Legutóbbi hozzászólások

Oldalak: 1 ... 8 9 [10]
91
Információk - tájékoztató / Re:A taxisfórum célja!
« Utolsó üzenet: írta Dodi Dátum 2011 Április, 15, 22:02:40 »
 8) feleség  friend
92
Információk - tájékoztató / Re:A taxisfórum célja!
« Utolsó üzenet: írta taxisfeleség Dátum 2011 Április, 14, 16:30:14 »
Sziasztok!
BUDAPEST TAXISOK!!! AZONNAL MENJETEK A KÖZPONT ELÉ, SZTRÁJK VAN AZ ÁRCSÖKKENTÉS MIATT!!!!!!!!!!!!!!!
Taxis feleség vagyok látom mi folyik a taxis világban. Fogjatok végre össze és NE hagyjátok, hogy  a cégtulajok úgy bánjanak veletek, mint a csicskákkal. Ti tartjátok őket el, nem nektek kell gazsulálni, hanem nekik megteremteni a munkához való feltételeket. Egy rohadt forintot nem fizetnek utánatok, minden a zsebükben marad.
Semmit nem kaptok a diszpécseren kívül, aki élet és halál uraként osztogatja nektek a rosszpontokat, mint a dedóban. Ne ti adjátok a jattot a portásoknak, ha a cég megegyezett velük, hanem a saját kasszájukból fizessenek nekik jutalékot. Érjétek el, hogy képviseljenek benneteket az állam felé és ne csak az árufuvarozók, hanem ti is kapjatok benzin árkompenzációt. A besúgó rendszert szüntessék meg, 2-3 másodperces késésért ne merjenek letiltani benneteket. A tagdíjat is szállítsák lejjebb olyan mértékben, mint a tarifa díjakat. Vegyenek fel benneteket alkalmazottnak és adjanak kocsit, ha dirigálni akarnak. LÁZADJATOK, FELHÁBORÍTÓ AMIT A CÉGTULAJDONOSOK MEGENGEDNEK MAGUKNAK.   
Ha nem dolgoznék, ott lennék most én is veletek.
93
Tisztelt Romeo!

El?ször is szeretném kihangsúlyozni, hogy mindenki véleményét tiszteletben tartom, annak pontos megismerése és megértése végett jött létre ez a fórum, de sajnos ezzel az álláspontoddal nem tudok egykönnyen azonosulni, ehhez részemre észérvek felsorakoztatása szükségeltetik!
Mivel mint említetted, ez egy felkérésre született szakmai anyag ami a taxisok helyzetének és a társadalomban elvárt megítélésének a jobbá tételére szolgálna, ami a saját véleményem szerint messze áll attól.
Ezt a véleményedet most megpróbálom ha nehéz is, egy kicsit más oldalról megvilágítani és talán megcáfolni!


Szakmailag:
Els?ként  szakmailag piszkálnám meg egy kicsit ezt a beadványt ami részemr?l hagy némi kivetni valót  maga után.
Ez a mondat talán számomra a legkritikusabb „A rendelet határozza meg a taxióra-használat, taxióra indítás kötelez? módját.” valamint” (Ne lehessen szóbeli megállapodás alapján, óra nélkül szolgáltatni!) ...könyörgöm, ezt most  sem lehet, ez pontosan a cégek (hangsúlyozom nem egy cég!) kiváltsága, úgymond „okossága” ami véleményem szerint ugyanolyan csalás mint a túlszámlázás!
A másik sarkalatos pontja az a 220Ft-os (most 240Ft-tal jársz) tarifa, amit már fentebb említettem, hogy az emberi normatívák figyelembe vételével becsületesen gyakorlatilag megvalósíthatatlan.
(Én nem akarok mások miatt 50éves koromra 14-16 órát ülni egy autóban csak azért, hogy nyomott áron megmaradjon a megrendel?i kör!)
Hidd el nem normális az a tarifa ami BKV-val mondjuk 1200Ft, de taxival csak 600Ft, és számtalan példa sorolható!
Nem normális az sem , hogy egy hotel portás vagy egy pincér stb. többet keressen a fuvaron mint maga a taxis, és ezt úgy, hogy a taxis a nem létez? jövedelem után adózik amit nem is látott!

