazására alkalmas személygépkocsival ellenérték fejében végzett közúti személyszállítás;
Tehát azt minősíti  személytaxi-szolgáltatásnak, amit úgymond viteldíjjelző készülékkel ellátott személygépkocsival végeznek.

Ugye, milyen egyszerű is lett volna belefoglalni azt, hogy „vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatást”, na de valami okból kifolyólag nem tették meg!

Nos, se baj lehet örülni újra a nagy semminek, valamint annak is, hogy eközben a közlekedési felügyeleteken már több száz személygépkocsis személyszállító szolgáltatás engedélyezésére merült fel igény, aminek az engedélyezése folyamatosan (update: jelenleg akadozva) folyik, és leggyakrabban a „szálláshely-hasznosítási” főtevékenység megjelölése mellett igényelnek.

Végezetül a szubjektív véleményem, ha ez így megy tovább, akkor eljöhet az is, hogy a BKK által kiszorított egynéhány taxisból lesz majd a legjobb UBER-es, mivel ez a „háború” még nincs végig játszva, ezidáig csak a kisebb „csataterek” alakultak ki, mert ennek az ügynek van igény a folytatására.

(Megjegyzés: az Origo, az Index, az RTL és a többi hasonló tájékoztatást nyújtó média, valamint a tisztánlátás végett ez az oldal sem tartozik, a jogforrás fogalma alá.)
4
2016. évi havi járulék fizetési kötelezettségek, a minimálbér (111000 Ft) után!

Egyéni és társas vállalkozó minimum járulékfizetése:
A többes jogviszonyban nem álló főfoglalkozású egyéni, illetve társas vállalkozó minimum járulékfizetésének alapja magasabb mint a minimálbér, megállapításának módja pedig a következő.
--27%-os szociális hozzájárulási adó minimális alapja a minimálbér 112.5%-a, azaz 124875 Ft.
Fizetendő: 33716 Ft
10032000-06055912
NAV Szociális hozzájárulási adó beszedési számla

--10%-os nyugdíjjárulék alapja a minimálbér, azaz 111000 Ft.
Fizetendő: 11100 Ft
10032000-06056236
NAV Nyugdíjbiztosítási Alapot megillető bevételek magánszemélyt, őstermelőt, egyéni vállalkozót,
kifizetőt terhelő kötelezettség beszedési számla

--8,5%-os (4+3+1,5) egészségbiztosítási és munkaerő-piaci járulék minimális alapja pedig a minimálbér 150%-a azaz 166500 Ft
Fizetendő: 14153 Ft
10032000-06056229
NAV Egészségbiztosítási és munkaerő-piaci járulék magánszemélyt, őstermelőt, egyéni vállalkozót, kifizetőt terhelő kötelezettség beszedési számla
Ez összesen: 58969 Ft/hó
5
Az előzőleg már a legfontosabb említett kérdés az, hogy mire is szükséges pontosan kiváltania a vállalkozását egy „UBER partnernek”, mert amennyiben az állam részéről elfogadnak bármilyen más jellegű tevékenységet, mint a taxi személyszállítás, akkor ez esetben legális tevékenységként folytatható tovább e piaci rész kiszakítása ebből a piaci területből.

Vélhetően a jövőben az történik majd, mint a „TaxiPlus" időszakban, csak egy másik TEÁOR kód alatt, újabb „gazda” váltás következik sokak számára, mivel az olcsó szolgáltatást keresők tömegesen veszik igénybe majd - most már a lassan legálissá váló - ezt a fajta szolgáltatási formát.

Ez pontosan az állam félrevezetése és a főváros pofátlansága, mivel egy taxi szabályozás címén, (vélhetően már akkor meglévő hátsó szándék mellett,) mindenféle szükségtelen költségnövelő szabályozásra kényszerítették a jelenleg piacon lévő szereplőket és egyben megszüntették a piaci versenyt, mindezt úgy, hogy közben az állam részéről majd később nyitottak egy kiskaput egy másik irányból.

