Legutóbbi hozzászólások

Oldalak: 1 ... 8 9 [10]
91
Taxis!
Ez nem a taxis szakma tönkretételére tett újabb kisérlet,hanem a mai magyar realítások között-felkérésre-született,szakmai anyag.
Ez a kérdés a politikusaink számára egy darázsfészek.
A felkérés megtörtént két éve,a szakik dolgoztak is rajta becsülettel,de az els? anyagok a kukában landoltak-szerencsére-mert megalapozott szakmai tartalmukkal ellentétben,az el?z? önk.vezetés valami egészen elfogadhatatlan,taxisokok kívüli, lehetetlen dologról beszélt már,amikor bekövetkezett az önk. választás.
A kimenetele ismert,új, más politikusok irányítják Budapestet-gyönyör? városunkat-?sz óta.
A feladatok is újra indultak,és ez az anyag is új,de a téma még mindig(úgy látszik)eléggé mumus a döntéshozók számára.
Ezért az óvatos hozzáállás,mert a politikusokat (sajnos) a szavazat élteti.
Megvizsgálják,mi a jó nekik,és mi a jó az embereknek,és mi a jó a taxisoknak?Döntésük hoz-e szavazatot vagy visz?!Ez is rányomja bélyegét foglalkozásunkra.
A szakért?nek-ha már felkérték-figyelembe kell venni mindent,nehogy öngólt rúgjon.
A káposztának is meg kell maradnia,és a kecskének is jól kellene laknia,tehát a kérdés nehéz.
A Polgárok bizony érzékenyek,az árra harapnak,(mindenki nézi az árat,err?l is arról is)ezt nem figyelembe venni,hiba.
Tudjunk 220-on fordulni,és harcoljunk tovább!De szép lenne!Onnan nézve ahol most vagyunk!Így kellene nézni.
A taxis szakma problémái egyre súlyosabb, riasztóbb tüneteket produkálnak,(korai betegségek,k.halálesetek)és talán ez már feltünt a városvezetésnek is.Minden hónapban temetünk korán elhunyt kollégát,és ez talán nem mehetne így tovább!
Talán ezt vették észre a fels?bb körökben,hogy fordulatra van szükség.
Ez a tervezet lehetne a fordulat,a megállj,hogy ne tovább,de a béka feneke alól nehéz fordulni és kényes a m?velet.Ne bukjon el megint valami a bels? kritikákon,legyen végre valami!Rosszabb már nem nagyon lehet!
A C.Taxinak meg ehhez annyi köze van,hogy Budapesten tevékenykedik,és vezet?i, belelátván a problémába,szeretnének a változás els? mérföldjére irányt mutatni!
Legalábbis remélem!
Üdv ;) Romeo



92
Mint egyéb helyekről értesülhetünk róla, hogy a City taxi vezérkara és szimpatizánsai, újabb kísérletet tesznek a szakma  teljes elpusztítása irányában, egy igencsak részre hajló beadvány benyújtásával az illetékesek felé!

Most nem kívánom ennek a beadványnak a számtalan hibáját, és egyoldalú érdekeit ecsetelni, csupán néhányat emelnék ki közülük!

…  Kit képvisel és mi a célja?
Talán erre a legkönnyebb a választ megadni, hogy egy  taxizásból élő (nem a taxisokból élő!) vállalkozót NEM, hanem egy olyan érdekcsoportot aminek az a célja, hogy a már ilyen-olyan úton megszerzett fuvar mennyiséget és taxislétszámot fent tudják tovább tartani, azáltal hogy a piacra való betörést megakadályozzák egy alacsonyabb ár alkalmazásával!
Másodsorban vélt vagy túlértékelt okként, a sokszorosan már emlegetett „mezítlábas” taxis elpusztítása kiirtása vagy csatlakozásra bírása, de megítélésem szerint ez inkább csak figyelemelvonás, félrevezetése a többi gondolkodni nem tudó taxisnak, hogy így rájuk lehessen fogni a szakma pusztulását.

… Valóban reális-e a 220Ft/km díj a mai gazdasági helyzetben?
Szinte egyértelműen kijelenthető, hogy NEM!
Ezen beadvány benyújtói nem veszik figyelembe ezeket az alapvető emberi normatívákat, mint
8 óra munkaidő, 5 napos munkahét, éves szabadság, valamint egyéb külső tényezők forgalmi
viszonyok és szabályok betartása.
Az általuk kezdeményezett főként km/díj nem biztosít becsületesen kellő megélhetést egy taxis számára, a hatályos járulékok közterhek megfizetésére, ezáltal kiutat nem mutatva továbbra is kényszeríti őt a csalásra.
Ez véleményem szerint nagyon egyszerűen kiszámolható egy szakember  és a fent írt normák segítségével!