Emberileg csupán csak annyit emelnék ki, hogy...
Nem helyén való más személyekre kisebbségekre, úgy hátrányos lejárató kijelentéseket tenni, hogy közben mi magunk is bárányb?rben bújt farkasként tevékenykedünk a piacon. Továbbá erkölcsileg nem egy helyes cselekedet úgy piaci el?nyöket szerezni amit a másik lejáratásával, valamint  a szakma a közvélemény félrevezetésével, és esetleg  egyszer?en csupán csak visszapörgetéssel érünk el!

Azt, hogy az utazó közönség mit bír el azt nem akarom min?síteni, csak annyit írnék róla, hogy akinek van repül?jegyre, étteremre, szórakozásra pénze, annak van taxira is!
(A bevásárlóközpontban sem áll le a pénztárgép, ha elérsz egy határt, utána sem lehet ingyen kivinni semmit!)

Nem csak a politikusok hibáztathatóak mindazért, ahol tart ez a foglakozás, a politikus abból táplálkozik amit elé raknak, nem tartom valószín?nek, hogy a népszer?ségük miatt félnének (pl. BKV jegyár emelés, nagyobb tömeget érintett) inkább az érdektelenség vagy pontosan valami érdekb?l nem cselekednek! Egy normális politikusnak is az lenne a célja, hogy minél több becsületesen m?köd? vállalkozás legyen a körzetében és ezáltal több adó folyjon be az állam részére.
Ezt egy ilyen beadvány amir?l beszélünk nem teszi lehet?vé, csupán további id?t szolgáltat egy még lassabb halálra!
Egy rákos daganatot is teljesen el kell távolítani mert a felületi kezelés nem jár eredménnyel, akkor talán van remény a felépülésre, de ez csak a taxistársadalom valódi összefogásával jöhet létre.
(tudom ez illúzió, pedig csak túl kellene látni a holnapon és a holnaputánra figyelni!)
94
Taxis!
Ez nem a taxis szakma tönkretételére tett újabb kisérlet,hanem a mai magyar realítások között-felkérésre-született,szakmai anyag.
Ez a kérdés a politikusaink számára egy darázsfészek.
A felkérés megtörtént két éve,a szakik dolgoztak is rajta becsülettel,de az els? anyagok a kukában landoltak-szerencsére-mert megalapozott szakmai tartalmukkal ellentétben,az el?z? önk.vezetés valami egészen elfogadhatatlan,taxisokok kívüli, lehetetlen dologról beszélt már,amikor bekövetkezett az önk. választás.
A kimenetele ismert,új, más politikusok irányítják Budapestet-gyönyör? városunkat-?sz óta.
A feladatok is újra indultak,és ez az anyag is új,de a téma még mindig(úgy látszik)eléggé mumus a döntéshozók számára.
Ezért az óvatos hozzáállás,mert a politikusokat (sajnos) a szavazat élteti.
Megvizsgálják,mi a jó nekik,és mi a jó az embereknek,és mi a jó a taxisoknak?Döntésük hoz-e szavazatot vagy visz?!Ez is rányomja bélyegét foglalkozásunkra.
A szakért?nek-ha már felkérték-figyelembe kell venni mindent,nehogy öngólt rúgjon.
A káposztának is meg kell maradnia,és a kecskének is jól kellene laknia,tehát a kérdés nehéz.
A Polgárok bizony érzékenyek,az árra harapnak,(mindenki nézi az árat,err?l is arról is)ezt nem figyelembe venni,hiba.
Tudjunk 220-on fordulni,és harcoljunk tovább!De szép lenne!Onnan nézve ahol most vagyunk!Így kellene nézni.
A taxis szakma problémái egyre súlyosabb, riasztóbb tüneteket produkálnak,(korai betegségek,k.halálesetek)és talán ez már feltünt a városvezetésnek is.Minden hónapban temetünk korán elhunyt kollégát,és ez talán nem mehetne így tovább!
Talán ezt vették észre a fels?bb körökben,hogy fordulatra van szükség.
Ez a tervezet lehetne a fordulat,a megállj,hogy ne tovább,de a béka feneke alól nehéz fordulni és kényes a m?velet.Ne bukjon el megint valami a bels? kritikákon,legyen végre valami!Rosszabb már nem nagyon lehet!
A C.Taxinak meg ehhez annyi köze van,hogy Budapesten tevékenykedik,és vezet?i, belelátván a problémába,szeretnének a változás els? mérföldjére irányt mutatni!
Legalábbis remélem!
Üdv ;) Romeo



95
Mint egyéb helyekről értesülhetünk róla, hogy a City taxi vezérkara és szimpatizánsai, újabb kísérletet tesznek a szakma  teljes elpusztítása irányában, egy igencsak részre hajló beadvány benyújtásával az illetékesek felé!