176/2015. (VII. 7.) Korm. rendelete 22. § (2)  „Személygépkocsis személyszállító szolgáltatás kizárólag vagy külön díj megállapítása nélkül a főszolgáltatás részeként – a főszolgáltatást nyújtó, az utasok vagy megbízottjuk által adott előzetes megrendelés alapján – végezhető.”

A fent említett kormányrendeletben előírt feltételeket valamilyen úton-módon egy UBER vélhetően úgy is könnyűszerrel venni fogja és így az esetben megtörténik e piaci terület kettészakítása, tehát az olcsóságot keresők és a klasszikus taxiszolgáltatás elválik egymástól.  A személygépkocsis személyszállító tevékenységet a települési önkormányzatok nem szabályozhatják, mivel erre jelenleg egyáltalán nem rendelkeznek felhatalmazással, valamint az engedély az egész ország területére érvényes, ezért a fővárosi taxirendelet nem vonatkozik rá. Ez a fajta szolgáltatás jelenleg még nincs teletűzdelve, mindenféle túlzó költségnövelő tényezőkkel, tehát ezért olcsóbban folytatható, valamint nagyobb igény esetén már bizonyítottan, más díjszabás is érvényesíthető.

Talán lassan bebizonyosodik az a feltételezésem is, hogy csak pár taxicég marad talpon ezen a területen, akik ugye rendelkeznek a már előzőleg említett lenyúlt piaci helyekkel. 

Ezt csak azért írom le, mivel a Magyar Kormány részéről elhangzott az a kijelentés, hogy az UBER-t, nem tiltják be, viszont valahogy legálissá szükséges tenniük és erre a jelenlegi törvényi környezet ezt a lehetőséget biztosítja.

Annak ellenére kíváncsian várom a fejleményeket, mivel a magyar tőke egy része csap össze a külföldi tőke, a magyar társadalmi érdek és a magyar tőke másik részének érdekeivel szembe.

Nos, újra lehet gondolkozni!
6
UBER – avagy néhány gondolat a problémáról.

Talán néhányan még mindig nem értik (az UBER támogatói közül) meg, hogy nem az UBER szállítja az utast, hanem a saját már kizsigerelt vagy munkanélkülivé vált, alulfizetett honfitársaink, valamint szintén a saját honfitársaink veszik leginkább igénybe a szolgáltatásukat úgy, hogy legkevésbé érdekli őket a jogszabályi háttérnek való megfelelés. Kizárólag az olcsóbb ár a döntő és ezért hajlandóak az egekig magasztalni azt az úgynevezett „modern applikációt”, mivel azt vélik, hogy az applikáció okossága az olcsó szolgáltatás.
Egy egyszerű példát írok annak, aki esetleg nem érti, hogy miről is van pontosan szó: otthon főzzetek egy nagy kondér bablevest, majd a neten egy applikációval áruljátok ki a tartalmát úgy, hogy ételmegosztásként működjön, kérjetek érte 300-400 Ft-ot és máris lehet éttermet (kifőzdét) üzemeltetni okosba otthon. A bableves előállítás belekerült 5000 Ft-ba és végén a befolyt összeg lesz 15000 Ft, az applikációt üzemeltető levonja a saját 20-25%-át, de még így is szép pénz marad.
Nem kell hozzá más, mint egy helység, egy nagy kondér, egy tűzhely, az alapanyag és persze az olcsóságot támogató sok fogyasztó, amiből bizonyíthatóan van elegendő. Na de..., hogy létezik már ilyen csak étterem vagy kifőzde megnevezéssel, sebaj, az jelenleg nem ételmegosztó néven fut még a neten keresztül egy innovatív fejlesztésként bemutatva. (Jogszerűen disznót sem vágnak már háznál eladásra vagy töltenek kolbászt eladásra, stb.)
Talán így már megérti a sok „OKOS” azt a nagy okosságot, amit az UBER szoftver felfedezett.