… Mi lenne az előre látható következménye?
Röviden és tömören:
A már megszerzett megrendelői kör  és létszám biztos megtartása, mert már az így is teljesen nyomott árból, lehetetlen lenne nagyobb leadókat letenni idegen zsebekben és bekerülni azáltal a piacra.
A kisebb feltörekvő cégek pusztulása, valamint a taxisok vándorlásának jelentős csökkenése.
A munkaidő hossza, a taxizási és a járulék fizetési szokások nem változnának semmilyen irányban.

… Mit nem vesz egyáltalán figyelembe?
Elsősorban azt, hogy ez egy vállalkozás, ezáltal nyereséget kellene, hogy termeljen egy normális munkarendben, ebből adódóan becsületesen tisztességes megélhetést biztosítson a vállalkozó számára.
A vállalkozásból családoknak háztartásoknak kell megélnie adóknak kell befolynia az állam felé, és nem azzal kellene foglalkozni, hogy mi marad az utas zsebébe.
Itt nincsenek állami töke injekciók, támogatások, nincsen kedvezményes üzemanyag ár, csak kötelezően előírt fizetési kötelezettségek.

Amit ezeknek a „taxis érdekvédőknek” üzennék kissé átgondolásra!

...Mindenki gondolkodjon el azon, hogy valójában kit is, vagy mit is képvisel és próbáljon a taxizásból becsületesen megélni!
...Lassan rá kellene eszmélni arra, hogy a fuvarmennyiség beállt egy bizonyos szintre, és csak úgy lehet fuvarhoz jutni, hogy ellopjuk egymástól.
...A tarifa megállapításánál figyelembe kellene venni azt, hogy nem csak az örökösen hangoztatott fuvarszám számít, hanem a gazdaságosság!
...Egy  taxis nem ellenség hanem kolléga, bármilyen cégzászló alatt vagy anélkül dolgozik,
az ellenőrzés a hatóságok feladata, és ennek a hiánya őket minősíti nem csak a vállalkozót.
...A tisztességtelen vállalkozó fogalma elég széles körű, ezt véleményem szerint nem lehet csak 500 taxisra rákiabálni, a csalásnak több módja létezik, de főként attól függ, hogy ki ellen irányul. (állam, utas, versenytársak, önmagam)
...Hogyan legalizálja azt egy taxis, például mikor felvesz egy rendelést, és leteszi az érte járó „pacsit” (példa 200Ft), majd a vége 950Ft az órában, aztán maradt a zsebében 750Ft amit majd meg kap a számlájára utalva, -2%-kal csökkentve úgy két hét múlva!
...A jelen viszonyok között sem lehet óra nélkül szolgáltatni, annak használata kötelező!
...Először a tisztességes megélhetéshez szükséges feltételeket kell megteremteni a taxis számára, amit ez a beadvány egyáltalán nem képvisel.
...Ha sokan vagyunk magasabb tarifa kell, ha kevesebb a létszám akkor nyilván alacsonyabb, persze a kitartottak száma függvényében, de nem a 220Ft/km!


A szokásos felmerülő kérdéseim!

Miért kell vajon a „technikai” tarifa, ha 220Ft-os hatósági díjjal mennénk kilométerenként (ha már transzfer akkor nem 220, ha garázsmenet lenne akkor 0)!
Miért nem kerül a beadványba a telefonos rendelés fogalma, mint plusz szolgáltatás!
Miért nem beszélnek soha a kitartottakról a szakmán élősködőkről (pacsipénz)!
Hogyan lehet a becsületességünket hangoztatva a nyugtaadási kötelezettségünket betartva, elmenni a belvárosi hotelekből 1-3 kilométeres szakaszokra 2000-2500Ft-os fix (transzfer) áron!
Miért nem akarják rendbe tenni ezt a foglalkozást hosszú évek óta, és csak „összemaszatolják" mindig!

Megjegyzés
Ebben a foglalkozásban is ugyanúgy mint nagyban, mindenki azt szeretné, hogy változás legyen, de csak úgy, hogy öt ez ne nagyon érintse negatívan!
Sajnos ez így nem megy...!
Azt megítélésem szerint, hogy miért nem támogatnak egy magasabb reális tarifát az kézenfekvő, mert akkor esetleg abból más is letudna adni és betörhetne a piacra, de így ebből a lenyomott fix árból a felosztott taxispiacon már szinte lehetetlen.
A végén nem a taxistársaságok vezetői, tulajdonosai a hibásak, hanem azok akik táplálják ezt a hamis eszmét ezáltal élteve őket!
93
Íme megint, a téma a reptér,  TV2 Napló 2011-02-13 felvétel!
http://taxisforum.hu/files/naplo110213repter.flv

Véleményem szerint sajnos pont az a kisebb elítélend? dolog, hogy aki csinálja ezeket a cselekedeteket mindkét oldalról, ...?k a f?b?nösök, a valóságban az a nagyobb probléma,
hogy azok az igazi b?nösök aki hagyják, hogy csinálják már lassan évtizedek óta, valamint kiszolgáltatják ezt a foglalkozást él?sköd?k kénye kedvének, és ezzel egy örökös témát szolgáltatnak alapul a cinikus médiának.

