A A A A
Szerző Téma: Íme megint egy újabb törvénytervezet - 2012 Február!  (Megtekintve 12341 alkalommal)

Nem elérhető Köcsög taxis

  • Adminisztrátor
  • Ifjonc
  • *****
  • Hozzászólások: 91
  • Népszerűség: +10/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mezítlábas
Íme megint egy újabb törvénytervezet, csak a közvetlen minket érintő rész kimásolva az új személyszállítási törvény tervezetből!
Legérdekesebb elsősorban az 5-dik bekezdés!

9. Személytaxi szolgáltatás, személygépkocsis személyszállító szolgáltatás
12.   § (1) Személygépkocsival közúti személyszállítási szolgáltatás személytaxi-
szolgáltatásként vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásként végezhető.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott személyszállítási szolgáltatások végzésének és az
azokhoz használt járművek üzemeltetésének feltételeit, továbbá az e tevékenység végzéséhez
kapcsolódó egyéb feltételeket a Kormány a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti
személyszállításról szóló rendeletben határozza meg.

(3) Az adott település területén lévő taxiállomások igénybevételének rendjét a helyi
önkormányzat rendeletben állapítja meg.

(4) A helyi önkormányzat – a Főváros területén a Fővárosi Önkormányzat – rendeletében e
törvény keretei között a közigazgatási területén végzett személytaxi szolgáltató működését –
ideértve a személyszállítási-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működését is – az
(5)–(6) bekezdésben meghatározott feltételekhez kötheti.

(5) A helyi önkormányzat (4) bekezdés szerinti rendelete a helyi sajátosságok
figyelembevételével a személytaxi szolgáltatónak a környezet és a lakosság egészségének
védelme, az utasforgalom biztonságos és magas színvonalon történő ellátása, a tevékenység
szabályozott keretek közötti folytatásának biztosítása érdekében a személygépkocsival díj
ellenében végzett közúti személyszállításról szóló jogszabályban meghatározottak mellett
további, a járművek külső megjelenésére, környezetvédelmi besorolására és méretére
vonatkozó feltételeket állapíthat meg.


(6) A személytaxi szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működése körében a helyi
önkormányzat (4) bekezdés szerinti rendelete meghatározhatja a tevékenység folytatásához
szükséges infokommunikációs eszközök alapvető műszaki sajátosságait, további feltételként
köztartozás-mentességet és a tevékenység folytatásához szükséges mértékű tőkeerőt írhat elő.

(7) Ha a helyi önkormányzat – a Fővárosban a Fővárosi Önkormányzat – az (5)–(6) bekezdés
szerint feltételeket állapított meg, a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti
személyszállításról szóló rendeletben meghatározott tevékenységi engedély kiadását
megelőzően a helyi önkormányzat vagy az általa megbízott közlekedésszervező előzetesen
igazolja a feltételek teljesülését.”
A teljes forrás .pdf állomány

Nem elérhető Egér

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Népszerűség: +0/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mezítlábas
Sziasztok! Magunknak kerestük a bajt, megtaláltuk.. most kezdhetjük elejétől az egészet!!!!  el kell nagyon gondolkodnunk azon hogy,érdemes e bohóckodnunk a SÁRGA színnel vagy visszatérünk a régi bevált FEHÉR színhez,( tökéletesen HÜLYÉNEK néznek minket a fizetett ellenségeink, önkormányzat,kamara.....stb........stb.....) jó munkát !!

Nem elérhető kezdő

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • Népszerűség: +0/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mikor hogy!

Nem elérhető Köcsög taxis

  • Adminisztrátor
  • Ifjonc
  • *****
  • Hozzászólások: 91
  • Népszerűség: +10/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mezítlábas
Amíg mint társaságok szerepelnek benne az áraikkal addig véleményem szerint nem, de ha egyéni taxisként lehet fuvarhoz jutni úgy mint a linkelt cikkben akkor van némi remény talán az utcai fuvarozásban, mert a hoteleknél és a lenyúlt helyeken nagy változást nem hoz.
Valamint valószínű, hogy a cégek nem engedik olyan könnyen el az aranytojást tojó tyúkot, ahol lehet úgy is betartanak vagy követelik a részüket.

Úgy meg van már félemlítve és tönkretéve ez a szakma, hogy ha beledöglik akkor sem fog már a kizsákmányolóinak neki menni.  Esetleg ha el is terjedne akkor meg csak annyi lenne, hogy más pénztárnál kellene fizetni először a csekély majd az egyre nagyobb összeget!

Nem elérhető kezdő

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • Népszerűség: +0/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mikor hogy!
Olvasd el figyelmesen a rendszer működését, vagy kérdezd a német kollégákat, hogy náluk , hogy megy. Regisztrálhatsz te mint egyéni vállalkozó is. Téged választ az ügyfél egyből a mobilod dobja a címet. Rajtad és a megrendelőn kívül senki nem tudja hol a cím. Tehát más nem megy oda. De ha cégnél is vagy, akkor a cégeden át is kaphatsz címet, meg egyénileg is ami a saját regisztrációd. Szerintem most a bátraké a jövő. De még azért dominálni fog, hogy az üzemeltető címenként mennyit vesz le.

