A A A A
Szerző Téma: Levél az OTSZ, azaz Metál kolléga úr részére!  (Megtekintve 4492 alkalommal)

Nem elérhető Köcsög taxis

  • Adminisztrátor
  • Ifjonc
  • *****
  • Hozzászólások: 91
  • Népszerűség: +10/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mezítlábas
Most itt azon levelem osztom meg a nyilvánossággal melyet az OTSZ a nagy taxis-érdekvédelem számára és tájékoztatásképpen a  BKIK szerepébe Dudás úrnak küldtem el!

Tisztelt OTSZ, azaz Tisztelt Metál kolléga!

Pontosan nem emlékszem már az időszakra de talán úgy 3-4 éve figyeltem fel rád, amikor elkezdted ezt az „érdekvédős” kis játékot, ami az indulás idején elég megnyerőnek és biztatónak látszott.
Megvallom őszintén kezdetben még én is kiragasztottam a 2:02 matricádat az autómra és mondogattam a kollégáknak, hogy ez a legény tényleg akar valamit, valóban szeretne valamit tenni a foglalkozása megmentése érdekében.

Sajnos a hiú ábrándomból egy idő után rá kellett eszmélnem arra, hogy ez is csak egy vaklárma volt, egy olyan újabb füstfelhő, mely a sűrű gomolygó füstjével rátelepedve, el borította a taxisszakma egy jelentős része felett a már amúgy is beborult eget.
Nehéz megítélnem mint kívülállónak, hogy valójában mi is az ami elvette a reális gondolkodni tudásodat akarásodat, vagy mi késztetett arra, hogy saját hivatásodat elárulva egy vesztőhely felé tereld a benned megbízott kollégáid, tagjaid, valamint a taxizásból élő összes vállalkozót.
Csupán csak hallomásból feltételezni tudom, hogy a „C” taxi vezetőségével kialakított szorosabb együttműködés vagy esetleg az általuk adott egyéb kedvezmények hatására szűnt meg a józan ítélőképességed.

Természetesen e levelem nem személyeskedéssel és nem a mentális állapotod megítélésével szeretném folytatni, hanem a bennem és környezetemben gondolkodni tudó taxisok felmerülő kérdéseire szeretné(n)k némi választ kapni.

Elsősorban ami legfőképpen piszkálja a „csőrömet”, azaz általatok kitalált és szinte már fanatikusan szorgalmazott fixtarifa, valamint annak a mértéke. Hogyan jön ez ki megfelelően alátámasztva kiszámolva, hogy alkalmas legyen a vállalkozások eltartására becsületes folytatására!
Finoman úgy szolidan szeretném felhívni a figyelmedet, ha esetleg valamely okból elfelejtetted volna, vagy ha csak úgy megállt az idő nálad, hogy az Úr 2012-dik esztendejében járunk (27% ÁFA, 430-450Ft-os üzemanyag, 93000Ft-os minimálbér, 10-12 ezer Ft-os szerviz óradíjak) és nem a 2002-dikben! Ez az irányvonal abban az időben talán még megfelelő lehetett volna, esetleg akár még meg is menthette volna ezt a foglalkozást, a sok pofontól csalódástól és a mára elért teljes erkölcsi és anyagi lepusztulástól.
Folytatásként utólagos engedelmeddel egy saját magad által aláírt beadványodból szeretnék idézni egy-két sort, valamint az idézet szövegben csak annyit szúrnék bele az aláhúzott szó után, hogy „és jogkövető” elvárásnak:
„A taxis vállalkozók többsége bármely beruházási elvárásnak kizárólag abban az esetben tud megfelelni, amennyiben ezen elvárások megvalósításának fedezete is megteremtődik a többség számára.”
Tehát ugye akkor eljutottunk újra az árbevételhez, és ha emlékeztetlek akkor talán már tudodte is, hogy miről is van szó! A beadványodban szereplő többi megfogalmazás, csak egy látszólagos sortöltő félrevezetés, valamint érdektelen szempont, ennek az elsődleges szempontnak a biztosítása nélkül!