Most nem kívánom ennek a beadványnak a számtalan hibáját, és egyoldalú érdekeit ecsetelni, csupán néhányat emelnék ki közülük!

…  Kit képvisel és mi a célja?
Talán erre a legkönnyebb a választ megadni, hogy egy  taxizásból élő (nem a taxisokból élő!) vállalkozót NEM, hanem egy olyan érdekcsoportot aminek az a célja, hogy a már ilyen-olyan úton megszerzett fuvar mennyiséget és taxislétszámot fent tudják tovább tartani, azáltal hogy a piacra való betörést megakadályozzák egy alacsonyabb ár alkalmazásával!
Másodsorban vélt vagy túlértékelt okként, a sokszorosan már emlegetett „mezítlábas” taxis elpusztítása kiirtása vagy csatlakozásra bírása, de megítélésem szerint ez inkább csak figyelemelvonás, félrevezetése a többi gondolkodni nem tudó taxisnak, hogy így rájuk lehessen fogni a szakma pusztulását.

… Valóban reális-e a 220Ft/km díj a mai gazdasági helyzetben?
Szinte egyértelműen kijelenthető, hogy NEM!
Ezen beadvány benyújtói nem veszik figyelembe ezeket az alapvető emberi normatívákat, mint
8 óra munkaidő, 5 napos munkahét, éves szabadság, valamint egyéb külső tényezők forgalmi
viszonyok és szabályok betartása.
Az általuk kezdeményezett főként km/díj nem biztosít becsületesen kellő megélhetést egy taxis számára, a hatályos járulékok közterhek megfizetésére, ezáltal kiutat nem mutatva továbbra is kényszeríti őt a csalásra.
Ez véleményem szerint nagyon egyszerűen kiszámolható egy szakember  és a fent írt normák segítségével!

… Mi lenne az előre látható következménye?
Röviden és tömören:
A már megszerzett megrendelői kör  és létszám biztos megtartása, mert már az így is teljesen nyomott árból, lehetetlen lenne nagyobb leadókat letenni idegen zsebekben és bekerülni azáltal a piacra.
A kisebb feltörekvő cégek pusztulása, valamint a taxisok vándorlásának jelentős csökkenése.
A munkaidő hossza, a taxizási és a járulék fizetési szokások nem változnának semmilyen irányban.

… Mit nem vesz egyáltalán figyelembe?
Elsősorban azt, hogy ez egy vállalkozás, ezáltal nyereséget kellene, hogy termeljen egy normális munkarendben, ebből adódóan becsületesen tisztességes megélhetést biztosítson a vállalkozó számára.
A vállalkozásból családoknak háztartásoknak kell megélnie adóknak kell befolynia az állam felé, és nem azzal kellene foglalkozni, hogy mi marad az utas zsebébe.
Itt nincsenek állami töke injekciók, támogatások, nincsen kedvezményes üzemanyag ár, csak kötelezően előírt fizetési kötelezettségek.

Amit ezeknek a „taxis érdekvédőknek” üzennék kissé átgondolásra!

