A A A A
Szerző Téma: Újabb rúgás a vergődő taxis szakmának!  (Megtekintve 7025 alkalommal)

Nem elérhető Köcsög taxis

  • Adminisztrátor
  • Ifjonc
  • *****
  • Hozzászólások: 91
  • Népszerűség: +10/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mezítlábas
Újabb rúgás a vergődő taxis szakmának!
« Téma Start: 2011 Február, 24, 20:11:35 »
0
Mint egyéb helyekről értesülhetünk róla, hogy a City taxi vezérkara és szimpatizánsai, újabb kísérletet tesznek a szakma  teljes elpusztítása irányában, egy igencsak részre hajló beadvány benyújtásával az illetékesek felé!

Most nem kívánom ennek a beadványnak a számtalan hibáját, és egyoldalú érdekeit ecsetelni, csupán néhányat emelnék ki közülük!

…  Kit képvisel és mi a célja?
Talán erre a legkönnyebb a választ megadni, hogy egy  taxizásból élő (nem a taxisokból élő!) vállalkozót NEM, hanem egy olyan érdekcsoportot aminek az a célja, hogy a már ilyen-olyan úton megszerzett fuvar mennyiséget és taxislétszámot fent tudják tovább tartani, azáltal hogy a piacra való betörést megakadályozzák egy alacsonyabb ár alkalmazásával!
Másodsorban vélt vagy túlértékelt okként, a sokszorosan már emlegetett „mezítlábas” taxis elpusztítása kiirtása vagy csatlakozásra bírása, de megítélésem szerint ez inkább csak figyelemelvonás, félrevezetése a többi gondolkodni nem tudó taxisnak, hogy így rájuk lehessen fogni a szakma pusztulását.

… Valóban reális-e a 220Ft/km díj a mai gazdasági helyzetben?
Szinte egyértelműen kijelenthető, hogy NEM!
Ezen beadvány benyújtói nem veszik figyelembe ezeket az alapvető emberi normatívákat, mint
8 óra munkaidő, 5 napos munkahét, éves szabadság, valamint egyéb külső tényezők forgalmi
viszonyok és szabályok betartása.
Az általuk kezdeményezett főként km/díj nem biztosít becsületesen kellő megélhetést egy taxis számára, a hatályos járulékok közterhek megfizetésére, ezáltal kiutat nem mutatva továbbra is kényszeríti őt a csalásra.
Ez véleményem szerint nagyon egyszerűen kiszámolható egy szakember  és a fent írt normák segítségével!

… Mi lenne az előre látható következménye?
Röviden és tömören:
A már megszerzett megrendelői kör  és létszám biztos megtartása, mert már az így is teljesen nyomott árból, lehetetlen lenne nagyobb leadókat letenni idegen zsebekben és bekerülni azáltal a piacra.
A kisebb feltörekvő cégek pusztulása, valamint a taxisok vándorlásának jelentős csökkenése.
A munkaidő hossza, a taxizási és a járulék fizetési szokások nem változnának semmilyen irányban.

… Mit nem vesz egyáltalán figyelembe?
Elsősorban azt, hogy ez egy vállalkozás, ezáltal nyereséget kellene, hogy termeljen egy normális munkarendben, ebből adódóan becsületesen tisztességes megélhetést biztosítson a vállalkozó számára.
A vállalkozásból családoknak háztartásoknak kell megélnie adóknak kell befolynia az állam felé, és nem azzal kellene foglalkozni, hogy mi marad az utas zsebébe.
Itt nincsenek állami töke injekciók, támogatások, nincsen kedvezményes üzemanyag ár, csak kötelezően előírt fizetési kötelezettségek.

Amit ezeknek a „taxis érdekvédőknek” üzennék kissé átgondolásra!

...Mindenki gondolkodjon el azon, hogy valójában kit is, vagy mit is képvisel és próbáljon a taxizásból becsületesen megélni!
...Lassan rá kellene eszmélni arra, hogy a fuvarmennyiség beállt egy bizonyos szintre, és csak úgy lehet fuvarhoz jutni, hogy ellopjuk egymástól.
...A tarifa megállapításánál figyelembe kellene venni azt, hogy nem csak az örökösen hangoztatott fuvarszám számít, hanem a gazdaságosság!
...Egy  taxis nem ellenség hanem kolléga, bármilyen cégzászló alatt vagy anélkül dolgozik,
az ellenőrzés a hatóságok feladata, és ennek a hiánya őket minősíti nem csak a vállalkozót.
...A tisztességtelen vállalkozó fogalma elég széles körű, ezt véleményem szerint nem lehet csak 500 taxisra rákiabálni, a csalásnak több módja létezik, de főként attól függ, hogy ki ellen irányul. (állam, utas, versenytársak, önmagam)
...Hogyan legalizálja azt egy taxis, például mikor felvesz egy rendelést, és leteszi az érte járó „pacsit” (példa 200Ft), majd a vége 950Ft az órában, aztán maradt a zsebében 750Ft amit majd meg kap a számlájára utalva, -2%-kal csökkentve úgy két hét múlva!
...A jelen viszonyok között sem lehet óra nélkül szolgáltatni, annak használata kötelező!
...Először a tisztességes megélhetéshez szükséges feltételeket kell megteremteni a taxis számára, amit ez a beadvány egyáltalán nem képvisel.
...Ha sokan vagyunk magasabb tarifa kell, ha kevesebb a létszám akkor nyilván alacsonyabb, persze a kitartottak száma függvényében, de nem a 220Ft/km!


