A A A A
Szerző Téma: Levél Tarlós István úrnak!  (Megtekintve 5044 alkalommal)

Nem elérhető Köcsög taxis

  • Adminisztrátor
  • Ifjonc
  • *****
  • Hozzászólások: 91
  • Népszerűség: +10/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mezítlábas
Levél Tarlós István úrnak!
« Téma Start: 2012 Június, 19, 01:02:47 »
0
Végső elhatározásban jutottam arra a dologra, hogy egy egyszerű kis számokkal alátámasztott levelet írok a főpolgármester úrnak!
Abba bízván ugye, hátha feltűnik neki is az, hogy a szavazásra kerülő taxisrendeletben valami nem megfelelő.

Ezt a levelet most nyilvánosan elérhetővé teszem bárki számára, melyben mindenki saját maga levonhatja annak tanulságait valamint a valóság tartalmát.

Lehet rajta vitatkozni, lehet mondani, hogy én jobb taxis vagyok, lehet hülyézni, de mielőtt ezt megteszed gondolkozz el, ...mennyit ülsz a kocsidba naponta, ...mennyit nőtt az adósságod az utóbbi évekbe, ...mikor voltál szabadságon, és becsületesen tudsz-e dolgozni esetleg adózni!



Tisztelt Főpolgármester úr!

Végső elhatározásomban fordulok önhöz azzal a kéréssel, hogy a most szavazásra kerülő taxi-
rendeletet némileg egy megalapozottabb megfelelő hatósági ár kialakítására támogatni
szíveskedjen, olyan formában, hogy legalább egy közgazdasági szakértő bevonását kezdeményezze
a fix vagy maximált ár megállapítására, mivel ezt az ön által megbízott BKK nem tette meg!

Az előkészített taxirendelet véleményem szerint megalapozatlan és nem alkalmas – az alapvető
emberi normák figyelembe vételével – egy becsületesen működő vállalkozás fenntartására
folytatására.
Röviden mint tudjuk minden működő vállalkozás alapja a bevétel és kiadás oldal között keletkező
pozitív összeg a bevételi oldal javára.

Egyetlen kérdés merül fel bennem ezzel kapcsolatban, hogy ez önöknek milyen közgazdaságilag
alátámasztott módszerrel jött ki ez a taxitarifa, mivel véleményem szerint ez a taxivállalkozás
jogszerű működését ma már nem teszi lehetővé! (240-270Ft/km 300Ft alapdíj)
Elsősorban természetesen a hasraütés-szerűen kitalált viteldíjakról van szó ami kizárólag egy
veszteséges vállalkozás folytatását biztosítja a számomra, mint taxisvállalkozónak.

Ezen piacon minden érdekvédőnek kikiáltott hangadó csoportosulás, valamint cégvezető, csak a
másik elpusztításában látja a kivezető utat de persze csak olyan formában, hogy önmaguknak
semmilyen érdeksérelmet ne okozzon a megújuló taxisrendelet.
Kérdezem önöktől, valaki már bemutatott egy üzleti tervet egy gazdasági számítást, mert a
legeslegelső kiinduló lépcsőfokon erre lenne már szükség!

Most röviden nagy vonalakban felvázolom csak is azért, hogy tisztába legyenek a dolgokkal.
Kétféle költség létezik az első amikor még be sem indítottuk a gépkocsit, a második amikor
elkezdünk menni vele.
Első csoportba sorolt költségek:
Az eszköz vételára amit önök (piac talán joggal) elvárnának az minimum 5millió forintnál
kezdődik, tehát legyen ez a kiindulási szám! Ebbe a gépkocsiba taxiórát szabadjelzőt és URH
készüléket kell vásárolni ami nagyságrendileg olyan 250-300ezer forint a beszereléssel.
Amortizáció (Beruházási költségek)
5300000x0.2=1060000Ft évente
Időszakos költségek 2012
Gk adó: 25000Ft/év 2080Ft/hó
Gk kötelező bizt: 30000Ft/év2500Ft/hó
Casco biztosítás: 60000Ft/év 5000Ft/hó
Éves műszaki vizsga: 36000Ft/év 3000Ft/hó
Taxidrosztdíj: 38100Ft/év 3175Ft/hó
Taxióra hitelesítése:16500Ft/2év 688Ft/hó
Tb járulék: 592884Ft/év 49407Ft/hó
Könyvelő/év 60000Ft/év 5000Ft/hó
Tagdíj: 864000Ft/év (céges) 72000Ft/hó
Kamarai regisztráció: 5000Ft/év 417Ft/hó
Munkabér (2012) 1116000/év 93000Ft/hó

