Legutóbbi hozzászólások

Oldalak: [1] 2 3 ... 10
1
2016. évi havi járulék fizetési kötelezettségek, a minimálbér (111000 Ft) után!

Egyéni és társas vállalkozó minimum járulékfizetése:
A többes jogviszonyban nem álló főfoglalkozású egyéni, illetve társas vállalkozó minimum járulékfizetésének alapja magasabb mint a minimálbér, megállapításának módja pedig a következő.
--27%-os szociális hozzájárulási adó minimális alapja a minimálbér 112.5%-a, azaz 124875 Ft.
Fizetendő: 33716 Ft
10032000-06055912
NAV Szociális hozzájárulási adó beszedési számla

--10%-os nyugdíjjárulék alapja a minimálbér, azaz 111000 Ft.
Fizetendő: 11100 Ft
10032000-06056236
NAV Nyugdíjbiztosítási Alapot megillető bevételek magánszemélyt, őstermelőt, egyéni vállalkozót,
kifizetőt terhelő kötelezettség beszedési számla

--8,5%-os (4+3+1,5) egészségbiztosítási és munkaerő-piaci járulék minimális alapja pedig a minimálbér 150%-a azaz 166500 Ft
Fizetendő: 14153 Ft
10032000-06056229
NAV Egészségbiztosítási és munkaerő-piaci járulék magánszemélyt, őstermelőt, egyéni vállalkozót, kifizetőt terhelő kötelezettség beszedési számla
Ez összesen: 58969 Ft/hó
2
Az előzőleg már a legfontosabb említett kérdés az, hogy mire is szükséges pontosan kiváltania a vállalkozását egy „UBER partnernek”, mert amennyiben az állam részéről elfogadnak bármilyen más jellegű tevékenységet, mint a taxi személyszállítás, akkor ez esetben legális tevékenységként folytatható tovább e piaci rész kiszakítása ebből a piaci területből.

Vélhetően a jövőben az történik majd, mint a „TaxiPlus" időszakban, csak egy másik TEÁOR kód alatt, újabb „gazda” váltás következik sokak számára, mivel az olcsó szolgáltatást keresők tömegesen veszik igénybe majd - most már a lassan legálissá váló - ezt a fajta szolgáltatási formát.

Ez pontosan az állam félrevezetése és a főváros pofátlansága, mivel egy taxi szabályozás címén, (vélhetően már akkor meglévő hátsó szándék mellett,) mindenféle szükségtelen költségnövelő szabályozásra kényszerítették a jelenleg piacon lévő szereplőket és egyben megszüntették a piaci versenyt, mindezt úgy, hogy közben az állam részéről majd később nyitottak egy kiskaput egy másik irányból.

176/2015. (VII. 7.) Korm. rendelete 22. § (2)  „Személygépkocsis személyszállító szolgáltatás kizárólag vagy külön díj megállapítása nélkül a főszolgáltatás részeként – a főszolgáltatást nyújtó, az utasok vagy megbízottjuk által adott előzetes megrendelés alapján – végezhető.”

A fent említett kormányrendeletben előírt feltételeket valamilyen úton-módon egy UBER vélhetően úgy is könnyűszerrel venni fogja és így az esetben megtörténik e piaci terület kettészakítása, tehát az olcsóságot keresők és a klasszikus taxiszolgáltatás elválik egymástól.  A személygépkocsis személyszállító tevékenységet a települési önkormányzatok nem szabályozhatják, mivel erre jelenleg egyáltalán nem rendelkeznek felhatalmazással, valamint az engedély az egész ország területére érvényes, ezért a fővárosi taxirendelet nem vonatkozik rá. Ez a fajta szolgáltatás jelenleg még nincs teletűzdelve, mindenféle túlzó költségnövelő tényezőkkel, tehát ezért olcsóbban folytatható, valamint nagyobb igény esetén már bizonyítottan, más díjszabás is érvényesíthető.

Talán lassan bebizonyosodik az a feltételezésem is, hogy csak pár taxicég marad talpon ezen a területen, akik ugye rendelkeznek a már előzőleg említett lenyúlt piaci helyekkel. 

Ezt csak azért írom le, mivel a Magyar Kormány részéről elhangzott az a kijelentés, hogy az UBER-t, nem tiltják be, viszont valahogy legálissá szükséges tenniük és erre a jelenlegi törvényi környezet ezt a lehetőséget biztosítja.