A szokásos felmerülő kérdéseim!

Miért kell vajon a „technikai” tarifa, ha 220Ft-os hatósági díjjal mennénk kilométerenként (ha már transzfer akkor nem 220, ha garázsmenet lenne akkor 0)!
Miért nem kerül a beadványba a telefonos rendelés fogalma, mint plusz szolgáltatás!
Miért nem beszélnek soha a kitartottakról a szakmán élősködőkről (pacsipénz)!
Hogyan lehet a becsületességünket hangoztatva a nyugtaadási kötelezettségünket betartva, elmenni a belvárosi hotelekből 1-3 kilométeres szakaszokra 2000-2500Ft-os fix (transzfer) áron!
Miért nem akarják rendbe tenni ezt a foglalkozást hosszú évek óta, és csak „összemaszatolják" mindig!

Megjegyzés
Ebben a foglalkozásban is ugyanúgy mint nagyban, mindenki azt szeretné, hogy változás legyen, de csak úgy, hogy öt ez ne nagyon érintse negatívan!
Sajnos ez így nem megy...!
Azt megítélésem szerint, hogy miért nem támogatnak egy magasabb reális tarifát az kézenfekvő, mert akkor esetleg abból más is letudna adni és betörhetne a piacra, de így ebből a lenyomott fix árból a felosztott taxispiacon már szinte lehetetlen.
A végén nem a taxistársaságok vezetői, tulajdonosai a hibásak, hanem azok akik táplálják ezt a hamis eszmét ezáltal élteve őket!
« Utoljára szerkesztve: 2011 Február, 24, 23:44:24 írta taxis »

Nem elérhető Romeo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Népszerűség: +0/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Céges
Re:Újabb rúgás a vergődő taxis szakmának!
« Válasz #1: 2011 Február, 26, 08:34:38 »
0
Taxis!
Ez nem a taxis szakma tönkretételére tett újabb kisérlet,hanem a mai magyar realítások között-felkérésre-született,szakmai anyag.
Ez a kérdés a politikusaink számára egy darázsfészek.
A felkérés megtörtént két éve,a szakik dolgoztak is rajta becsülettel,de az első anyagok a kukában landoltak-szerencsére-mert megalapozott szakmai tartalmukkal ellentétben,az előző önk.vezetés valami egészen elfogadhatatlan,taxisokok kívüli, lehetetlen dologról beszélt már,amikor bekövetkezett az önk. választás.
A kimenetele ismert,új, más politikusok irányítják Budapestet-gyönyörű városunkat-ősz óta.
A feladatok is újra indultak,és ez az anyag is új,de a téma még mindig(úgy látszik)eléggé mumus a döntéshozók számára.
Ezért az óvatos hozzáállás,mert a politikusokat (sajnos) a szavazat élteti.
Megvizsgálják,mi a jó nekik,és mi a jó az embereknek,és mi a jó a taxisoknak?Döntésük hoz-e szavazatot vagy visz?!Ez is rányomja bélyegét foglalkozásunkra.
A szakértőnek-ha már felkérték-figyelembe kell venni mindent,nehogy öngólt rúgjon.
A káposztának is meg kell maradnia,és a kecskének is jól kellene laknia,tehát a kérdés nehéz.
A Polgárok bizony érzékenyek,az árra harapnak,(mindenki nézi az árat,erről is arról is)ezt nem figyelembe venni,hiba.
Tudjunk 220-on fordulni,és harcoljunk tovább!De szép lenne!Onnan nézve ahol most vagyunk!Így kellene nézni.
A taxis szakma problémái egyre súlyosabb, riasztóbb tüneteket produkálnak,(korai betegségek,k.halálesetek)és talán ez már feltünt a városvezetésnek is.Minden hónapban temetünk korán elhunyt kollégát,és ez talán nem mehetne így tovább!
Talán ezt vették észre a felsőbb körökben,hogy fordulatra van szükség.
Ez a tervezet lehetne a fordulat,a megállj,hogy ne tovább,de a béka feneke alól nehéz fordulni és kényes a művelet.Ne bukjon el megint valami a belső kritikákon,legyen végre valami!Rosszabb már nem nagyon lehet!
A C.Taxinak meg ehhez annyi köze van,hogy Budapesten tevékenykedik,és vezetői, belelátván a problémába,szeretnének a változás első mérföldjére irányt mutatni!
Legalábbis remélem!
Üdv ;) Romeo




Nem elérhető Köcsög taxis

  • Adminisztrátor
  • Ifjonc
  • *****
  • Hozzászólások: 91
  • Népszerűség: +10/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mezítlábas
Re:Újabb rúgás a vergődő taxis szakmának!
« Válasz #2: 2011 Február, 26, 19:49:27 »
0
Tisztelt Romeo!