Taxisként nem akarom túlzottan védeni a taxisokat, mivel ehhez javarészt Ők is, de elsősorban a rajtuk élősködők járultak hozzá, hogy megszűnt a piaci verseny. Pedig milyen egyszerű lenne azt helyre állítani egy megfelelő maximált tarifával, de ugye akkor mi történne a reptéri mutyival, hogyan szednék le arról a sok „kiváltságos” szolgalelkű taxisról azt 1600-2000 Ft-ot fuvaronként.
A kulcs ebben van, de nem ezt keresi senki, ha másik cég árba alá mehetne a F.taxinak az esetben hozzáférne a reptéri rendeléshez is, de egy bizonyos réteg számára ez már nem elfogadható, mert akkor kevesebb a mutyis bevétel. (A taxis zsebében így is csak 4350 Ft marad a 6000 Ft-ból.)
Inkább azzal kellene foglalkozni, hogy ha egy egységes színvonal van egy egységes minőséggel, akkor miért csak az a bizonyos F.taxi állhat oda az ország kapujában szolgáltatni törvényesített mutyi címén. Annak idején mikor megkötötték az első szerződést a reptérrel, akkor még volt különbség a szolgáltatási színvonal között, most jelenleg hivatalosan már nincs, de ennek ellenére mégis tud valami olyan nyújtani, amit a többi szolgáltató nem, …vagy akkor lehetséges, hogy mégse egy a szolgáltatás színvonala.

F.taxi lenyúlta a repteret, a C.taxi javarészt lenyúlta a hoteleket, éttermeket, a többi taxiscégnek megmaradt osztozkodásra a lakossági megrendelés, illetve a kisebb megrendelő cégek. De mivel a lakosság ilyen téren nem hülye és a bérezés alapján nincs túlzottan eleresztve, ezért egyáltalán nem érdekli a sárga szín, a téli gumi, a dohányzási tilalom (még dohányozhat is), valamint az egyéb túlzó marhaságok. Hanem kizárólag arra összpontosít, hogy el akar jutni A-ból B-be, ezért elsődleges célja az, minél olcsóbban hozzájutni ehhez a szolgáltatáshoz, és ha nincs UBER, akkor van helyette más mivel, mint már írtam nem az UBER viszi el, hanem lehet, hogy a szomszéd Pisti.

Ez az egész a fixtarifának és a velejáró sok egyéb baromságnak a hozadéka, valamint a sok feleslegesen kitartott (eltartott) taxiscégnek a nyomására megalkotott fővárosi és állami „taxicéges-mutyipaktum” bevezetése.

Látható az UBER példájából is, hogy egy egyszerű applikációval kiválható lenne megfelelő állami akarat esetén a sok felesleges taxiscég, de még mindig ők irányítanak és bármi áron szükséges számukra a havi 70-93 ezer Ft tagdíj taxisokként, plusz az arra jogosulttá tettek számára a pacsipénzek kihúzása a taxisok zsebéből.
Először kiszorították a kisebb cégeket a piacról úgy, hogy mikor már az árverseny következményeként veszélybe kerültek a tagdíjak és ez által az életszínvonal csökkenés eshetősége a cégvezetők számára, gyorsan léptek a fixtarifa irányában, hogy csak a létszám, azaz a tagdíjak száma megmaradjon. Itt nem taxisok irányítottak, hanem a telefonszám tulajdonosok, valamint a pacsipénz beszedő intézmények, ezért kellett valójában meggátolni a piacra jutás lehetőségét és felosztani a piacot.
Most a már jelenlegi, azaz a következő lépésben, a körben bent maradtakat szorítják ki úgy, hogy a lenyúlt helyeken olyan pénzeket adnak ki pacsipénzként a fixtarifából, ami alá taxisként már nem lehet alá menni. (Lásd: mely cégek autói nem voltak jelen a demonstráción.) Abban bíztak, hogy majd nem kínálnak alájuk az árban és örökké tart a kiváltságos helyzetük, de az e körből kihullottak és az erre igényt tartók így is, úgy is megtalálják egymást a weben, a hirdetésben, vagy személyes kapcsolatok útján.