Az általad és szimpatizánsaid által erősen szorgalmazott nyomott tarifa ezt NEM teszi lehetővé, sem a többség sem a kisebbség számára becsületes munkával!
Hiszen ezt tudod te is, mert ezért vannak már évek óta a szeretett társaságodnál is az állítólagos transzferek, melyek akár 1000-2000Ft-os kilométerdíjjal is tudnak működni! (Hegyalja úti hotel, Thököly úti hotel --> közeli pályaudvar, és a többi hozzá hasonló)

Tehát ha itt tudod, hogy 300/240/60 nem elég!
...akkor miért akarod elvetetni tőlem azt a 12 éves eleve idejét múlt éjszakai tarifát?
...akkor miért nem hangoztatod mint érdekvédő, hogy mi is lenne már 12 év után a reális tarifa?
...akkor miért mondod a kérdező kollégáknak, hogy „nem engedik nem lehet”, hiszen ki van írva a
hotelekben?
...akkor miért nem kérsz támogatást – vagy legalább próbálod meg – ehhez a sok esztétikai felszínes
marhasághoz?
...akkor miért mondod, hogy szigorúbban kell ellenőrizni a taxisokat mert sok köztük a csaló, hiszen
mind azok vagyunk? (aki nem az, az nem ebből él)

Jaj hát persze ezt úgy gondolod, hogy csak rám és a kirekesztett szolgalelkű társaimra vonatkozzon, akik nincsenek benne a már felosztott piacon az irányító és kiváltságos elitbe!
Hát Zoli ez nagyon nem szép, ez egyre jobban most már nem tetszik nekem!
Tudod manapság már eljött az az idő mikor már nincs mit veszítenem, és ezért egyre hangosabb leszek, mert én nem vagyok ám érdekvédő veled ellentétben, én csakis a saját magam érdekeit védem és képviselem, de azt most már egyre erőteljesebben, ihletet és erőt merítve az elmúlt 20-25 év hamisított taxis mocskából, és félrevezetéséből!

Néhány dolgot átgondolásra szeretnék ajánlani a számodra, persze csak a legnagyobb jóindulattal!
Ha ténylegesen taxis érdeket akarsz képviselni akkor előbb nézz körül óvatosan, mert egy olyan kisebbség érdekeid helyezed előtérben amely egy hátsó szándékkal szinte észrevétlenül alattomos módon körbe ölel téged a további személyes boldogulásuk reményében.
Javasolnék számodra esetleg még egy újabb tagszámlálást, (update - frissítést) mert közvetlen ismerek olyan volt kollégát aki már több mint egy éve nincs a szakmában és a tagjaid közt van nyilvántartva, valamint ez irányú érdekvédelmedet látván a kollégáktól hallva szerintem a tagságod jelentős része megcsappant már az irányításod alatt a vesztőhely felé vezető úton.
Amit elsősorban kérek tőled a már fent említett kérdéseken felül!
Írd meg nekem, hogy hogyan lehet becsületesen taxizni 240Fttal, itt egy megfelelő életszerű gazdasági számítást szeretnék látni tőled, na persze normális emberi keretek közé szorítva! Itt a nyolc óra munkaidőre, a 250 napos munkaévre, valamint a megfelelően adózott jövedelemre gondolok.
Úgy mellékesen említeném meg az ÁFA törvényt, és a számolásnál szerintem annak a
rendelkezéseit is vedd figyelembe! Mivel az „ifjú titán és csapata” által összetákolt és általad támogatott „tervezet” ÁFA-s árat határoz meg, ami jogkövetően a gyakorlatban 191Ft-ot jelent, mert ugye tudjuk a mi esetünkben, hogy sem a gépkocsi, sem az üzemanyag, a parkolás és sem az útdíjak ÁFA-ja, nem igényelhető vissza, amik a foglalkozásunk egyik legnagyobb költség hordozói.
Most itt nem akarom neked és a társaidnak kiszámolni pontosan, de ha egy 5-6 milliós autóval napi 100 utaskilométert teszel meg 100%-os kihasználtsággal, tehát értsd egy üres kilométered sincs naponta az év minden munkanapján, akkor is a hatályos jogszabályi rendelkezések betartása mellett szinte veszteséget termelsz ilyen árral!