...Mindenki gondolkodjon el azon, hogy valójában kit is, vagy mit is képvisel és próbáljon a taxizásból becsületesen megélni!
...Lassan rá kellene eszmélni arra, hogy a fuvarmennyiség beállt egy bizonyos szintre, és csak úgy lehet fuvarhoz jutni, hogy ellopjuk egymástól.
...A tarifa megállapításánál figyelembe kellene venni azt, hogy nem csak az örökösen hangoztatott fuvarszám számít, hanem a gazdaságosság!
...Egy  taxis nem ellenség hanem kolléga, bármilyen cégzászló alatt vagy anélkül dolgozik,
az ellenőrzés a hatóságok feladata, és ennek a hiánya őket minősíti nem csak a vállalkozót.
...A tisztességtelen vállalkozó fogalma elég széles körű, ezt véleményem szerint nem lehet csak 500 taxisra rákiabálni, a csalásnak több módja létezik, de főként attól függ, hogy ki ellen irányul. (állam, utas, versenytársak, önmagam)
...Hogyan legalizálja azt egy taxis, például mikor felvesz egy rendelést, és leteszi az érte járó „pacsit” (példa 200Ft), majd a vége 950Ft az órában, aztán maradt a zsebében 750Ft amit majd meg kap a számlájára utalva, -2%-kal csökkentve úgy két hét múlva!
...A jelen viszonyok között sem lehet óra nélkül szolgáltatni, annak használata kötelező!
...Először a tisztességes megélhetéshez szükséges feltételeket kell megteremteni a taxis számára, amit ez a beadvány egyáltalán nem képvisel.
...Ha sokan vagyunk magasabb tarifa kell, ha kevesebb a létszám akkor nyilván alacsonyabb, persze a kitartottak száma függvényében, de nem a 220Ft/km!


A szokásos felmerülő kérdéseim!

Miért kell vajon a „technikai” tarifa, ha 220Ft-os hatósági díjjal mennénk kilométerenként (ha már transzfer akkor nem 220, ha garázsmenet lenne akkor 0)!
Miért nem kerül a beadványba a telefonos rendelés fogalma, mint plusz szolgáltatás!
Miért nem beszélnek soha a kitartottakról a szakmán élősködőkről (pacsipénz)!
Hogyan lehet a becsületességünket hangoztatva a nyugtaadási kötelezettségünket betartva, elmenni a belvárosi hotelekből 1-3 kilométeres szakaszokra 2000-2500Ft-os fix (transzfer) áron!
Miért nem akarják rendbe tenni ezt a foglalkozást hosszú évek óta, és csak „összemaszatolják" mindig!

Megjegyzés
Ebben a foglalkozásban is ugyanúgy mint nagyban, mindenki azt szeretné, hogy változás legyen, de csak úgy, hogy öt ez ne nagyon érintse negatívan!
Sajnos ez így nem megy...!
Azt megítélésem szerint, hogy miért nem támogatnak egy magasabb reális tarifát az kézenfekvő, mert akkor esetleg abból más is letudna adni és betörhetne a piacra, de így ebből a lenyomott fix árból a felosztott taxispiacon már szinte lehetetlen.
A végén nem a taxistársaságok vezetői, tulajdonosai a hibásak, hanem azok akik táplálják ezt a hamis eszmét ezáltal élteve őket!
96
Íme megint, a téma a reptér,  TV2 Napló 2011-02-13 felvétel!
http://taxisforum.hu/files/naplo110213repter.flv

Véleményem szerint sajnos pont az a kisebb elítélend? dolog, hogy aki csinálja ezeket a cselekedeteket mindkét oldalról, ...?k a f?b?nösök, a valóságban az a nagyobb probléma,
hogy azok az igazi b?nösök aki hagyják, hogy csinálják már lassan évtizedek óta, valamint kiszolgáltatják ezt a foglalkozást él?sköd?k kénye kedvének, és ezzel egy örökös témát szolgáltatnak alapul a cinikus médiának.

Arról szintén most megint nem beszéltek, hogy fuvaronként az a kb. 1000Ft (20%!!!) hová kerül,
...miért egy reptér szabályoz egy jelent?s taxis piacot, és vajon miért nem közvetlen a f?város!
Miért kell azt sok rövidlátó taxist egymásnak ugrasztani, és miért kell róluk lehúzni még az utolsó b?rt is!
(Akinek nem inge, ne vegye magára!)

Ment a tábla!
...letakar a tábla!
...jött a bódé!
...és jött a tábla!
...ezzel együtt jött is a magasabb "leadó" a megfelel? zsebekbe!
97
Általános társalgó / Reptéri tenderek ide vagy oda!
« Utolsó üzenet: írta Köcsög taxis Dátum 2010 December, 23, 00:38:14 »
Itt két érdekes kis cikket ajánlanék politika mentesen, azok figyelmében akik még nem olvasták esetleg! :-\

Katt ide 1!

Katt ide 2!