Annak ellenére kíváncsian várom a fejleményeket, mivel a magyar tőke egy része csap össze a külföldi tőke, a magyar társadalmi érdek és a magyar tőke másik részének érdekeivel szembe.

Nos, újra lehet gondolkozni!
3
UBER – avagy néhány gondolat a problémáról.

Talán néhányan még mindig nem értik (az UBER támogatói közül) meg, hogy nem az UBER szállítja az utast, hanem a saját már kizsigerelt vagy munkanélkülivé vált, alulfizetett honfitársaink, valamint szintén a saját honfitársaink veszik leginkább igénybe a szolgáltatásukat úgy, hogy legkevésbé érdekli őket a jogszabályi háttérnek való megfelelés. Kizárólag az olcsóbb ár a döntő és ezért hajlandóak az egekig magasztalni azt az úgynevezett „modern applikációt”, mivel azt vélik, hogy az applikáció okossága az olcsó szolgáltatás.
Egy egyszerű példát írok annak, aki esetleg nem érti, hogy miről is van pontosan szó: otthon főzzetek egy nagy kondér bablevest, majd a neten egy applikációval áruljátok ki a tartalmát úgy, hogy ételmegosztásként működjön, kérjetek érte 300-400 Ft-ot és máris lehet éttermet (kifőzdét) üzemeltetni okosba otthon. A bableves előállítás belekerült 5000 Ft-ba és végén a befolyt összeg lesz 15000 Ft, az applikációt üzemeltető levonja a saját 20-25%-át, de még így is szép pénz marad.
Nem kell hozzá más, mint egy helység, egy nagy kondér, egy tűzhely, az alapanyag és persze az olcsóságot támogató sok fogyasztó, amiből bizonyíthatóan van elegendő. Na de..., hogy létezik már ilyen csak étterem vagy kifőzde megnevezéssel, sebaj, az jelenleg nem ételmegosztó néven fut még a neten keresztül egy innovatív fejlesztésként bemutatva. (Jogszerűen disznót sem vágnak már háznál eladásra vagy töltenek kolbászt eladásra, stb.)
Talán így már megérti a sok „OKOS” azt a nagy okosságot, amit az UBER szoftver felfedezett.

Taxisként nem akarom túlzottan védeni a taxisokat, mivel ehhez javarészt Ők is, de elsősorban a rajtuk élősködők járultak hozzá, hogy megszűnt a piaci verseny. Pedig milyen egyszerű lenne azt helyre állítani egy megfelelő maximált tarifával, de ugye akkor mi történne a reptéri mutyival, hogyan szednék le arról a sok „kiváltságos” szolgalelkű taxisról azt 1600-2000 Ft-ot fuvaronként.
A kulcs ebben van, de nem ezt keresi senki, ha másik cég árba alá mehetne a F.taxinak az esetben hozzáférne a reptéri rendeléshez is, de egy bizonyos réteg számára ez már nem elfogadható, mert akkor kevesebb a mutyis bevétel. (A taxis zsebében így is csak 4350 Ft marad a 6000 Ft-ból.)
Inkább azzal kellene foglalkozni, hogy ha egy egységes színvonal van egy egységes minőséggel, akkor miért csak az a bizonyos F.taxi állhat oda az ország kapujában szolgáltatni törvényesített mutyi címén. Annak idején mikor megkötötték az első szerződést a reptérrel, akkor még volt különbség a szolgáltatási színvonal között, most jelenleg hivatalosan már nincs, de ennek ellenére mégis tud valami olyan nyújtani, amit a többi szolgáltató nem, …vagy akkor lehetséges, hogy mégse egy a szolgáltatás színvonala.

F.taxi lenyúlta a repteret, a C.taxi javarészt lenyúlta a hoteleket, éttermeket, a többi taxiscégnek megmaradt osztozkodásra a lakossági megrendelés, illetve a kisebb megrendelő cégek. De mivel a lakosság ilyen téren nem hülye és a bérezés alapján nincs túlzottan eleresztve, ezért egyáltalán nem érdekli a sárga szín, a téli gumi, a dohányzási tilalom (még dohányozhat is), valamint az egyéb túlzó marhaságok. Hanem kizárólag arra összpontosít, hogy el akar jutni A-ból B-be, ezért elsődleges célja az, minél olcsóbban hozzájutni ehhez a szolgáltatáshoz, és ha nincs UBER, akkor van helyette más mivel, mint már írtam nem az UBER viszi el, hanem lehet, hogy a szomszéd Pisti.