Először is szeretném kihangsúlyozni, hogy mindenki véleményét tiszteletben tartom, annak pontos megismerése és megértése végett jött létre ez a fórum, de sajnos ezzel az álláspontoddal nem tudok egykönnyen azonosulni, ehhez részemre észérvek felsorakoztatása szükségeltetik!
Mivel mint említetted, ez egy felkérésre született szakmai anyag ami a taxisok helyzetének és a társadalomban elvárt megítélésének a jobbá tételére szolgálna, ami a saját véleményem szerint messze áll attól.
Ezt a véleményedet most megpróbálom ha nehéz is, egy kicsit más oldalról megvilágítani és talán megcáfolni!


Szakmailag:
Elsőként  szakmailag piszkálnám meg egy kicsit ezt a beadványt ami részemről hagy némi kivetni valót  maga után.
Ez a mondat talán számomra a legkritikusabb „A rendelet határozza meg a taxióra-használat, taxióra indítás kötelező módját.” valamint” (Ne lehessen szóbeli megállapodás alapján, óra nélkül szolgáltatni!) ...könyörgöm, ezt most  sem lehet, ez pontosan a cégek (hangsúlyozom nem egy cég!) kiváltsága, úgymond „okossága” ami véleményem szerint ugyanolyan csalás mint a túlszámlázás!
A másik sarkalatos pontja az a 220Ft-os (most 240Ft-tal jársz) tarifa, amit már fentebb említettem, hogy az emberi normatívák figyelembe vételével becsületesen gyakorlatilag megvalósíthatatlan.
(Én nem akarok mások miatt 50éves koromra 14-16 órát ülni egy autóban csak azért, hogy nyomott áron megmaradjon a megrendelői kör!)
Hidd el nem normális az a tarifa ami BKV-val mondjuk 1200Ft, de taxival csak 600Ft, és számtalan példa sorolható!
Nem normális az sem , hogy egy hotel portás vagy egy pincér stb. többet keressen a fuvaron mint maga a taxis, és ezt úgy, hogy a taxis a nem létező jövedelem után adózik amit nem is látott!

Emberileg csupán csak annyit emelnék ki, hogy...
Nem helyén való más személyekre kisebbségekre, úgy hátrányos lejárató kijelentéseket tenni, hogy közben mi magunk is báránybőrben bújt farkasként tevékenykedünk a piacon. Továbbá erkölcsileg nem egy helyes cselekedet úgy piaci előnyöket szerezni amit a másik lejáratásával, valamint  a szakma a közvélemény félrevezetésével, és esetleg  egyszerűen csupán csak visszapörgetéssel érünk el!

Azt, hogy az utazó közönség mit bír el azt nem akarom minősíteni, csak annyit írnék róla, hogy akinek van repülőjegyre, étteremre, szórakozásra pénze, annak van taxira is!
(A bevásárlóközpontban sem áll le a pénztárgép, ha elérsz egy határt, utána sem lehet ingyen kivinni semmit!)

Nem csak a politikusok hibáztathatóak mindazért, ahol tart ez a foglakozás, a politikus abból táplálkozik amit elé raknak, nem tartom valószínűnek, hogy a népszerűségük miatt félnének (pl. BKV jegyár emelés, nagyobb tömeget érintett) inkább az érdektelenség vagy pontosan valami érdekből nem cselekednek! Egy normális politikusnak is az lenne a célja, hogy minél több becsületesen működő vállalkozás legyen a körzetében és ezáltal több adó folyjon be az állam részére.
Ezt egy ilyen beadvány amiről beszélünk nem teszi lehetővé, csupán további időt szolgáltat egy még lassabb halálra!
Egy rákos daganatot is teljesen el kell távolítani mert a felületi kezelés nem jár eredménnyel, akkor talán van remény a felépülésre, de ez csak a taxistársadalom valódi összefogásával jöhet létre.
(tudom ez illúzió, pedig csak túl kellene látni a holnapon és a holnaputánra figyelni!)
« Utoljára szerkesztve: 2011 Február, 26, 20:27:51 írta taxis »

Nem elérhető kezdő

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • Népszerűség: +0/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mikor hogy!
Re:Újabb rúgás a vergődő taxis szakmának!
« Válasz #3: 2011 November, 01, 14:49:26 »
0
http://www.starkiss.hu/borsiinfo/?p=15296

Ezek szerint lehet úgy értelmezni ezt a tervezetet, hogy a jövőben egy taxivállalkozó csak akkor kap engedélyt ha letétben lesz kb. közel 3 millió forintja. Kíváncsian várom mi lesz a nagy cégekkel hiszen ez a tervezet azt írja, hogy egy jármű esetén 9-minden további jármű esetén 5-5 ezer euróval kel tartósan rendelkezni. Na most akkor a cégesek mekkora kauciót fognak kérni. Lehet, hogy most lesz az igazi szuper szakma annak akinek van pénze, a cégeknek(fuvarszervező cégek) pedig kampec.