Második csoportban tartozó költségek
Üzem közben keletkező költségek
Üzemanyag 10L/100Km 42Ft/Km
Karbantartás, javítás 10Ft/Km
Gk mosatás heti/1 2000Ft 50x 100000Ft/év

Most adjuk össze: ami annyit jelent, hogy éves szinten 3995134Ft olyan bevételt kell előteremteni a
vállalkozónak amelyben még nem is gurul a gépkocsijával, ez évi 250 munkanappal számolva
naponta 15981Ft-ot jelent.
Erre a napi kötelezően előírt bevételre rárakodik esetünkben a kilométerenkénti 52Ft, amit
hangsúlyozom minden egyes megtett kilométert terhel.
Egy jól dolgozó taxitársaságnál lévő vállalkozó (mezítlábas kevesebb) napi szinten 8 óra alatt
átlagba talán 8-10 fuvart ha megtud csinálni, ami átlagban maximum olyan 5-6 km távolságot jelent
utassal. Tehát ezekből most már nem nehéz kiszámolni mielőtt elvesznénk a részletekben, hogy
9x300 az 2700Ft alapdíj bevételt és 12960Ft kilométerdíj (240Ft) bevételt termel, mely összesen
15660Ft.
Ezt az összeget most szemben állítjuk 100%-os kihasználtság mellett – ami csak az elméletben
létezhet – ez gyakorlatban olyan 50% -ot képvisel, a költség oldalon megkapott
15981+(54x52)=18789 forinttal vagy a gyakorlatban 15981+(108x52)=21597 forinttal, és ugye
megkapjuk azt az eredményt ami természetesen mínuszos értéket ad, míg az elméleti esetben -3129
a gyakorlatban -5937 forint veszteséget jelent naponta.
Az itt felvázolt egyszerű költség számításban, nem szerepelnek a kölcsönök kamatai, illetékek,
adók, egyéb adminisztratív költségek, valamint az önök által kitalált matricázás festés és
szabadjelző költsége!

Talán, most joggal mondja azt a kérdést magában, hogy akkor miként működnek még ezek a
vállalkozások a mai napig, pedig egyszerű a válasz úgy, hogy új eszköz helyett a mások által
lestrapált 3-6 (vagy idősebb) gépkocsit vásárolnak, napi 12-16 órát dolgoznak 25-28 napon
keresztül, vagy becsapják az államot esetleg önmagukat és a kiírt árhoz képest az utast.
Itt direkt írtam a kiírt és nem a reális kifejezést mert a ma kialakult árak nem tényleges reális árakat
képviselik.
Olyan tartozásokat görgetnek maguk előtt ami a vállalkozásuk során csak folyamatosan növekszik,
banki kölcsönök, vagy az államháztartás felé megjelenő formában.

Sajnos itt kellene, hogy jöjjenek önök de az önökre ráruházott jogalkotási lehetőséggel nem élnek
hanem visszaélnek, ez vagy betudható csupán a szakmai hozzá nemértésnek, esetleg az
érdektelenségnek, vagy talán az érdekeltségnek melyben a taxisvállalkozások elpusztítása az
elsődleges célpont.

Tisztelt Tarlós úr önnek mint eme önkormányzat legfőbb vezetőjének joga és kötelessége olyan
törvény megalkotását elősegíteni amely figyelembe veszi az abban érintettek jogszerű érdekeit, nem
jár a legalapvetőbb emberi normák sérelmével és megfelel a magasabb rendű törvények
előírásainak!

