Saját véleményemet tudom csak itt leírni, ami nem biztos, hogy azonosul a tiéddel!
A megoldás véleményem szerint az lenne, hogyha egy megfelel? érdekvédelem vagy egy nagyobb csoport felnyitná a döntéshozók szemét, hogy mi is a reális tarifa amely nem kényszeríti csalásra a vállalkozót. Megítélésem szerint ezt el lehetne érni normális megfelelően alátámasztott beadványokkal, valamint elfogadott jogi közgazdasági szakértők bevonásával, végső esetben egy bírósági útra terelve azt.
Ehhez az átmenethez a taxisok csak úgy tudnának hozzájárulni, hogy elsősorban egy összefogással, az olcsó és filléres fuvarokat ott hagyják az út szélén és nem vinnék el! Valamint a kártékony elemeket megpróbálják maguk közül eltávolítani és a hangjukat elnyomni, nem utánuk szaladni. (értsd OTSZ és társaik)
Tudom ,hogy ez illúzió ilyen kivéreztetett kizsákmányolt foglalkozásban, mert mindig van egy-kettő aki azt mondja, hogy neki megéri, mert csak a mának él és tartalékkal nem rendelkezik, de ez valójában csak egy pillanatnyi látszatot kelt és a további pusztítást szolgálja.
Amíg egy bevásárló központban van olcsó sör addig a tömeg azt veszi, ha nincs akkor megveszi a másikat némi lemorzsolódással.
Tehát véleményem szerint jobb lenne csinálni például 8 óra alatt 8-10 fuvarból (csak egy számot írok) 25e Ft-ot, mint 10-12 óra alatt 14-16 fuvarból 25e Ft-ot nagyobb idő és költség ráfordítással.
Nem vagyok a cégek ellen sem annyira, hogyha az normálisan működne és nem a „tagdíjszámok növelése minden áron” címszó alatt, például minden fuvar után százalékot kapnának nem tagdíjat, és máris érdekeltek lennének, hogy a taxisnak több legyen a fuvardíja, mert ma csak a fuvarszámok száma számít.
Sokat tudnék írni erről a témáról ami ezt a foglalkozást ide juttatta, a létszámról, a korrupcióról, a kitartottakról, na és persze a mindig okos taxisról aki azt hiszi, hogy okosabb ügyesebb a másiknál, pedig már meg kellett volna tanulnia mindenkinek, hogy szép lehetsz de okos nem!
Üdv: Taxis