Arról szintén most megint nem beszéltek, hogy fuvaronként az a kb. 1000Ft (20%!!!) hová kerül,
...miért egy reptér szabályoz egy jelent?s taxis piacot, és vajon miért nem közvetlen a f?város!
Miért kell azt sok rövidlátó taxist egymásnak ugrasztani, és miért kell róluk lehúzni még az utolsó b?rt is!
(Akinek nem inge, ne vegye magára!)

Ment a tábla!
...letakar a tábla!
...jött a bódé!
...és jött a tábla!
...ezzel együtt jött is a magasabb "leadó" a megfelel? zsebekbe!
94
Általános társalgó / Reptéri tenderek ide vagy oda!
« Utolsó üzenet: írta Köcsög taxis Dátum 2010 December, 23, 00:38:14 »
Itt két érdekes kis cikket ajánlanék politika mentesen, azok figyelmében akik még nem olvasták esetleg! :-\

Katt ide 1!

Katt ide 2!


Számunkra az egészben talán az lehet egy kissé megnyugtató, hogy másnak is feltűnik, persze nem teljesen ugyanazon szempontok alapján, a reptér megpályáztatása körüli zavaros homályos dolgok összessége. (legalább is engem megnyugtat egy kicsit!)
A saját részemről csak azt a kis gondolatmenetet fűzném hozzá, ha a beszállóhelyek területe amit már többször hangoztatottan hallottam itt-ott, hogy nem Budapest területéhez tartozik, (itt gondolom a 2 terminálra értik) ...akkor hogyan adta azt tovább üzemeltetésre harmadik félnek a Taxiállomás Kht. jogszerűen ami nem az övé.„1. § (1) Az önkormányzati rendelet hatálya a főváros közigazgatási területén belüli közterületekre terjed ki.”

A mostanában kialakult reptéri pályázat körül, az a megítélésem, hogy taxis szempontból csak annyi történt, az ott dolgozók zsebéből még több pénz húznak ki és más a közvetítő, valamint a taxisok nagy része átmatricázta a gépkocsiját aztán ugyanonnan dolgozik tovább.
95
Általános társalgó / Jegyárak és a taxi maximált ár változásai.
« Utolsó üzenet: írta Köcsög taxis Dátum 2010 December, 15, 23:59:36 »
Most kövessük nyomon a 2000 óta történ BKV buszjegy ár, valamint a taxi maximált ár változásait, hogy milyen mértékben érintette ezeket a szolgáltatásokat az infláció a gazdasági viszonyok változása, az ugyanazon döntéshozók által felügyelt és szabályozott piacon.
Természetesen nagyon jól látszik, hogy két fajta mércét lehet felállítani, egyik amire hatással van az infláció és a gazdaság, a másik amire nincs, és ez a mi foglalkozásunk.
Na ugye, hogy milyen jó nekünk!
|Időszak||BKV jegyár||Maximált km díj||Maximált alapdíj||Arány / km||Arány / alapdíj|

|2000.01.01||95 ft / jegy||200 ft km díj||200 ft alapdíj||2,11||2,11|
|2000.05.01||95 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||2,53||3,16|
|2001.01.01||100 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||2,4||3,0|
|2002.01.01||106 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||2,26||2,83|
|2003.01.01||120 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||2,0||2,5|
|2003.07.01||125 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||1,92||2,4|
|2004.01.01||140 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||1,71||2,14|
|2004.07.01||145 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||1,66||2,07|
|2005.01.01||160 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||1,5||1,88|
|2005.07.01||170 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||1,41||1,76|
|2006.01.01||185 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||1,3||1,62|
|2007.01.01||230 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||1,04||1,30|
|2008.01.01||270 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||0,89||1,11|
|2009.01.15||290 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||0,83||1,03|
|2009.07.01||300 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||0,8||1,0|
|2010.01.01||320 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||0,75||0,94|
|2013.01.01||350 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||0.69||0.86|