Számunkra az egészben talán az lehet egy kissé megnyugtató, hogy másnak is feltűnik, persze nem teljesen ugyanazon szempontok alapján, a reptér megpályáztatása körüli zavaros homályos dolgok összessége. (legalább is engem megnyugtat egy kicsit!)
A saját részemről csak azt a kis gondolatmenetet fűzném hozzá, ha a beszállóhelyek területe amit már többször hangoztatottan hallottam itt-ott, hogy nem Budapest területéhez tartozik, (itt gondolom a 2 terminálra értik) ...akkor hogyan adta azt tovább üzemeltetésre harmadik félnek a Taxiállomás Kht. jogszerűen ami nem az övé.„1. § (1) Az önkormányzati rendelet hatálya a főváros közigazgatási területén belüli közterületekre terjed ki.”

A mostanában kialakult reptéri pályázat körül, az a megítélésem, hogy taxis szempontból csak annyi történt, az ott dolgozók zsebéből még több pénz húznak ki és más a közvetítő, valamint a taxisok nagy része átmatricázta a gépkocsiját aztán ugyanonnan dolgozik tovább.
98
Általános társalgó / Jegyárak és a taxi maximált ár változásai.
« Utolsó üzenet: írta Köcsög taxis Dátum 2010 December, 15, 23:59:36 »
Most kövessük nyomon a 2000 óta történ BKV buszjegy ár, valamint a taxi maximált ár változásait, hogy milyen mértékben érintette ezeket a szolgáltatásokat az infláció a gazdasági viszonyok változása, az ugyanazon döntéshozók által felügyelt és szabályozott piacon.
Természetesen nagyon jól látszik, hogy két fajta mércét lehet felállítani, egyik amire hatással van az infláció és a gazdaság, a másik amire nincs, és ez a mi foglalkozásunk.
Na ugye, hogy milyen jó nekünk!
|Időszak||BKV jegyár||Maximált km díj||Maximált alapdíj||Arány / km||Arány / alapdíj|

|2000.01.01||95 ft / jegy||200 ft km díj||200 ft alapdíj||2,11||2,11|
|2000.05.01||95 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||2,53||3,16|
|2001.01.01||100 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||2,4||3,0|
|2002.01.01||106 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||2,26||2,83|
|2003.01.01||120 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||2,0||2,5|
|2003.07.01||125 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||1,92||2,4|
|2004.01.01||140 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||1,71||2,14|
|2004.07.01||145 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||1,66||2,07|
|2005.01.01||160 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||1,5||1,88|
|2005.07.01||170 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||1,41||1,76|
|2006.01.01||185 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||1,3||1,62|
|2007.01.01||230 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||1,04||1,30|
|2008.01.01||270 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||0,89||1,11|
|2009.01.15||290 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||0,83||1,03|
|2009.07.01||300 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||0,8||1,0|
|2010.01.01||320 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||0,75||0,94|
|2013.01.01||350 ft / jegy||240 ft km díj||300 ft alapdíj||0.69||0.86|

A Fővárosi Közgyűlés 2012 október 31-én, természetesen rövid átmeneti idő alatt szavazta meg, mint tudjuk már a 2013 január 1-től érvénybe lépő 350Ft-os BKV buszjegy árat.
Azt mondják, hogy már 3 éve nem emeltek és szükséges az infláció miatt.
A taxiknak a hatósági ár változásáról egyelőre nincs szó, nem is nagyon akarnak hallani róla, csak a színéről meg a méretéről!
99
EU - Európai Unió / Berlin - Németország
« Utolsó üzenet: írta Köcsög taxis Dátum 2010 Szeptember, 30, 02:15:15 »
Most annak nézünk utána, hogy Németország legnagyobb városában Berlinben, milyen árakon és szabályok alapján dolgoznak az ottani taxis kollégáink.
Berlinben 1 fajta taxitarifa van alkalmazásban amit a helyi hatóság rendeletben szabályoz, a legutolsó tarifa változás 2015 június 02-án történt és 2015 június 16-tól van hatályba. (Itt)

Váltószámként alkalmazzunk most 300Ft-os €/HUF árfolyamot és számoljunk azon!

1) Rövid útdíj tarifa: 5,00€ = 1500Ft
(Ez csak abban az esetben használható ha utcán intik meg a taxit és a fuvar hossza 2 km alatt van megszakítás nélkül.)