Ez az egész a fixtarifának és a velejáró sok egyéb baromságnak a hozadéka, valamint a sok feleslegesen kitartott (eltartott) taxiscégnek a nyomására megalkotott fővárosi és állami „taxicéges-mutyipaktum” bevezetése.

Látható az UBER példájából is, hogy egy egyszerű applikációval kiválható lenne megfelelő állami akarat esetén a sok felesleges taxiscég, de még mindig ők irányítanak és bármi áron szükséges számukra a havi 70-93 ezer Ft tagdíj taxisokként, plusz az arra jogosulttá tettek számára a pacsipénzek kihúzása a taxisok zsebéből.
Először kiszorították a kisebb cégeket a piacról úgy, hogy mikor már az árverseny következményeként veszélybe kerültek a tagdíjak és ez által az életszínvonal csökkenés eshetősége a cégvezetők számára, gyorsan léptek a fixtarifa irányában, hogy csak a létszám, azaz a tagdíjak száma megmaradjon. Itt nem taxisok irányítottak, hanem a telefonszám tulajdonosok, valamint a pacsipénz beszedő intézmények, ezért kellett valójában meggátolni a piacra jutás lehetőségét és felosztani a piacot.
Most a már jelenlegi, azaz a következő lépésben, a körben bent maradtakat szorítják ki úgy, hogy a lenyúlt helyeken olyan pénzeket adnak ki pacsipénzként a fixtarifából, ami alá taxisként már nem lehet alá menni. (Lásd: mely cégek autói nem voltak jelen a demonstráción.) Abban bíztak, hogy majd nem kínálnak alájuk az árban és örökké tart a kiváltságos helyzetük, de az e körből kihullottak és az erre igényt tartók így is, úgy is megtalálják egymást a weben, a hirdetésben, vagy személyes kapcsolatok útján.

Valójában ezt a helyzetet felismerve köszönt be ide (és a többi országba is) az UBER a jogszabályok megkerülésével egy szuper okosságként előadva, és a lakosság támogatásával, valamint olcsóbbsága miatti szimpátiával egyre jobban virul. (Régebben ehhez hasonlóan tették a kisebb taxiscégek, ezért kellett kilökni őket e piaci területről.)

Talán ez az UBER arra is jónak bizonyult, hogy rámutatott arra, a népnek nem egy államilag agyon szabályozott, minden hülyeséggel teletűzdelt szabályozásra van szüksége, hanem egy a szolgáltatás ellátásra elegendően alkalmas, de leginkább olcsó szolgáltatásra, annak ellenére, hogy a jelenlegi tarifa nagyon messze van még a reális piaci tarifától.

Ideje lenne eldönteni, hogy az állam vagy a piac szabályozzon ebben a szektorba, és ha az állam mellett dönt a többség, akkor viszont a korrupciót az élősködőket ki kell söpörni elsősorban innen erről a területről.

Minden esetre minden elismerésem és tiszteletem azoké a sofőröké, akik ott kint fagyoskodtak, illetve demonstráltak a hidegben, mindezt azért, hogy a már fentebb is vázolt korrupt és velejéig romlott rendszer továbbra is fennmaradjon, stabilan szolgálva tovább a rátelepedett élősködőit.

Sajnos, mint mindig nem került szóba: a BKK Zrt. törvénytelen tejhatalmú ellenőrzése, az NKH hatósági eljárása a BKK Zrt. levelei alapján, a lenyúlt reptér, a drasztikus drosztdíj emelés, a megfelelő igényvezérelt tarifa, az idióta teljesen felesleges (120-125 ezer Ft) ötévenkénti tanfolyamok, amelyben arra tanítanak, hogy miként kell vállalkozni, de valójában közöd nincs hozzá, mivel megmondják, hol mennyit kell fizetni és mennyit kérhetsz az általad elvégzett munkáért.