A Fővárosi Közgyűlés 2012 október 31-én, természetesen rövid átmeneti idő alatt szavazta meg, mint tudjuk már a 2013 január 1-től érvénybe lépő 350Ft-os BKV buszjegy árat.
Azt mondják, hogy már 3 éve nem emeltek és szükséges az infláció miatt.
A taxiknak a hatósági ár változásáról egyelőre nincs szó, nem is nagyon akarnak hallani róla, csak a színéről meg a méretéről!
96
EU - Európai Unió / Berlin - Németország
« Utolsó üzenet: írta Köcsög taxis Dátum 2010 Szeptember, 30, 02:15:15 »
Most annak nézünk utána, hogy Németország legnagyobb városában Berlinben, milyen árakon és szabályok alapján dolgoznak az ottani taxis kollégáink.
Berlinben 1 fajta taxitarifa van alkalmazásban amit a helyi hatóság rendeletben szabályoz, a legutolsó tarifa változás 2019 szeptember 29-én történt és 2019 október 01-től van hatályba. (Itt)

Váltószámként alkalmazzunk most 330Ft-os €/HUF árfolyamot és számoljunk azon!

1) Rövid útdíj tarifa: 6,00€ = 1980Ft
(Ez csak abban az esetben használható ha utcán intik meg a taxit és a fuvar hossza 2 km alatt van megszakítás nélkül.)

2) Normál tarifa
Alapdíj: 3,90€ = 1287Ft
Kilométerdíj: 0-tól 7km-ig: 2,30€ = 759Ft /km
                            7 km-től: 1,65€ = 545Ft /km
Várakozás: 33€/óra = 10890 Ft/óra azaz 182 Ft percenként
Lépésnagyság 0,20€ = 66Ft

Pótdíjak:
Egyterű autó: 5-8 személyre 5,00€ = 1650Ft
Terjedelmes csomag ami nem fér el a csomagtartóba: 1,00€ = 330Ft
Készpénzmentes fizetés: 1,50€ = 495 Ft
Behajtás a Tegel reptérre:  0,50€ = 165 Ft

Pótdíjmentes a kerekesszék, gyerekkocsi, személyes poggyász, kutya, kisállat. Példa 1 Példa 2

Tömegközlekedés Lásd itt!
2020-as árak
Szakaszjegy felnőtt (max. 3 megállóra): 1,90€ = 627 Ft

A legolcsóbb felnőtt (1) zónajegy 2,90€ = 957 Ft ami 120 percen keresztül érvényes a belvárosi részen.
2 zóna: 3.30€ = 1089 Ft
3 zóna: 3,60€ = 1188 Ft

Következtetés
Nálunk a taxisok (többségét talán) megnyugvással töltené el az a tudat ha ilyen árakon dolgozhatna becsületesen, és valószínűleg látna reményt a foglalkozása gyógyulásában!
97
EU - Európai Unió / Prága - Csehország
« Utolsó üzenet: írta Köcsög taxis Dátum 2010 Szeptember, 29, 02:18:39 »
A cseh fővárosba szintén nagyon hasonló problémák uralkodnak mint nálunk, de ha egy kicsit is megvizsgáljuk, akkor talán kitűnik, hogy arányaiban ha csak egy leheletnyit is, de valamivel közelebb állnak az Európában kialakult fejlettebb országokhoz mint mi a taxizás területén.

Vegyünk alapul egy 11,5 Ft/CZK árfolyamot amin számolunk majd!

A taxiszolgáltatás árait Prágában is az önkormányzat szabályozza. 2007. január 1-t?l a következő maximális árak érvényesek:
kiállási díj 40 cseh korona (460Ft)
viteldíj /km 28 cseh korona (322Ft)
várakozási díj /perc 6 cseh korona (69Ft)
Forrás

Társaságok

Prágában is több taxitársaság létezik amelyek hasonló módszereket alkalmaznak mint idehaza, ott is vannak kedvezményes szerződéses tarifák, transzferek az utasok megszerzésére, de némileg abban különböznek a hazai viszonylathoz, hogy nincsenek szuper kedvezményes telefonos tarifáik amik egy telefonszám hívására kényszerítik az utazni szándékozót.
A legolcsóbb városon belüli kilométer tarifa 18CZK azaz 207Ft, általában a normál tarifa 24CZK ami 276Ft-nak felel meg.
Lásd
Az alapdíjak általában 30/40CZK azaz 345/460Ft változnak taxitársaság és tarifaosztály alapján.
A várakozás 4-5CZK azaz 46-57,5Ft körül mozog.
Természetesen itt is megtalálhatóak a reptéri transzferek amik úgy 525CZK 6038Ft-ról indulnak a 16-17km-re lévő város centrumához, egyes taxitársaságok több zónára osztották a várost ami 160CZK-nál 1840Ft kezdődik és 1050CZK-nál 12075Ft ér véget.
Lásd

Tömegközlekedés

Egy átszállójegy ára 26CZK azaz 299Ft, amiért 75 percig utazhatunk a tömegközlekedési járm?veken.