Nem elérhető kezdő

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • Népszerűség: +0/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mikor hogy!
Egyébként véleményem szerint ezen rendszer miatt vannak a nagy tagfelvételek is most a cégeknél, hogy most még ezen legyen bevétel amíg lehet.

Nem elérhető kezdő

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • Népszerűség: +0/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mikor hogy!
Egy kicsit más téma.
Egyébként nem is értem a fuvarszervezőknél dolgozókat. Szerintem ők a saját maguk sikertelenségük oka. A rendszer fordítva működik. Fizetnek egy cégnek tagdíjat. Tehát ők adják a bevételt.Engedik magukat minden félével büntetni és fizetik is plusz vállalják a letiltást stb. Ha valaki telefonon rendel már rohannak is kis pénzért szolgáltatnak. Ha valaki az utcán leint majdnem dupla pénz. Pedig a telefonos számít a fullosabb szolgáltatásnak, hiszen majdnem , hogy a lakásába mész érte. " És akkor ez az olcsóbb???" Egy ismerősöm azt csinálja-" A háza előtt a droszt. De ő lesétál elmegy vagy 150 métert és telefonon hívja. Mert hülye lenne nagyobb díjért beülni a háza előtt. Ha nagyon siet rögtön azt a céget akinek a vállalkozóját látta a háza előtt. Aztán mindenkinek meséli, hogy mekkora nagy király Ő. Meg azt is, hogy nem érti, hogy a Taxisok ezt, hogy nem látják. Mert ha Pl: holnaptól senki nem menne telefonos megrendelésre akkor az szolgáltatást igénybe vevők előbb utóbb tudnák, hogy taxit csak az utcán foghatnak. Vagy előjönnének a tárcákból a taxis névjegykártyák, vagy jön a Mytaxi szolgáltatás. És ennek a nagy nyertesei lennének az egyéni taxisok. 

Nem elérhető Köcsög taxis

  • Adminisztrátor
  • Ifjonc
  • *****
  • Hozzászólások: 91
  • Népszerűség: +10/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mezítlábas
Ezt a cikket már korábban elolvastam, és még egyszer leírom a rövid magán véleményem!
Valószínű ez nálunk a taxisok számára azért nem hozna a jelenlegi állapot szerint jelentős változást, mert mint a cégek szerepelnek az adatbázisban a nyomott tarifájukkal, az valójában igaz, lehet regisztrálni egyéni vállalkozóként, csak egy kérdés marad, hogy kifogja rendelni a „Kiss Pistát” magasabb tarifával (még ha közelben is van) mikor ott virít az orra előtt a sok filléres tarifa.
Ahhoz, hogy cég zászlókat hordhasd és értékelni tudjanak ahhoz meg ugyanúgy kell fizetni majd a tagdíjat, a különbség csak annyi lenne, hogy a megrendelő egy alkalmazásból hívja a kocsit és nem a központon keresztül, amit szintén egy alkalmazás fogad a kocsiban. Talán a telefonkezelőknek kevesebb lehet a munkája, és nem lesz szükség annyi alkalmazottra, azért majd több marad a zsebükben.
Ez azokban a civilizált országokban kivitelezhető, ahol a tartományban egy ár van, valamint minden társaság (közel) azonos tarifával jár, és nem az ár dönt, mint nálunk.

Idézetek a cikkből:hogy többféle ötletük van üzleti modellre, amiből az egyik legfontosabb, hogy megállapodjanak a társaságokkal. Nem megkerülni akarják őket, hanem együttműködni velük,”
...”myTaxi olyan helyeken működhet jól, ahol rend van, tehát annyi a kilométerdíj, amennyi a kocsi oldalára van írva. Szerinte Magyarországon ez nincs így, a legtöbb helyen katasztrofális a helyzet
...”Horváth szerint itthon ár alapján tesznek különbséget taxitársaság és taxitársaság között, Németországban ez azért működhet, mert ott nagyjából minden cég ugyanannyi pénzt kér egy fuvarért.
...tehát szerintem mezítlábas taxisként, egyelőre így sem sok esélyt látok bármiféle változásra.

Ja még valamit nem az ismerősöd a balga, hanem aki elhordja fillérekért és még fizet is érte, hogy kihasználhassák! Csak az nem értem, hogy minek sétál el 150 métert és miért nem a drosztra kéri a kocsit!
« Utoljára szerkesztve: 2012 Március, 30, 00:52:57 írta taxis »

Nem elérhető kezdő

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • Népszerűség: +0/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mikor hogy!
Lehet ez lesz a megoldás  az egyforma tarifára. Ha ez bejön akkor meg minek cégesnek lenni!

http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/szavazz-milyen-legyen-az-uj-budapesti-taxi-2084518

Nem elérhető kezdő

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • Népszerűség: +0/-0
  • Nem: Férfi
  • Driver
  • Szempont: 0
    • Profil megtekintése
  • Céges / Mezítlábas: Mikor hogy!