Ezekbe az elkövetkezendő tárgyalásokban valójában nagyon nem lehet már bízni, mivel ezek megint arról fognak szólni, hogy a taxis és az utas között résztvevő köztes szereplők, irányító szerepüket megtartva megfelelően be tudják biztosítani a piaci részesedésüket.  (Lásd: már nyilatkoznak is a szakma „igazi” nagyjai, Dudás, Peredi stb. M Zoli egy kissé jelenleg még visszafogottabb.)

A végső cél az, hogy csak pár cég maradjon talpon és az Ő megkerülésük nélkül egyáltalán ne lehessen majd taxi-szolgáltatást végezni Budapesten, mindezt úgy, hogy minden bőrt ők húzzanak le a munkát végző vállalkozókról.

Továbbá tudom, hogy amit írtam az sokaknak nem tetszik, de nem is vágyom népszerűségre!
4
EU - Európai Unió / Drezda - Németország
« Utolsó üzenet: írta taxis Dátum 2015 December, 15, 02:23:25 »
Most annak nézünk utána, hogy Németország keleti felén, a volt keleti blokk egykori területén Szászország fővárosában Drezdában, milyen árakon és szabályok alapján dolgoznak az ottani taxis kollégáink.
Drezdában 3 fajta taxitarifa van alkalmazásban, amit a helyi hatóság rendeletben szabályoz, a legutolsó tarifa változás 2014 december 15-től van hatályba. (Itt)

Váltószámként az egyszerűség kedvéért alkalmazzunk most is 300 Ft-os €/HUF árfolyamot és számoljunk azon!

I. tarifa
Egészségbiztosítás által igénybe vehető.

Alapdíj: 2,90€ = 870 Ft
Kilométerdíj: 1,80 € = 540 Ft /km
Várakozás: 21 €/óra = 6300 Ft/óra azaz 105 Ft percenként


II. tarifa
Naponta 5:00-20:00 között minden nap, kivéve a vasárnapokon és az ünnepnapokon.

Alapdíj: 3,90 € = 1170 Ft
Kilométerdíj: 0-tól 3km-ig: 2,20 € = 660 Ft/km
                     4 km-től: 1,80 € = 540 Ft/km
Várakozás:
8.50 €/óra = 2550 Ft/óra azaz 42.50 Ft percenként, 0-119 másodperc között
24 €/óra = 7200 Ft/óra azaz 120 Ft percenként, 120 másodperctől


III. tarifa
Naponta 20:00-05:00 között minden nap, valamint a vasárnap és az ünnepnapokon egész nap.

Alapdíj: 3,90 € = 1170 Ft
Kilométerdíj: 0-tól 3km-ig: 2,20 € = 660 Ft/km
                     4 km-től: 2,00 € = 600 Ft/km
Várakozás:
8.50 €/óra = 2550 Ft/óra azaz 42.50 Ft percenként, 0-119 másodperc között
24 €/óra = 7200 Ft/óra azaz 120 Ft percenként, 120 másodperctől

Pótdíjak a II. és III. tarifákhoz.

Egyterű autó 5 foglalt üléstől: 5,00 € = 1500 Ft
Városhatáron túli úti cél: 5,00 € = 1500 Ft
6 személynél több szállításra alkalmas taxi rendelése esetén: 5,00 € = 1500 Ft

Mindegyik tarifa 7%-os Áfa-t tartalmaz.