Következtetés

Ha egy picit megnézzük akkor talán annyi kiderül, hogyha jelenleg nem is oly nagyon sokkal, de egy kis lépéssel előrébb járnak mint mi!
Rövid következtetés: A tömegközlekedés olcsóbb egy kicsivel, a taxi pedig drágább egy picivel, és így jöhet ki az, hogy egy átszállójegy (nem vonaljegy, nálunk 490Ft) a maximált kilométer tarifa alatt van! Ebből mindenki vonja le azt a következtetést … amit szeretne!
98
Úgy néz ki, hogy nagyon komoly tenni akarás indult a szakmában megint értünk taxisokért, jobbnál jobb szakmai javaslatokkal bombázzák az illetékes és igen csak tenni akaró fels?bb vezetést!
Vizsgáljuk meg egy picit jobban az OTSZ (Metál Zoltán) nevével fémjelzett számomra egy kissé talán ironikus javaslatait!

Vágjunk bele, kezdjük szépen sorban mindjárt az elején a konkrét javaslataikkal,
1. Kerüljön törlésre a II-es, emelt tarifa meghatározása.”!
Ezt a pontot valójában talán egy reálisan gondolkodó ember aki nem ellensége önmagának és ténylegesen e foglalkozásból él, az le se merné írni, mert mivel még egy egyszer? munkavállalót (a vállalkozót nem) is véd a Munka Törvénykönyve amit most nem írok le végig,(akit érdekel olvassa el) ami meghatározza a munkaadó számára százalékos arányban, a délutános (15%-20%) az éjszakai (30%-40%) valamint a vasárnapi (50%) bérpótlék kötelez? kifizetését egy munkavállaló részére!
Figyelembe veszem a nappali és az éjszakai forgalmi viszonyokat, ami bizony a 4-es pont által említett (300Ft-os éjszakai) pótdíj felszámításával is, sokkal gyakrabban olcsóbban kijöhet, egy ugyanazon az útvonalon éjszaka megtett fuvar esetén.
Talán ha most valaki egy kicsit is elgondolkodik esetleg rá eszmél arra, hogy ha vállalkozó is, akkor is milyen erkölcsi normák alapján lehet elvárni t?le, hogy éjjel, ünnepnapokon a családjától gyerekét?l távol, nagyobb veszélynek kitéve, mikor más emberek általában szórakoznak ö kevesebbért vagy ugyanannyiért végezze a munkáját mint egy nappalos kollégája.

Az általuk fentebb (OTSZ javaslat) említett „a taxisok többsége (95%) azért nem használja, mert a mértékét a tudatos fogyasztó elfogadhatatlannak tartja. Ez kizárólag arra alkalmas, hogy az önkorlátozást nem alkalmazó vállalkozóknak lehet?séget biztosítson a piaci viszonyokat nem ismer? személyek megkárosítására.”Itt csak azzal helyesbíteném a fenti idézett mondataikat, hogy a tudatos fogyasztó mindent elfogadhatatlannak tart ami a pénztárcáját érinti, (Én is elfogadhatatlannak tartom a szervizek óradíját, de ha kell igénybe veszem!) valamint … lehet?séget biztosítson a kialakult ABNORMÁLIS piaci viszonyokat nem ismer? személyek egy reálisabb áron való szolgáltatás igénybevételére, és nem a megkárosítására.

Következik a „2. Az 1-es tarifaosztály tételei rögzített hatósági árként kerüljenek meghatározásra.”Itt újra visszakanyarodhatunk az el?z?höz, ami tehát így ebben a formában alkalmatlan egy tisztességes megélhetésre!

A 3. pontról nem is írnék sokat, mert van valami reális alapja, csak a zárójelben javasolt (BKV vonaljegy árának 75%-a) arány ami nem normális a mai világban. (Szerintem 100-120%-a, mint a civilizált társadalmakban általában. Egyszer?en érthetetlen, hogy miért kell egy taxisnak fillérekért dolgozni, és még kéri is azt!)