Engedje meg, hogy csak a magam megnyugtatása végett idézek néhány törvényi rendelkezésből!
Alaptörvény
„M) cikk
(1) Magyarország gazdasága az értékteremtő munkán és a vállalkozás szabadságán alapszik.
(2) Magyarország biztosítja a tisztességes gazdasági verseny feltételeit. Magyarország fellép az erőfölénnyel való
visszaéléssel szemben, és védi a fogyasztók jogait.
Ártörvény
8. § (1) A legmagasabb árat - a (2) bekezdésben szabályozott kivétellel - úgy kell megállapítani, hogy a
hatékonyan működő vállalkozó ráfordításaira és a működéséhez szükséges nyereségre fedezetet biztosítson,
tekintettel az elvonásokra és a támogatásokra is.
(3) A legalacsonyabb árat úgy kell megállapítani, hogy az legalább a hatékonyan működő vállalkozó
ráfordításaira fedezetet biztosítson, tekintettel az elvonásokra és támogatásokra is.
10. § (1) A hatósági ár megállapítása - ideértve az áralkalmazási feltételeket is - hivatalból vagy az árat
érvényesítő vállalkozó kérelmére történhet. Ez utóbbi esetben a kérelmező köteles a hatósági árra vonatkozó
javaslatát a hatósági ár megállapítója részére egyidejűleg megküldeni. A hatósági ár megállapítója - mindkét
esetben - további adatokat kérhet.
Megjegyezném, hogy hivatalból vagy az árat érvényesítő vállalkozó kérelmére történhet! Tehát amennyiben ezt
valamely önmagát érdekvédelemnek nevezett szervezet csoportosulás kezdeményezi az véleményem szerint
jogszerűtlen, amennyiben önök kezdeményezik akkor arra kérem önöket, hogy legalább a 8. § vegyék figyelembe.

Tisztelt Tarlós úr a végén még egyszer arra kérem önt, vezető szerepében, próbáljon hatni a törvény
kidolgozóira, mert minden olyan szabályozás ami csak a követelmények terén formai és esztétikai
megjelenésen túl (ami véleményem szerint irreleváns), nem foglalkozik a vállalkozás gazdaságos
folytatásához szükséges alapok biztosításával, az megalapozatlan és szakmailag hiányos.
Nem szeretnék lassan ötvenéves fejjel, 14-16 dolgozni naponta, nem szeretnék csalni, de viszont
szeretnék megfelelő új eszközt befektetni és évente egyszer szabadságra menni!
Hangsúlyozom ez a foglalkozási iparág nem bír el több költséget, nem lehet már tovább terhelni
anélkül, hogy a megfelelő bevételi oldalt biztosítanák a számunkra. Abban mindenki egyetért, hogy
a létszámot csökkenteni kell, mert abban az esetben növelhető a kihasználtság de jelenleg már egy
kialakult létszám van amiből senki nem akar engedni, akkor meg ugye a nagyobb létszámhoz
magasabb tarifa kell.

Szomorú tán elfogadható dolog az amikor egy vállalkozás a piac hanyatlása vagy a vállalkozói
verseny következében tökre megy, de más az amikor a szabályozó hatóság által létrehozott rendelet
következtében a kezdeti pillanatban már halálra van ítélve.

E levelem ezen tartalommal megküldöm Vitézy Dávid úr részére, valamint nyilvános formában
elérhetővé teszem bárki számára az általam üzemeltetett weboldalon, és várom válaszát az önök
által alátámasztott életszerű gazdasági számítás bemutatásával.

Tisztelettel: ********
Egyéni vállalkozó
2012 Június 18
« Utoljára szerkesztve: 2012 Június, 19, 11:57:11 írta taxis »

Nem elérhető Dodi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • Népszerűség: +1/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mezítlábas
Re:Levél Tarlós István úrnak!
« Válasz #1: 2012 Június, 21, 01:13:43 »
0
 8)

Nem elérhető Köcsög taxis

  • Adminisztrátor
  • Ifjonc
  • *****
  • Hozzászólások: 91
  • Népszerűség: +10/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mezítlábas
Meglepő módon érkezett meg a levélre adott válasz, postai úton ajánlott levélként a címemre címezve!

Mivel a levelet nyilvános formában elérhetővé tettem bárki számára, ezért nyilvánvaló, hogy a levélre érkezett választ is megosztom a nyilvánossággal.
Véleményem szerint ezen válaszlevélben nem teljesen az általam kért, közgazdaságilag alátámasztott tarifa számítások szerepelnek. Hanem egy olyan nagy általánosságban írt „tájékoztatás” melyben azt próbálják elhitetni velem, hogy ők megtettek mindent.
Mindenki saját szájíze szerint értelmezze és eméssze, hogy mi is szerepel benne pontosan!
A levél PDF formátumban tekinthető meg, itt lentebb. ↓↓↓
« Utoljára szerkesztve: 2012 Augusztus, 03, 19:00:43 írta taxis »