Valójában ezt a helyzetet felismerve köszönt be ide (és a többi országba is) az UBER a jogszabályok megkerülésével egy szuper okosságként előadva, és a lakosság támogatásával, valamint olcsóbbsága miatti szimpátiával egyre jobban virul. (Régebben ehhez hasonlóan tették a kisebb taxiscégek, ezért kellett kilökni őket e piaci területről.)

Talán ez az UBER arra is jónak bizonyult, hogy rámutatott arra, a népnek nem egy államilag agyon szabályozott, minden hülyeséggel teletűzdelt szabályozásra van szüksége, hanem egy a szolgáltatás ellátásra elegendően alkalmas, de leginkább olcsó szolgáltatásra, annak ellenére, hogy a jelenlegi tarifa nagyon messze van még a reális piaci tarifától.

Ideje lenne eldönteni, hogy az állam vagy a piac szabályozzon ebben a szektorba, és ha az állam mellett dönt a többség, akkor viszont a korrupciót az élősködőket ki kell söpörni elsősorban innen erről a területről.

Minden esetre minden elismerésem és tiszteletem azoké a sofőröké, akik ott kint fagyoskodtak, illetve demonstráltak a hidegben, mindezt azért, hogy a már fentebb is vázolt korrupt és velejéig romlott rendszer továbbra is fennmaradjon, stabilan szolgálva tovább a rátelepedett élősködőit.

Sajnos, mint mindig nem került szóba: a BKK Zrt. törvénytelen tejhatalmú ellenőrzése, az NKH hatósági eljárása a BKK Zrt. levelei alapján, a lenyúlt reptér, a drasztikus drosztdíj emelés, a megfelelő igényvezérelt tarifa, az idióta teljesen felesleges kezdőként (120-125 ezer Ft) ötévenkénti (20-25 ezer Ft) tanfolyamok, amelyben arra tanítanak, hogy miként kell vállalkozni, de valójában közöd nincs hozzá, mivel megmondják, hol mennyit kell fizetni és mennyit kérhetsz az általad elvégzett munkáért.

Ezekbe az elkövetkezendő tárgyalásokban valójában nagyon nem lehet már bízni, mivel ezek megint arról fognak szólni, hogy a taxis és az utas között résztvevő köztes szereplők, irányító szerepüket megtartva megfelelően be tudják biztosítani a piaci részesedésüket.  (Lásd: már nyilatkoznak is a szakma „igazi” nagyjai, Dudás, Peredi stb. M Zoli egy kissé jelenleg még visszafogottabb.)

A végső cél az, hogy csak pár cég maradjon talpon és az Ő megkerülésük nélkül egyáltalán ne lehessen majd taxi-szolgáltatást végezni Budapesten, mindezt úgy, hogy minden bőrt ők húzzanak le a munkát végző vállalkozókról.

Továbbá tudom, hogy amit írtam az sokaknak nem tetszik, de nem is vágyom népszerűségre!
7
EU - Európai Unió / Drezda - Németország
« Utolsó üzenet: írta taxis Dátum 2015 December, 15, 02:23:25 »
Most annak nézünk utána, hogy Németország keleti felén, a volt keleti blokk egykori területén Szászország fővárosában Drezdában, milyen árakon és szabályok alapján dolgoznak az ottani taxis kollégáink.
Drezdában 3 fajta taxitarifa van alkalmazásban, amit a helyi hatóság rendeletben szabályoz, a legutolsó tarifa változás 2014 december 15-től van hatályba. (Itt)

Váltószámként az egyszerűség kedvéért alkalmazzunk most is 300 Ft-os €/HUF árfolyamot és számoljunk azon!