Következzen a „4.  A rendelet határozza meg azon extra szolgáltatások körét, és fizetend? pótdíjait, melyek egységesen az alapdíjon felül felszámíthatóak.
Itt most azért van némi vitaalap, amit kezdenék az éjszakai hétvégi felár ily módon való meghatározásával, aminek mint már fentebb írtam az a teljes munkaid? tartamára (ahogy jelenleg is van) százalékos arányban kellene, hogy vonatkozzon és nem pótdíj formájában fuvaronként meghatározni, mivel így nincs megfelel? arányban díjazva az adott id?szakra a szolgáltatás. Például ha egy éjszaka dolgozó taxisnak 2-3 hosszabb fuvarja adódik, akkor az jóval kevesebbet keres azzal mint a nappalos kollégája.
A kombis felár és a csomagszállítási felár lehet egy és ugyanaz, mivel teljesen mindegy, hogy kombival vagy egyter?vel vagy normál személygépkocsival szállítjuk a plusz csomagokat, csupán csak azt kell meghatározni, hogy egy személyhez például maximum 20kg normál kézi poggyász tartozhat az alapdíjba. (Pl. BKV Utazási feltételek)

Vajon itt most miért nem került említésre, ...a rendelésre történ? kiállás pótdíja, pedig az is igen csak az extra szolgáltatások körébe tartozik, és ami mai f?városi taxistársadalom legnagyobb részét érinti! (Ugye ez egy jó kérdés!)

Elérkeztünk a „5. A rendelet határozza meg a taxióra-használat kötelez? módját. Az utazás megkezdésekor kötelez? legyen a taxiórát bekapcsolni.
Ez az a pont ami szinte számomra érthetetlen, mert jelenleg sem, senkit semmilyen jogszabály nem hatalmaz fel arra, hogy ne használja a taxiórát, s?t annak használata kötelez? (24/1995. (XI. 22.) PM rendelet 3. § (1) Nyugtaadási kötelezettségüket kizárólag pénztárgéppel, taxaméterrel teljesíthetik...) mivel nyugtaadós pénztárgépként m?ködik! Itt bármi nem? trükközés jelenleg is csalásnak min?sül, (értsd: óra megállítások, transzferek, kevesebbet vagy többet kell fizetni mint amit az óra mutat) ehhez nem kell egy alacsonyabb rend? jogszabályt módosítani amir?l egy fels?bb már rendelkezik.

Következik a 6-7 és a 8 pont az ellen?rzés témakörével, ami már szinte az ideg állapotom megnyugtatása érdekében némi sör fogyasztását igényli, jelenleg is alkalmas a taxik oldalán elhelyezett taxiengedélyszám valamint a szélvéd?n elhelyezett drosztengedély-matrica a vállalkozó azonosítására, és akkor nem beszéltem a nyugtáról amit a fuvar végeztével az összeg átvételekor át kell nyújtani a fogyasztónak, valamit az els? utasoldalon elhelyezett taxivezet?i-igazolvány a gépkocsivezet? ellen?rzésére, továbbá a kötelez?en kihelyezett tarifatábla a panasztétel lehet?ségével, ezeknek a további bonyolítása teljesen felesleges mivel maga az ellen?rzés megfelel?en kivitelezhet?, ha nem akad el akarat hiányában. Véleményem szerint az ellen?rzés lehet?sége már most is meg van megfelel?en teremtve, csupán végrehajtásánál és a szankcionálásnál mutatkozik jelent?s tétovázás, de vajon miért!

Elérkeztünk a második részhez ami a 59/1999. (XI. 18.) F. Kgy. rendelet módosítására tesz javaslatot.„Konkrét javaslataink a 59/1999. (XI.18.) F?v. Kgy. rendelet módosítására:
1. A drosztengedély a gépkocsivezet?nek, és ne a taxi gépkocsinak biztosítson szolgáltatási lehet?séget. Ez lehet?vé teszi a szabályszeg?kkel szembeni szankciónálást.
2. A Drosztkezel? Kht. a jelenlegi drosztengedély-matrica helyett biztosítsa az el?bb említett rendelet módosításának megfelel?en, a hiteles tarifatáblákat a taxi vezet?knek.
3. A Drosztkezel? Kht által kiadott tarifatábla-drosztengedély matrica a jelenlegi méretnél (jelenleg 4 mm-es félkövér bet?kkel) nagyobb méretben tartalmazza:
 - a rögzített hatósági árral meghatározott alaptarifát és a használható pótdíjakat (ez max. 3 féle)
 - A taxivezet?, javasolt formátumú drosztengedélyének számát,
 - Egy ingyenesen hívható telefonszámot, melyen az utasok 0-24-ig bejelentést tehetnek az igénybe vett szolgáltatással kapcsolatosan,
 - Az érvényességi id?t az adott évszám megjelöléssel,
4. A szabályok megsértése esetére írásos határozat-kiállítási kötelezettsége legyen a Drosztkezel? Kht.-nak. A rendelet alapján a határozat tartalmazza az id?szakos drosztengedély-visszavonási kötelezettséget.
A drosztengedélyt le kell adnia a gépkocsivezet?nek 48 órán belül, ellenkez? esetben, a kés?bbiekben a taxívezet?nek nem lehet drosztengedélyt kiadni. Amennyiben valaki nem adja le az engedélyt, akkor a következ? m?szaki vizsgán ezt lehet ellen?rizni, illetve akkor már a súlyosabb szankcionálást végrehajtani. A drosztengedélyek visszavonásának kötelezettsége visszatartó erej? lehet a jelenleg szabályokat sért?kkel szemben.
6. A rendelet határozza meg a kiadható drosztengedélyek és a taxidrosztok számának arányát, (Javasolt arány a 3/1.)
7. A rendeletmódosítással kerüljön pontosításra a Drosztkezel? Kht. ellen?rzési kötelezettsége. Jelenleg ez nem hatékony.


