A A A A
Szerző Téma: Miért is nem jó a 280Ft-os kilométerenkénti taxi tarifa?  (Megtekintve 17506 alkalommal)

Nem elérhető Köcsög taxis

  • Adminisztrátor
  • Ifjonc
  • *****
  • Hozzászólások: 84
  • Népszerűség: +11/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mezítlábas
Megpróbálom egy kicsit feszegetni ezt a témát, hogy miért nem lehet alkalmas (ilyen alapdíjak mellett) egy 250-300Ft/km körüli taxi tarifa a jogkövető taxi-vállalkozások számára.
Ezt a kérdést nagyon sokan nem értik meg – még taxisok közül sem –, fel sem fogják talán, csak gondolkodás nélkül fújják azt a jól betanított szöveget, hogy – jobb, mint a 170-240Ft-os kilométerdíj.

Az infláció, a törvénykezések, na persze és a gazdasági környezet folyamatos változása a hosszú évek alatt eljutott arra a szintre, hogy a költségoldal olyan mértékben megemelkedett, amit ezek a vállalkozások, a jelenlegi hatályos ÁFA alanyi mentesség határa alatt nem tudnak legálisan kitermelni.
Ennek következtében ÁFA fizetési kötelezettségünk keletkezik, ami bizony ebben a vállalkozásban egy úgynevezett ÁFA csapdát valósít meg. Rövid lényege, hogy a teljes árbevétel után 21,26 százalékot kell befizetni az adóhatóság felé, de a 2007. évi CXXVII. törvény rendelkezéseit figyelembe véve, ennek csak egy nagyon apró töredéke igényelhet? vissza a vállalkozás számára.
Az ÁFA törvény eléggé egyértelműen rendelkezik afelől, hogy mi az, ami visszaigényelhető és mi az, ami nem, mivel gépkocsi, valamint az üzemanyag ÁFA-ja – a mi vállalkozásunk legnagyobb költséghordozója – az utóbbi, tehát a nem visszaigényelhető kategóriában tartoznak, ezért az ilyen jellegű vállalkozások láthatóan egy csapdába kerülnek.
Ez a számok nyelvére lefordítva annyit jelent, hogy például 6.5 milliós éves árbevétellel, jóval kevesebb marad a vállalkozásnál, mint az éves 5.4 millió forintos árbevételnél.
Most következik a lényeg, hogy a fuvarszervező társaságokkal szerződésben álló taxis alvállalkozók (itt különösen gondolok a reptéri szerződőkre, akár már jelenleg is) olyan könnyen bizonyítható költségoldalt halmoznak fel, mely önmagában már, az alanyi mentesség határát könnyedén eléri.
Másképpen megvilágítva, csak nagyságrendekben, olyan éves 20000km körüli utaskilométerrel, az alapdíjakkal meg némi ketyegővel, javában már ÁFA fizetési kötelezettségünk keletkezik.

Amit szintén nem értenek meg sokan, hogy mesterségesen minél lejjebb viszik az árakat, annál kisebb nyereség marad (vagy nem marad) egy kilométeren, ezért egyre több kilométert kell megtenni ahhoz, hogy valami nyereség képződjön, ez az egyre több kilométer egyre nagyobb költségoldalt eredményez, ami az ÁFA határ alatt már nem vitelezhető ki. (Itt most nem szándékozom írni a munkában töltött időről, mert annak a hossza egy más kérdéskörbe tartozik.)

Az itt leírtakból kettő dolog következhet:
... az egyik, hogy csak a nyomott budapesti taxi árak fenntartása érdekében, megváltoztatják az ÁFA törvényt,
... a másik, ami valószínűbb, hogy a korrupció, a csalás ugyanúgy folytatódik tovább némi kiadás (színezés, droszdíj) fejében, az „igazi érdekképviseletek” valamint a kamara asszisztálásával és a főváros hozzájárulásával, persze az utazó közönség nagy örömére.

A hosszú évek óta tartó taxizási folyamat elengedhetetlen kellékeivé vált a kütyü meg a radír, amelyből az egyiket most egyes álszent érdekcsoportok fennhangon elítélik, míg a másikról hallgatnak, mint az a bizonyos sz@r a gazban, pedig mind a kettő egyformán kártékony a gazdaság, illetve a vállalkozás szempontjából.
Ezt sajnos mindenkinek meg kellene érteni, hogy úgy nem lehet jogszerú tarifát meghatározni, aminek az eredménybeli szabályozásához segédeszközök használata szükségeltetik.
Ennek az egésznek egyik kulcsszereplője a NAV, aminek a tétlensége egy kissé elgondolkoztat ebben az ügyben, de lehet, hogy az érdektelenségükért cserébe beérik a budapesti filléres taxizással, vagy csak a figyelmüket kell felhívni megfelelő módon.


Ez foglalkozás javarészt azért jutott sajnos ide, mert mindig is a hülyék vitték elől a zászlót, és találtak, illetve találnak mind a mai napig támogatókat mögéjük felsorakozva. Azok, akik a jelen viszonyok között az ilyen árakat támogatják, azok a további csalások folytatásához járulnak hozzá.
...Tudom, mielőtt már mormolod is, szerinted én vagyok a hülye!
« Utoljára szerkesztve: 2019 Június, 21, 02:16:17 írta Köcsög taxis »