I. tarifa
Egészségbiztosítás által igénybe vehető.

Alapdíj: 2,90€ = 870 Ft
Kilométerdíj: 1,80 € = 540 Ft /km
Várakozás: 21 €/óra = 6300 Ft/óra azaz 105 Ft percenként


II. tarifa
Naponta 5:00-20:00 között minden nap, kivéve a vasárnapokon és az ünnepnapokon.

Alapdíj: 3,90 € = 1170 Ft
Kilométerdíj: 0-tól 3km-ig: 2,20 € = 660 Ft/km
                     4 km-től: 1,80 € = 540 Ft/km
Várakozás:
8.50 €/óra = 2550 Ft/óra azaz 42.50 Ft percenként, 0-119 másodperc között
24 €/óra = 7200 Ft/óra azaz 120 Ft percenként, 120 másodperctől


III. tarifa
Naponta 20:00-05:00 között minden nap, valamint a vasárnap és az ünnepnapokon egész nap.

Alapdíj: 3,90 € = 1170 Ft
Kilométerdíj: 0-tól 3km-ig: 2,20 € = 660 Ft/km
                     4 km-től: 2,00 € = 600 Ft/km
Várakozás:
8.50 €/óra = 2550 Ft/óra azaz 42.50 Ft percenként, 0-119 másodperc között
24 €/óra = 7200 Ft/óra azaz 120 Ft percenként, 120 másodperctől

Pótdíjak a II. és III. tarifákhoz.

Egyterű autó 5 foglalt üléstől: 5,00 € = 1500 Ft
Városhatáron túli úti cél: 5,00 € = 1500 Ft
6 személynél több szállításra alkalmas taxi rendelése esetén: 5,00 € = 1500 Ft

Mindegyik tarifa 7%-os Áfa-t tartalmaz.

Lehet tűnődni, hogy ez miért is lehet így, pedig ez a város is keleti blokk volt valamikor!
8
Általános társalgó / Elfogadta a Fővárosi Közgyűlés a taxirendelet módosítását.
« Utolsó üzenet: írta taxis Dátum 2015 Október, 28, 11:50:18 »
A Fővárosi Közgyűlés természetesen elfogadta a taxirendelet változtatást.
Így jövőben többet fizetünk taxiállomásokért és még nagyobb jogokkal hatalmazták fel a BKK Zrt-t.
Tarlós úr többször is elmondta, hogy senki ne gondolja, hogy Ők 4800 taxissal fognak egyeztetni, hanem a foglalkozáson belül döntsék el a jogos képviseletet.
No comment! Lehet bégetni.
9
Általános társalgó / Lehet újra bégetni, változik a budapesti taxirendelet!
« Utolsó üzenet: írta taxis Dátum 2015 Október, 24, 01:53:27 »
Sokak újra bégethetnek megint, mert jön az újabb rendelet módosítás a Budapest részéről!
Van benne sok szép újabb változás, de legfőképpen a drasztikus drosztdíj emelés a legértékelhetőbb (elfogadták már) és persze az, hogy a minimálbér szintű nyereség megmarad havonta a taxis vállalkozók zsebébe évi 30000km hasznos kilométerrel számolva.
Ez itt számomra egy kicsit ellentmondásos, mivel 30000km szorozva 280Ft már önmagában 8.4 millió és jóval az ÁFA határ fölött van, de az igazi szakértelem  egy 4931 TEÁOR kóddal rendelkező (önkormányzati tulajdonban lévő) gazdálkodó szervezet kiszámolta az ÁFA határ alatt.
Ehhez már sokat nem tudok, és nem is akarok hozzáfűzni, mivel csak röhögni érdemes, hogy évek óta mi zajlik a taxi ügyben egyáltalán.
Hajrá juhok bégesetek, dolgozik az érdekképviselet!
10
Általános társalgó / Megszületett, íme amire oly sokan vártak!
« Utolsó üzenet: írta taxis Dátum 2015 Június, 26, 22:24:35 »
MEGSZÜLETETT, íme amire oly sokan áhitozva vártak!
Katt ide!

(Hajrá "juhok", örüljetek neki!)
Most majd lehet menni ötévente vizsgázni, jó kis pénzért cserébe persze.
Oldalak: [1] 2 3 ... 10