Ezeket csak nagy vonalakban említeném, mivel ez szintén nem a tényleges problémák megoldására irányul, hanem a már-már sokszorosan túl hangoztatott utas védelmét helyezi el?térben a taxisvállalkozó megélhetésének figyelmen kívül hagyásával.
1. Erre ott a taxivezet?i igazolvány, ami szintén visszavonható. (89/1988. (XII. 20.) MT rendelet 5/C. § 5)
2. Minek, erre ott a tarifainfó ami alapja a jelenlegi tarifatáblának, az talán elég hiteles. (majd csinálnak és megint lehet járkálni 2-3 új pecsétért ide-oda, ne persze meg fizetni)
3. Formaság, ami megint csak nem gyógyír a jelenlegi problémákra.
4. A taxiengedély jelenleg is visszavonható, csak akarat kérdése. (89/1988. (XII. 20.) MT rendelet 5/A. § 13)
5. Ez a pont valamiért elt?nt!
6. Minek a drosztokon nincs már egyáltalán utas, beterelték ?ket egy-egy telefonszám alá, ahhoz, hogy ennek értelme legyen el?ször rendbe kell tenni az elkorcsosult fogyasztói szokásokat a taxipiacon. Ha ez egy önkorlátozó létszámszabályozás akar lenni, ami jelenleg igen csak egy hamis felvetés a piac szabályozására, akkor egy megfelel?en kiépített droszthálózat alapja lehetne ennek. Jelenleg csak egy számot kell kitalálni majd jogilag realizálni és megállítani az engedélyek kiadását. (Nagyon jól tudja mindenki, hogy arányaiban hány URH-s taxi várakozik a drosztokon címre várva! Ott nem jó a vétel, ha még meg is állhatna, de azért vannak sorok amik m?ködnek.)
7. Az ellen?rzés szükségessége az tény, de véleményem szerint nem egy Kht. részér?l hanem a hatóságok feladata, amit jelenleg manapság valami okból elhanyagolnak.

Az itt felsorolt sok badarsággal ellentétben, el?ször is meg kell(ene) teremteni a taxis számára az élethez szükséges megfelel? anyagi feltételeket és biztonságot ami nem kényszeríti csalásra, aminek az alapja a megfelel? tarifa alkalmazása a létszámhoz viszonyítva.
Véleményem szerint ez a javaslat ebben a formában tartalmában alkalmatlan arra, hogy a taxisok valós gondjait megoldja és kiutat mutasson számukra ebb?l a teljes káoszból.
A javaslat néhány reális gondolattöredéken kívül alkalmatlan, nem a tényleges problémák megoldására koncentrálódik, hanem megint a problémák tovább görgetésére biztosít lehet?séget, a zsebekb?l egy újabb összeg kihúzásának felvetésére! (Mert ingyen senki semmilyen matricát tarifatáblát nem fog nekünk gyártani!)

Magamból kiindulva amit egy taxisvállalkozó elszeretne érni, hogy ha már szabályozzák (össze maszatolják) a vállalkozás feltételeit és kötelezettségeit, hogy kiindulási alapként vegyék figyelembe a jogalkotók ezeket az emberi normatívákat:
 - 8 óra munka
 - rendes éves szabadság
 - egy megfelel? nyugdíj reménye (akiknek megadatik, hogy megéljék)
 - közlekedési szabályok, forgalmi viszonyok, ehhez pedig nem 240ft-os tarifa és szinte már egy nettó minimálbér felett lév? tagdíjak szükségeltetnek!
::)
99
Általános társalgó / Re:Hiéna - Mi is, vagy ki is az a taxishiéna?
« Utolsó üzenet: írta Dodi Dátum 2010 Szeptember, 21, 12:34:54 »
Erősen a zöld nyíl felfelé ível folyamatosan!  friend
100
Általános társalgó / Hiéna - Mi is, vagy ki is az a taxishiéna?
« Utolsó üzenet: írta Köcsög taxis Dátum 2010 Szeptember, 12, 12:37:08 »
El?ször is nézzük, hogy mit jelent valójában a hiéna kifejezés!
-kutyához hasonló trópusi dögevő állat-
-kegyetlen, vérengző ember-