2) Normál tarifa
Alapdíj: 3,90€ = 1170Ft
Kilométerdíj: 0-tól 7km-ig: 2,00€ = 600Ft /km
                            7 km-t?l: 1,50€ = 450Ft /km
Várakozás: 30€/óra = 9000Ft/óra azaz 150Ft percenként
Lépésnagyság 0,20€ = 60Ft

Pótdíjak:
Egyterű autó: 5-8 személyre 5,00€ = 1500Ft
Terjedelmes csomag ami nem fér el a csomagtartóba: 1,00€ = 300Ft
Készpénzmentes fizetés: 1,50€ = 450Ft
Behajtás a Tegel reptérre:  0,50€ = 150Ft

Pótdíjmentes a kerekesszék, gyerekkocsi, személyes poggyász, kutya, kisállat. Példa 1 Példa 2

Tömegközlekedés Lásd
2015-ös árak (2015. január 01-t?l új árak lépnek hatályba)
Szakaszjegy feln?tt (max. 3 megállóra): 1,60€ = 480Ft

A legolcsóbb felnőtt (1) zónajegy 2,70€ = 810Ft ami 120 percen keresztül érvényes a belvárosi részen.
2 zóna: 3.00€ = 900Ft
3 zóna: 3,30€ = 990Ft

Következtetés
Nálunk a taxisok szinte 99%-át megnyugvással töltené el az a tudat ha ilyen árakon dolgozhatna becsületesen, és valószín? látna reményt a foglalkozása gyógyulásában!
100
EU - Európai Unió / Prága - Csehország
« Utolsó üzenet: írta Köcsög taxis Dátum 2010 Szeptember, 29, 02:18:39 »
A cseh fővárosba szintén nagyon hasonló problémák uralkodnak mint nálunk, de ha egy kicsit is megvizsgáljuk, akkor talán kitűnik, hogy arányaiban ha csak egy leheletnyit is, de valamivel közelebb állnak az Európában kialakult fejlettebb országokhoz mint mi a taxizás területén.

Vegyünk alapul egy 11,5 Ft/CZK árfolyamot amin számolunk majd!

A taxiszolgáltatás árait Prágában is az önkormányzat szabályozza. 2007. január 1-t?l a következő maximális árak érvényesek:
kiállási díj 40 cseh korona (460Ft)
viteldíj /km 28 cseh korona (322Ft)
várakozási díj /perc 6 cseh korona (69Ft)
Forrás

Társaságok

Prágában is több taxitársaság létezik amelyek hasonló módszereket alkalmaznak mint idehaza, ott is vannak kedvezményes szerződéses tarifák, transzferek az utasok megszerzésére, de némileg abban különböznek a hazai viszonylathoz, hogy nincsenek szuper kedvezményes telefonos tarifáik amik egy telefonszám hívására kényszerítik az utazni szándékozót.
A legolcsóbb városon belüli kilométer tarifa 18CZK azaz 207Ft, általában a normál tarifa 24CZK ami 276Ft-nak felel meg.
Lásd
Az alapdíjak általában 30/40CZK azaz 345/460Ft változnak taxitársaság és tarifaosztály alapján.
A várakozás 4-5CZK azaz 46-57,5Ft körül mozog.
Természetesen itt is megtalálhatóak a reptéri transzferek amik úgy 525CZK 6038Ft-ról indulnak a 16-17km-re lévő város centrumához, egyes taxitársaságok több zónára osztották a várost ami 160CZK-nál 1840Ft kezdődik és 1050CZK-nál 12075Ft ér véget.
Lásd

Tömegközlekedés

Egy átszállójegy ára 26CZK azaz 299Ft, amiért 75 percig utazhatunk a tömegközlekedési járm?veken.

Következtetés

Ha egy picit megnézzük akkor talán annyi kiderül, hogyha jelenleg nem is oly nagyon sokkal, de egy kis lépéssel előrébb járnak mint mi!
Rövid következtetés: A tömegközlekedés olcsóbb egy kicsivel, a taxi pedig drágább egy picivel, és így jöhet ki az, hogy egy átszállójegy (nem vonaljegy, nálunk 490Ft) a maximált kilométer tarifa alatt van! Ebből mindenki vonja le azt a következtetést … amit szeretne!
Oldalak: 1 ... 8 9 [10]