Amit sajnos nem vagyok hajlandó elfogadni tőled válaszként, az az, „hogy nem bírja el a magyar lakosság” meg, „hogy nem engedik, nem lehet” és „vissza kell szerezni az utasok bizalmát azaz több fuvar kell”, valamint, hogy nem kell új eszközt venni!
A lakosság mit bír el azt pontosan megítélni nem tudom csak feltételezem, hogy ha a 10 napos autópálya matricát elbírja, a repülőjegyek árát elbírja, a hotelek szórakozóhelyek árát a globális változásokkal arányban elbírja, akkor ennek a csóró taxis foglalkozásnak az életben maradáshoz szükséges áremelését is elbírja, na persze egy átmeneti lemorzsolódással.
A másik magyarázatod ha „nem engedik, nem lehet”, hát ezért vagy te mint érdekvédő, ha már kikiáltottad magad annak, hogy írd le nekik, győzd meg őket a helyes tarifa szükségességéről annak létjogosultságáról, amiért már nem lesznek csalásra kényszerítve a vállalkozások, és akkor tudják majd biztosítani a szükséges műszaki, valamint esztétikai feltételeket az emberi normák keretein belül!
Személy szerint nincs olyan nagy problémám a fixtarifával sem, ha abból kettő van, és annak a mértéke egy megfelelő reális számot képvisel, mert akkor már csak egyet kell elintézned, hogy ne tömjétek tovább feleslegesen az élősködők zsebeit abból a tarifából!

Zoli én úgy érzem lassan nekem elég volt már a sok mellébeszélésből, a ködösítésből, a sok „okosságból” a trükközésből, és arra kérlek végre most már öntsünk abba a koszos pohárba legalább tiszta vizet!
Természetesen ezt a levelem elérthetővé teszem nyilvánosság számára az általam üzemeltetett weboldalon, valamint tájékoztatásként megküldöm a BKIK VI. Közlekedés, Szállítás, Szállítmányozási Osztály elnöki szerepében Dudás Zoltán úrnak, hátha őt is valami okból érdekli a kérdés és majd általad nyújtott válasz, mivel kamarai főszereplő, és kíváncsian várom a válaszod egy reális kivitelezhető gazdasági számítás bemutatásával! A végere hagyván, persze megteheted azt is, hogy a levelem egyszerűen nem válaszolod meg, vagy jó magyar szokás szerint teljesen másról beszélsz, de ez nem engem hanem téged minősít!

2012-08-27
Tisztelettel:  X Y
                    taxis
(ahogy ti mondjátok mezítlábas, hiéna, rabló)

Akkor folytatásképpen itt olvasható A BKIK szerepében Dudás úrnak küldött  levelem!

Tisztelt Dudás Zoltán úr!

Csupán tájékoztatásképpen küldöm meg e levelem mellékletét, hogy ha az OTSZ részéről Metál úr valamiféle új módszert talált a gazdaságos taxi üzemeltetésre, akkor a kamarai szerepében eljárva majd figyelemmel tudja kísérni azt!

Másodsorban arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a BKK részéről a törvénytervezet meghozatala előtt, történt-e hivatalos megkeresés a BKIK felé, egy olyan szakmai javaslatra amely a hatóságilag rögzített ár mértékére irányult! Amennyiben ez a kamarai javaslat megszületett akkor az milyen pontos számokat tartalmazott?

Valamint úgy a legnagyobb jóindulattal javasolnám átgondolásra az önök által tett véleményezésben 2012-08-10 „Tárgy: Állásfoglalás a fővárosi taxis piac átfogó szabályozásra készült rendelettervezetről" hogy „A törvényi rendelkezések figyelembevételével a fővárosnak nincs felhatalmazása a rendelet alábbi pontjaiban megfogalmazott előírások meghozatalára:”,
...mert megítélésem szerint sajnos van, na persze nem a „12.§” alapján, hanem ugyanezen törvény:
"49.§ (3) b) a személytaxi és a személygépkocsival végzett személyszállítási szolgáltatás folytatásának, a személyszállítási szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működésének - a Kormány rendeletében meghatározott feltételeken túli - műszaki, személyi és pénzügyi alkalmassági feltételeire, valamint a település területén lévő taxiállomások igénybevételének rendjére,”

Mivel véleményem szerint az itt szereplő műszaki, személyi, és pénzügyi szavak fogalmában sok minden belefér, de persze nem vagyok jogász ennek a pontos megítélésére.

A fent említett kérdésben várom a választ és a tájékoztatást!

Köszönettel:  X Y
                      taxis


A megítéléshez talán hozzátartozik az is, hogy van egy ilyen úgymond közös szakmai beadvány is, ezért teszem ezt fel IDE, mert máshol nem találtam csak a fővaros oldalán, na persze lehet elkerülte a figyelmemet, vagy csupán csak átugrottam felette.
« Utoljára szerkesztve: 2018 Január, 10, 01:30:04 írta taxis »