Ezt a kifejezést manapság már szinte minden nem cégzászló alá tartozó taxisra előszeretettel rá kiabálja a közvélemény. Számukra minden olyan taxis hiéna aki nem fillérekért dolgozik, hanem megpróbálja a vállalkozását úgy folytatni, hogy az nyereséget termeljen egy normális munkaidő alatt. Természetesen vannak kirívó esetek amikor valójában irreális az ár, csak azt a pontos mércét amihez viszonyítani lehet ki határozza meg, milyen erkölcsi valamint gazdasági normák és indokok alapján kerül az megítélésre!
A manapság kialakult taxiárak nem nyújtanak reális képet egy valóban gazdaságos, a jelen gazdasági viszonyok között, a taxisvállalkozó számára is élhető becsületes tarifáról.

Ez nagyrészt köszönhető az úgynevezett „fuvarszervező” irodáknak akik egy ismert telefonszám birtoklásával formálják és irányítják a taxipiac nagy részét, valamint a látszólag tehetetlen városvezetésnek. A fuvarszervezés tudománya számukra abban (most itt nem írok a visszapörgetésekről, pacsipénzekről,) ki is merül, hogy magyarul az utcán keletkező fuvarokat be kényszerítik egy telefonszám hívása alá az által, hogy „csak telefonon történő rendelés esetén” című okos kis szlogennel igen olcsó tarifát hirdetnek az utazóközönség felé, így kialakítva egy olyan fordított teljesen abnormális szolgáltatási szokást, hogy a plusz szolgáltatás olcsóbb, csak utazzon velünk! Ebből a tömegesen meghirdetett olcsó tarifából hamarosan kialakult egy hamis becsületes tarifa képe a közvélemény számára, ami nagyon messze áll a gazdaságos reális tarifától. Számukra nem volt elég az a tény, hogy hosszú évek alatt kialakítottak a taxipiacon egy teljesen hamis vállalkozói környezetet, amit a taxisok egy részének lejáratásával, a másik részének pedig a félrevezetésével értek el, hanem a szakma további pusztítását szeretnék folytatni! (Lásd: OTSZ javaslat)

Vannak még olyan taxisok akik nem hajlandóak behódolni ezeknek a „fuvarszervezőknek”, nem akarják egymást ellenőrizni, nem akarnak 1-2 perc alatt egy címre odaérkezni, és végül de nem utolsó sorban nem akarnak fillérekért dolgozni napi 12-16 órán keresztül, valamit élősködőket eltartani!

Sajnos ezeknek az elveknek nagyon nagy ára van ami erkölcsileg elég sokba kerül, mert ezek a vállalkozók meg vannak bélyegezve a „fuvarszervező-irodák” és katonáik által, amit tudatosan a közvélemény formálására is felhasználnak.
Ezeket a taxisokat hívják mostanság hiénának ők a taxistársadalom kihirdetett hiénái!

Matricás társaikkal ellentétben ők el akarják kérni az utastól a megélhetésükhöz szükséges viteldíjat, amit egyes napokon 2-3 fuvarból kell teljesíteniük, de előfordultak már olyan napok is amikor nem tudtak fuvarhoz jutni egy műszak alatt. Ezeknek az embereknek is vannak költségei, eleve az amit a vállalkozásuk terén az állam rájuk rótt, valamint a megélhetésükhöz szükséges költségek.
Mivel „céges” társaiknál jóval kevesebben vannak ez által a szavuk szinte semmi a szakmában, képviselőjük nincs, a piaci harcok közben egymást is megmarják (egyre jobban hasonlítanak az őket irányító felsőbb vezetéshez) és szigorúan őrzik a szokás jogán kiharcolt territóriumukat, amiből már mint az utas fogalma a fent vázolt dolgok alapján teljesen kihaló félben van.
Előfordulhat, hogy egyes esetekben még a céges társaik ára alatt is tudnak fuvarozni, amit a sorban betöltött pozíciójuk alapján vagy személyes úti céljuk függvényében határoznak meg.

Most szinte újra elérkeztünk ahhoz az örök kérdéshez, hogy a tyúk vagy a tojás volt előbb, a „céges” a mezítlábast okolja, a mezítlábas pedig a matricást a szakma tönkretételéért, de sajnos a végeredmény egy és ugyanaz, hogy romokban a szakma!
Oldalak: 1 ... 8 9 [10]