Lehet tűnődni, hogy ez miért is lehet így, pedig ez a város is keleti blokk volt valamikor!
5
Általános társalgó / Elfogadta a Fővárosi Közgyűlés a taxirendelet módosítását.
« Utolsó üzenet: írta taxis Dátum 2015 Október, 28, 11:50:18 »
A Fővárosi Közgyűlés természetesen elfogadta a taxirendelet változtatást.
Így jövőben többet fizetünk taxiállomásokért és még nagyobb jogokkal hatalmazták fel a BKK Zrt-t.
Tarlós úr többször is elmondta, hogy senki ne gondolja, hogy Ők 4800 taxissal fognak egyeztetni, hanem a foglalkozáson belül döntsék el a jogos képviseletet.
No comment! Lehet bégetni.
6
Általános társalgó / Lehet újra bégetni, változik a budapesti taxirendelet!
« Utolsó üzenet: írta taxis Dátum 2015 Október, 24, 01:53:27 »
Sokak újra bégethetnek megint, mert jön az újabb rendelet módosítás a Budapest részéről!
Van benne sok szép újabb változás, de legfőképpen a drasztikus drosztdíj emelés a legértékelhetőbb (elfogadták már) és persze az, hogy a minimálbér szintű nyereség megmarad havonta a taxis vállalkozók zsebébe évi 30000km hasznos kilométerrel számolva.
Ez itt számomra egy kicsit ellentmondásos, mivel 30000km szorozva 280Ft már önmagában 8.4 millió és jóval az ÁFA határ fölött van, de az igazi szakértelem  egy 4931 TEÁOR kóddal rendelkező (önkormányzati tulajdonban lévő) gazdálkodó szervezet kiszámolta az ÁFA határ alatt.
Ehhez már sokat nem tudok, és nem is akarok hozzáfűzni, mivel csak röhögni érdemes, hogy évek óta mi zajlik a taxi ügyben egyáltalán.
Hajrá juhok bégesetek, dolgozik az érdekképviselet!
7
Általános társalgó / Megszületett, íme amire oly sokan vártak!
« Utolsó üzenet: írta taxis Dátum 2015 Június, 26, 22:24:35 »
MEGSZÜLETETT, íme amire oly sokan áhitozva vártak!
Katt ide!

(Hajrá "juhok", örüljetek neki!)
Most majd lehet menni ötévente vizsgázni, jó kis pénzért cserébe persze.
8
2015. évi havi járulék fizetési kötelezettségek, a minimálbér (105000 Ft) után!

Egyéni és társas vállalkozó minimum járulékfizetése:
A többes jogviszonyban nem álló főfoglalkozású egyéni, illetve társas vállalkozó minimum járulékfizetésének alapja magasabb mint a minimálbér, megállapításának módja pedig a következő.
--27%-os szociális hozzájárulási adó minimális alapja a minimálbér 112.5%-a, azaz 118125 Ft.
Fizetendő: 31894 Ft
10032000-06055912
NAV Szociális hozzájárulási adó beszedési számla

--10%-os nyugdíjjárulék alapja a minimálbér, azaz 105000 Ft.
Fizetendő: 10500 Ft
10032000-06056236
NAV Nyugdíjbiztosítási Alapot megillető bevételek magánszemélyt, őstermelőt, egyéni vállalkozót,
kifizetőt terhelő kötelezettség beszedési számla

--8,5%-os (4+3+1,5) egészségbiztosítási és munkaerő-piaci járulék minimális alapja pedig a minimálbér 150%-a azaz 157500 Ft
Fizetendő: 13388 Ft
10032000-06056229
NAV Egészségbiztosítási és munkaerő-piaci járulék magánszemélyt, őstermelőt, egyéni vállalkozót, kifizetőt terhelő kötelezettség beszedési számla
Ez összesen: 55782 Ft/hó
9
Itt elolvasható azoknak akiket még érdekel, hogy a kormányhivatal, miként látja és ítéli meg a taxisok, valamint a BKK között kialakult helyzetet!

Szerintük minden rendben van, valójában nem is kell adótartozás-mentesség igazolás, csak egy nyilatkozat, valamint nem hatósági ügy a BKK ellenőrzés, mert a taxisok önként járulnak hozzá egy szerződés aláírásával.
Közben röhögjünk nagyokat, hogy teljesen hülyének néznek, de sajnos ennyit érdemel ez a foglalkozás! :-)

(Én személy szerint nem járulok hozzá semmilyen szerződéskötéshez önként, engem sajnos köteleznek rá a törvény erejével. Be kell látnom azt is, hogy nem tudom megfelelően értelmezni a "kérelem" szócskát és a valódi jelentése talán AJÁNLAT, ami a polgári jogi szerződéskötésnek egyik alapja.)
Tájékoztatás
10
Keres / Üzemanyagárból 7% kedvezmény
« Utolsó üzenet: írta Mr Mannager Dátum 2014 Május, 31, 21:12:44 »
Üdv Mindenkinek!

Egy Project-hez keresek taxis kollégákat, akik a project keretein belül 7 % al kedvezőbben tudnának üzemanyagot vásárolni. Természetesen legális működő, engedéllyel rendelkező kutakról, áfás számlával. További információkat a jelentkezők részére bocsátom.

Jelentkezni :  objectiveproductmanagement@gmail.com   -on

További szép napot mindenkinek!
Üdv:
Oldalak: [1] 2 3 ... 10